پیروز مجتهدزاده گفت: من خودم جزو افرادی بودم که زحمت کشیدم و از جان خود مایه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروی خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و می‌گویم که همه آن دفاعیات و همه آن حمایت‌های من بیهوده بوده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


******
جهت اطلاع جمهوری اسلامی

* پس از توطئه مشترک سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از طریق انتشار بیانیه‌ای ضد حزب‌الله و اتهام زنی علیه ایران، یک دادگاه اماراتی هم به متهم کردن محور مقاومت روی آورده است. به گزارش انتخاب، دادگاهی در امارات برای بررسی آنچه «حمایت ایران از تروریسم» و «تلاش برای ایجاد هسته تروریستی» در این کشور خوانده شد، برگزار گردید. در این جلسه دادگاه، عده‌ای به عنوان «شهود» حاضر شده و اتهام‌هایی علیه ایران و حزب‌الله لبنان وارد کردند. یکی از این افراد ادعا کرده که ایران با استفاده از نیروهای حزب الله، یک هسته تروریستی در امارات عربی متحده ایجاد کرده است. این اقدام، نوعی فرافکنی است که مسئولان اماراتی با هدف سرپوش گذاشتن بر نارضایتی‌های داخلی انجام داده‌اند. هم اکنون ده‌ها ناراضی که به سیاست‌ها و عملکرد مسئولین امارات اعتراض دارند در زندان‌های این شیخ نشین بسر می‌برند.

* روزنامه سعودی عکاظ با نقل فتوای سلفی‌های حنبلی، اعتقادات شیعیان و اهل سنت درخصوص مهدویت و مهدی منتظر(عج) را «خرافات» دانست. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «عبدالله الرشید» در روزنامه سعودی عکاظ نوشت: «پس از پیامبر به عنوان بهترین بنده، دیگر هیچ مهدی منتظری وجود ندارد، این موضوع را شیخ عبدالله بن زاید آل محمود مفتی سابق قطر و رئیس دادگاه‌های شرعی در رساله علمی خود مطرح کرده است.» نویسنده این مطلب در عین حال تاکید کرد که «با این حال اهل سنت و شیعیان به مهدی (عج) و ظهور وی ایمان دارند و به صورت کلی اهل سنت و جماعت، ایمان به مهدی (عج) را واجب می‌دانند.» وی با تحریف تاریخ مدعی شد حادثه حمله به مسجدالحرام در محرم 1400 هجری در نتیجه سلطه تفکر مهدویت بر امت صورت گرفت و منافقان از آن برای ریختن خون مردم و پایمال کردن مقدسات از آن سوء استفاده کردند.

* دادگاه استیناف سعودی، حکم اعدام «علی المشیخص» را تایید کرد. علی یوسف علی المشیخص از اهالی شهر «العوامیه» از توابع استان قطیف در شرق عربستان در زمستان 1393 بازداشت شد. دادگاه استیناف پس از تایید حکم اعدام این فعال عربستانی، آن را به وزارت کشور ارائه کرد. حکم اعدام این فعال عربستانی، مدت کوتاهی پس از اعدام شیخ نمر باقرالنمر روحانی مبارز شعیه عربستان صادر شده بود.

* گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی محمود عباس را عامل کاهش عملیات فلسطینیان در انتفاضه سوم دانست و از وی تشکر کرد. به گزارش روزنامه رای الیوم، ایزنکوت در گزارشی به وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص وضعیت امنیتی اراضی اشغالی گفت: محمود عباس در مبارزه با آنچه حملات تروریستی خوانده شده و همچنین کاهش تحریکات علیه اسرائیل در مناطق تحت تصرف آنها فعال عمل کرده است. ایزنکوت همچنین افزود عملیات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان علیه موج جدید انتفاضه در کرانه باختری و علی‌الخصوص عملیات گروه حماس چهل درصد افزایش است. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه با بیهوده خواندن محاصره فلسطینی‌ها در کرانه باختری، به سران سیاسی این رژیم هشدار داد که این عمل باعث تضعیف محمود عباس و نیروهای امنیتی‌اش خواهد شد و از سوی دیگر انتفاضه را شعله‌ورتر خواهد شد.

اخبار ویژه کیهان

آقای هاشمی! شما مقام مسئول در ایران هستید یا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی عجیب و برای چندمین بار به توجیه عهدشکنی‌های آمریکا پرداخت.
هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع به مذاکرات اخیر ظریف با جان کری اشاره کرد و گفت: ظاهراً برخی مسایل و موانع ایجاد شده در مسیر مبادلات بانکی و تجاری سیستم بانکی اروپا با ایران حل شده و آمریکا رسماً اعلام کرده که دیگر مانع مبادلات تجاری و بانکی کشورهای اروپایی نخواهد بود و این کشورها می‌توانند بدون هراس به مبادلات و تجارت با ایران اقدام کنند.
وی افزود: البته ما واقفیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکلاتی دارند که باید حل کنند.

یادآور می‌شود آقای هاشمی پیش از این در 28 آذر 92 نیز که آمریکایی‌ها بلافاصله پس از اعلام توافق موقت ژنو اقدام به تحریم چند شرکت ایرانی کردند، مدعی شده بود «جان کری اخیراً با وزیر خارجه ایران گفت‌وگو کرده و گفته که مسئله تخلف آمریکایی‌ها (اعمال چند تحریم جدید) را جبران می‌کنیم». اما پس از آن تاریخ تا امروز بالغ بر 150 تحریم جدید حتی پس از اجرای برجام- علیه کشورمان صورت گرفته و از جمله بنا بر اعلام رئیس بانک مرکزی ایران امکان دسترسی به 100 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده خود در خارج را به خاطر کارشکنی آمریکا ندارد.

نکته دیگر اینکه آمریکا در برجام تعهد داده که مرتکب اقدامات مغایر با برجام نشود و با این وصف لابی و مذاکره و التماس برای عدم مزاحمت آمریکا سر راه روابط تجاری ایران و اروپا بی‌معنا یا حاکی از بی‌اعتباری برجام است تا آنجا که طرف ایرانی قادر به شکایت از آمریکا نیست و مجبور است از موضع انفعال خواستار ملاطفت آمریکا شود!

نکته سوم این است که اکنون پس از اجرای تعهدات برجامی ایران، وقت «عمل و اقدام» آمریکا به تعهدات خود است نه وعده و اعلام و لفاظی.

اکنون در حالی که کری در ملاقات با دکتر ظریف ادعا می‌کند «آمریکا مخالف معامله بانک‌های خارجی با ایران نیست و از معامله با ایران نترسند، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تصریح می‌کند: «اروپایی‌ها آمریکا را مانع اصلی تجارت با ایران می‌دانند. با اجرای توافق هسته‌ای جامعه جهانی با تهران و گشوده شدن بازارهای ایران، بازرگانان اروپایی رونق تجارتی با ایران را انتظار داشتند. اما سه ماه پس از برداشتن بسیاری از تحریم‌ها، بر ناراحتی سیاستمداران، دیپلمات‌ها و بازرگانان اروپایی، که قادر نیستند دهها معامله انرژی، هوانوردی و ساختمانی با ایران را تکمیل کنند، افزوده می‌شود. بانک‌های اروپایی که می‌ترسند تحریم‌های جدید آمریکا بر ایران به دلیل برنامه موشکی و حمایت از تروریسم را نقض کنند، از گشایش اعتبار برای هر معامله‌ای خودداری می‌کنند و عملاً انزوای ایران از سیستم مالی جهانی را تداوم می‌بخشند. اروپایی‌ها همچنین به مقررات جدید ویزای آمریکا اشاره می‌کنند که ورود آنها به آمریکا را اگر به ایران سفرکرده باشند دشوار می‌کند، و یادآور می‌شوند محدودیت‌های مالی و مسافرتی رسیدن به توافق با همتایان ایرانی‌شان را تقریباً ناممکن می‌سازد«.

با این اوصاف باید از آقای هاشمی پرسید شما یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی هستید یا خدای نکرده مثلاً سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که هر چند وقت یک بار باید سیاست‌های آمریکا را توجیه و لاپوشانی و بزک کند.
هاشمی پیش از این در جریان مذاکرات سعی می‌کرد چهره‌ای میانه‌رو و معتدل از اوباما و دولت دموکرات آمریکا ترسیم کند. برخی از مواضع آقای هاشمی در حقیقت نوعی راحت‌باش به مقامات آمریکایی در گستاخی و عهدشکنی و دست‌درازی است.

ابراز پشیمانی یک حامی سرسخت برجام

یک مدافع و حامی سرسخت برجام می‌گوید آبرویم را برای این حمایت ‌گذاشتم اما این کار اشتباه بزرگی بود.
پیروز مجتهدزاده در مصاحبه با شبکه «دانا» گفت: من خودم جزو افرادی بودم که زحمت کشیدم و از جان خود مایه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروی خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و می‌گویم که همه آن دفاعیات و همه آن حمایت‌های من بیهوده بوده است.
وی با بیان اینکه باید امروز بابت اتفاقات رخ داده و بدعهدی‌های آمریکا به آقایان ظریف و روحانی تبریک گفت، اظهار داشت: برجام جز قهرمان‌بازی‌های این آقایان حاصلی برای کشور و مملکت نداشت.
وی خاطر نشان کرد: آقایان براساس تساهل و تسامح همه حیثیت، منافع و دارایی ما را به باد دادند. آقای ظریف اعلام کرد که با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به تفاهم‌های گسترده‌ای دست یافته است، بدون اینکه حد و حدود این تفاهم گسترده روشن باشد. پس چه شد این تفاهم گسترده؟ اینکه امروز اموال ایران به غارت می‌رود حاصل آن تفاهم گسترده شماست؟ این چه تفاهمی بوده که اوباما به عنوان رئیس جان کری در سفر خود به عربستان بعد از گذشت 100 روز از اجرای برجام، ایران را یک کشور تروریست معرفی می‌کند!

وی با انتقاد از رفتار منفعلانه وزارت خارجه افزود: درباره این نوع رفتار، تروریست خواندن ایران توسط اوباما و غارت اموال ما توسط آنها فقط می‌توان به روحانی و ظریف تبریک گفت.
مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: اگر ما یک وزارت‌خارجه فعال، دانا و هوشیار داشتیم به دولت ایالات متحده آمریکا تفهیم می‌کردیم که دستگاه‌های امنیتی خودتان مسئولیت اعمال تروریستی که امروز بابت آن اموال ایران را غارت می‌کنید را به عربستان و اتباع وابسته به آن نسبت داده‌اند، پس چگونه است که ایران در این زمینه متهم شناخته می‌شود و اموال ملت ایران به غارت می‌رود. دستگاه‌های امنیتی آمریکایی اعلام کردند که حتی یک نفر شیعه و ایرانی در عملیات‌های تروریستی علیه آمریکا شرکت نداشته‌اند، اما حالا با شعبده‌بازی‌هایی که آمریکا و آل‌سعود راه انداخته‌اند، تاوان این مسائل را از ما گرفته و ایران در این ماجرا متهم می‌شود؛ این در حالی است که دستگاه دیپلماسی ما نیز نمی‌تواند جلوی این تجاوز‌های بی‌حد و اندازه را بگیرد. اما صد افسوس که آقایان در وزارت‌خارجه فقط به دنبال قهرمان بازی‌های خودشان هستند. در چنین شرایطی یک عده انسان هم کنار گود نشسته‌اند و می‌گویند باید مجسمه ظریف را بسازیم.

وی گفت: سوال من این است که در این برجام آیا دارایی‌های بلوکه شده ما به ما برگشت و آزاد شد؟ آیا تحریم‌ها به معنای واقعی و آزادی فعالیت‌های بانک‌های ایرانی از بین رفت؟ من خودم جزو افرادی بودم که زحمت کشیدم و از جان خود مایه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروی خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و می‌گویم که همه آن دفاعیات و همه آن حمایت‌های من بیهوده بوده است. چرا که الان حاصل کار را می‌بینم که جز یک مشت نمایش‌های عوام‌فریبانه، چیزی به دست نیامده است.

فراموش کرده‌اید که گفت‌وگوی تمدن‌ها را به جنگ تمدن‌ها تبدیل کردند؟!

رئیس جمهور گفت‌وگوی تمدن‌ها را افتخاری برای ایران دانست.
حسن روحانی در سمینار «محیط زیست، دین و فرهنگ» گفت: خوشحالم که این سمینار روزی در تهران برگزار می‌شود که در نیویورک سند مهم اقلیم در حال امضا و توجه جهانیان به مسئله محیط زیست است. امیدوارم پیام امروز از تهران در کنار پیام از نیویورک و پاریس، پیام قدرتمند جهانی را به همه بدهد که با وحدت، همفکری، تلاش و کوشش پیگیر همگان می‌توانیم به این هدف مهم دست یابیم.
وی افزود: بسیار خوشحالم که از ایران و تهرانی سخن می‌گویم که ندایش به عنوان خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای به گوش منطق و جهانیان رسید. مفتخرم از کشوری حرف می‌زنم که ندای گفت‌وگوی تمدن‌ها از این سرزمین به پا خاست و خوشحالم از سرزمینی سخن می‌گویم که محیط زیست، فرهنگ، ادیان و تعامل بین فرهنگ و توسعه پایدار، در سال 2001 از تهران آغاز شد. خوشحالم از تهرانی سخن می‌گویم که ندای جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از این سرزمین به پا خاست و در مجمع عمومی سازمان ملل تثبیت شد.
یادآور می‌شود به پیشنهاد رئیس دولت اصلاحات، سال 2001 به عنوان سال گفت‌وگوی تمدن‌ها تصویب شد و آمریکا رأی مثبت به این نام داد. اما دولت آمریکا آغاز همین سال را با اشغال وحشیانه افغانستان کلید زد و مقامات ارشد آن تصریح کردند جنگ تمدن‌ها و جنگ صلیبی برای تغییر نقشه خاورمیانه اسلامی آغاز شده است. همچنین در همین دوران آمیخته به فریب بود که رژیم آمریکا با وجود بهره‌مندی از همکاری دولت وقت ایران برای اشغال افغانستان کشورمان را جزو «محور شرارت» در دنیا معرفی کرد.
در سال‌های اخیر نیز دولت دموکرات آمریکا با وجود چراغ سبز برای شعار جهان عاری از خشونت (شعار پیشنهادی روحانی) بیشترین جنگ‌های نیابتی و غیرنیابتی را به لیبی، سوریه، یمن و عراق تحمیل کرده است.

چه کسی آمریکا را کدخدا جا زد /دولت یا منتقدان؟!

نشریات زنجیره‌ای یا حامی دولت خط مشابهی را علیه منتقدان در پیش گرفته و مدعی‌اند که منتقدان به بزرگ کردن آمریکا و تحقیر جبهه خودی اهتمام دارند.
روزنامه آفتاب یزد از قول فیاض زاهد نوشت: دلواپسان با بزرگ کردن آمریکا به دنبال تحقیر دولت هستند.

وی درباره سخنان رئیس‌جمهور در سمنان مبنی بر اینکه «عده‌ای به دنبال آن هستند تا در جریان برجام بگویند آمریکا پیروز است و ایران شکست خورده و اینکه به نظر شما چه می‌شود که عده‌ای به دنبال القای پیروزی آمریکا هستند و چرا می‌خواهند به چنین هدفی دست یابند؟» می‌گوید: اینها بقایای همان دلواپسانی هستند که (آمریکا) را ابرقدرت مطلق می‌دانند. جامعه جهان را تک‌قطبی می‌شناسند و امروز با بزرگ و پررنگ کردن نقش آمریکا در این منازعه، درصدد تحقیر دولت هستند.
آنچه ما در رفتار تندروها شاهد هستیم، این است که آنها به قیمت تحقیر رئیس‌جمهور ایران و تحقیر دولتمردان جمهوری اسلامی، حاضر به برتری جلوه دادن دشمن خارجی خودشان در آمریکا هستند و این کار جز خیانت و توهین به منافع ملی ایران معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

روزنامه دولتی ایران هم از قول حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب نوشت: برخی منتقدان دولت معلوم نیست چرا تا این اندازه آمریکا را بزرگ می‌کنند چنین آمریکا زدگی و نشان دادن این که همه چیز در آمریکاست نشانه سوء برداشت آنهاست. منتقدان هر روز آمریکا را بزرگ‌نمایی می‌کنند و بزرگ جلوه می‌دهند.
این قبیل فضاسازی‌ها از سوی رئیس‌جمهور و برخی مدعیان حمایت از دولت در حالی است که آقای روحانی خود پیشگام در بزرگ‌نمایی آمریکا بود از جمله آنجاها که گفت:
  -
آمریکا کدخداست در حالی که اروپایی‌ها آقا اجازه هستند.
- تا مشکل تحریم‌‌ها حل نشود، مشکل آب خوردن و هوا و شغل حل نمی‌شود.

نفر دومی که برخلاف منطق امام و رهبری و خلاف واقعیت‌های مسلم، به بزرگ‌نمایی آمریکا پرداخت و موجب گستاخی دشمن شد، آقای هاشمی رفسنجانی است که مدعی بود «(در نامه محرمانه به امام) نوشتم که آمریکا ابرقدرت بزرگ دنیاست و وضع فعلی که مذاکره و رابطه نداشته باشیم، قابل تداوم نیست»، «مذاکره با آمریکا یک خط‌شکنی و تابوشکنی بزرگ بود» و...
همچنین برخی حامیان افراطی دولت مدعی شدند همه مشکلات زیر سر عدم مذاکره با آمریکاست و پس از توافق برجام (تیرماه) هوا خوب شده و بارندگی‌ها بیشتر شده است!!
این در حالی است که در منطق موفق انقلاب اسلامی - مشروط به وفادار ماندن به آرمان‌ها و شعارهای اصیل مانند استقلال و خودکفایی و همت و مجاهدت ملی در این زمینه‌ - آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

بابا ولش کنید!با این فشار آمریکا را می‌کشید!

روزنامه دولتی ایران در تیتری قابل تأمل و عجیب نوشت «فشار دیپلماسی ایران بر آمریکا«!
این روزنامه در عکس و تیتر اصلی خود نوشت: 2/5 ساعت مذاکره پشت درهای بسته برای رفع مشکلات اجرای برجام - فشار دیپلماسی ایران بر آمریکا.
ظریف در ملاقات با جان‌کری گفته است: گام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اجرای برجام ناکافی است و آمریکا باید موانع مراوده مالی ایران با اروپا را رفع کند.
»
ایران» همچنین از قول کری نوشت روی چند موضوع کلیدی به پیشرفت‌هایی رسیدیم.

روزنامه دولت از قول سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم نوشت مسئولیت جبران خسارات و پرداخت غرامات وارده به ایران بر اثر حکم غرامت 2 میلیارد دلاری دیوان عالی آمریکا برعهده دولت آمریکاست.
دیوان عالی آمریکا همزمان با سفر دکتر ظریف به نیویورک ضمن صدور حکمی، پرداخت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه ایران به خانواده تفنگداران آمریکایی کشته شده در بیروت را تصویب کرد. این حکم به دولت آمریکا نیز رسیده است.
صدور این حکم آن هم در آستانه سفر ظریف به نیویورک، دهن‌کجی آشکار محسوب می‌شود.

ادعای روزنامه ایران درباره «فشار دیپلماسی بر آمریکا» حکایت همان کسی است که دزد به او زده و ضمن غارت اموال، به ضرب و شتم وی پرداخته بود اما مرد دزد زده به جای دفاع از خود و گرفتن دزد، فقط فریاد می‌زد: بی‌ادب، بی‌نزاکت!
کسی که شاهد این ماجرا بود به مرد دزد زده گفت با این شدت و حدت، آخرش او را می‌کشی! ولش کن!

شنیدها آرمان

بازيگر سينما در اهواز كتك خورد

شنیده شد که رامين راستاد كه براي هواداري پرسپوليس به ورزشگاه رفته بود از سوي بعضي هواداران مورد ضرب و شتم واقع شد. خبرآنلاين نوشت؛ وي كه براي اجراي تئاتري در اهواز - كه از ۱۰ تا ۲۰ ارديبهشت اجرا مي‌شود - به اين شهر سفر كرده، روز جمعه براي ديدن بازي پرسپوليس و استقلال اهواز به استاديوم رفت و البته اسير اتفاقاتي شد. راستاد با پيراهن قرمز كه نشانه پرسپوليسي بودن است از سوي برخي افراد و هواداران ناراحت استقلال اهواز مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بعد از اين اتفاقات، مسئولان هيات فوتبال خوزستان او را شناختند و به اتاق امن بردند و سپس همراه با اتوبوس پرسپوليسي‌ها از ورزشگاه خارج شد تا اتفاق بدتري براي اين هنرمند سينما نيفتد.

تبادل يك زنداني در مرز آستارا

شنیده شد که دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مرزي بندر آستارا گفت: نخستين مرحله از تبادل زندانيان بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در سال‌ ۱۳۹۵، با تبادل يك زنداني در پل مرزي آستارا انجام شد. ايسنا نوشت؛ احمد عبادي سفيدآب اظهار كرد: در راستاي اجراي موافقتنامه استرداد محكومين و به‌دنبال رايزني‌هاي سياسي و قضائي كه در چارچوب اراده روسا و مسئولان عاليرتبه دو كشور انجام شد، شاهد مبادله محكومين دو كشور بوديم. وي با اشاره به استرداد ۳۸ زنداني كه در سال‌ گذشته انجام شده است، ادامه داد: يك نفر تبعه ايراني (مرد) دربند زندان‌هاي كشور آذربايجان به كشور بازگردانده شد تا پس از تطبيق جرم، ادامه محكوميت خود را در كشور بگذراند.

فرار كلاهبردار ۴۰ ميليون دلاري به ايران

شنیده شد که مقامات كويتي مي‌گويند يك مهندس زن كويتي با كلاهبرداري ۴۰ ميليون دلاري (۱۴۰ ميليارد تومان) به ايران فرار كرده است. عصرايران به نقل از روزنامه القبس چاپ كويت نوشت؛ اين مهندس كويتي در وزارت آب و برق اين كشور فعاليت مي‌كرد اما قبل از سفر به ايران، از سمت خود استعفا داد و خانه و املاك خود را نيز فروخت. يك منبع آگاه گفته است: اين زن با وعده پرداخت سود ۵۰ و ۱۰۰ درصدي از مردم پول مي‌گرفته و براي مدتي اصل پول‌ها و سودهاي وعده داده شده را پرداخت ‌كرد تا به اين وسيله اعتماد آنها را كسب كند. او پس از دريافت مبالغ زيادي از مردم به بهانه پرداخت سود، به ايران فرار كرد. او وعده مي‌داد بعد از شش ماه، سود ۱۰۰ درصدي پرداخت مي‌كند.

لغو سخنراني زيباكلام در مياندوآب

شنیده شد که كانال تلگرامي صادق زيباكلام اعلام كرد: در پي فشارهاي وارد از طرف گروه‌هاي فشار، سخنراني روز شنبه صادق زيباكلام در مياندوآب كه قرار بود به حمايت از كانديداي ليست اميد اين شهر، آقايان دكتر همايون هاشمي و حجت‌الاسلام محمد ميرزايي برگزار شود لغو شد. سخنراني صادق زيباكلام در اروميه به حمايت از كانديداي ليست اميد اين شهر، مهندس مجيد ميلان و دكتر سيد هادي بهادري به قوت خود باقي است و در ساعت ۲۱ در ستاد مهندس ميلان برگزار خواهد شد.

استرداد متهم فراري به ايران

شنیده شد که يك متهم فراري با همكاري مراجع قضائي كشورمان و پليس بين‌الملل در قزاقستان بازداشت شد. ايسنا نوشت؛ «ع. ب» كه به اتهام كلاهبرداري تحت پيگرد مراجع قضايي جمهوري اسلامي ايران بود با همكاري مراجع قضائي كشورمان و پليس بين‌الملل در قزاقستان بازداشت و در روز سه‌شنبه به كشورمان مسترد شد. اين اقدام در چارچوب موافقتنامه استرداد مجرمين بين دو كشور انجام شد. وي كه تبعه يكي از كشورهاي همسايه شمالي ايران است، اكنون در اختيار مراجع قضائي جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.

معادله ۵۰۰ هزار مجهولي كشور؟!

شنیده شد که رئيس سازمان سينمايي با اشاره به روند برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر گفت: ‌ميهمانان خارجي حاضر در جشنواره معتقد هستند كه اين جشنواره بسيار خوب برگزار شده و از سطح كيفي خوبي برخوردار است. حجت‌ا... ايوبي درباره برنامه‌هاي درازمدت خود براي جشنواره فيلم فجر در بخش ملي و جهاني افزود: ما بسيار دوست داريم تا درازمدت برنامه‌ريزي كنيم اما واقعيت اين است كه مديريت فرهنگي در كشور ما يك معادله ۵۰۰ هزار مجهولي است و همين مساله نمي‌گذارد كه بتوان يك برنامه درازمدت تدوين كرد.

توصيه به اصولگرايان و اصلاح‌طلبان

شنیده شد که آيت‌ا... محي الدين حائري شيرازي در جمع معتكفان مسجد امام حسين (ع) اراك بااشاره به سراب بودن راه‌هاي پيش‌روي دشمنان اظهار داشت: تمام راه‌هايي كه دشمنان ايران اسلامي به‌ويژه غرب تاكنون رفته‌اند، سرابي بيش نبوده و نتوانسته هيچ مشكلي از خود حل كند. عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اصولگرا و اصلاح‌طلب بايد زير پرچم ولايت به فكر پيشرفت كشور باشند.

لغو سفر عارف به اردبيل

شنیده شد که سفر منتخب اول مردم تهران به اردبيل به خاطر نامساعد بودن اوضاع جوي لغو شد. ايلنا نوشت؛ سفر محمدرضا عارف به اردبيل كه براي سخنراني در حمايت از كانديداي اصلاح‌طلب راه يافته به دور دوم بود، به دليل نامساعد بودن اوضاع جوي لغو شد. در پي لغو سفر عارف به اردبيل، او از مردم اين شهر خواست به دو گزينه اصلاح‌طلب حاضر در ليست اميد، محمد فيضي و شكور پورحسين راي بدهند.

پيشنهاد عطريانفر براي خريد كتاب

شنیده شد که عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي درباره كتاب‌هاي پيشنهادي خود به مخاطبان نمايشگاه كتاب تهران گفت: به نظر من خاطرات حجت‌الاسلام ناطق‌نوري و خاطرات آيت‌ا... مومن خوب است و بايد مورد مطالعه قرار بگيرد؛ زيرا در اين خاطرات خود شخص روايتگر در متن وقايع حضور دارد و يك تصوير منطقي را از گذشته روايت مي‌كند.

قرارداد ۲۵ ميليون توماني اولادي

شنیده شد که مهرداد اولادي بازيكن شماره ۷۷ تيم ملوان سه شنبه هفته گذشته در تهران دچار ايست قلبي شد و‌دار فاني را وداع گفت. وي كه در تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال بازي كرده بود و روزهاي خوبي در الشباب داشت و تلاش مي‌كرد دوباره به تيم ملي برگردد! اين فصل در حالي با تيم ملوان قرارداد بست كه دستمزد او ۲۵ ميليون تومان تعيين شده بود! قراردادي كه شايد براي بازيكنان تيم‌هاي دسته اولي هم خيلي قابل قبول نباشد.

دیگه چه خبر ایران

پیام معنادار «اوباما» به اعراب درباره ایران

«باراک اوباما در سفر به عربستان سعودی تلاش کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس را درخصوص بسیاری از مسائل از جمله ایران آرام کند.» به گزارش «انتخاب»، روزنامه «العرب» با انتشار این مطلب نوشت: «رئیس جمهوری ایالات متحده در مورد فعالیت‌های تهران که آن را «بی ‌ثبات کننده» خواند، ابراز نگرانی کرد. او به همتایان خود در خلیج فارس پیشنهاد کمک به نظارت بر کشتی‌های ایرانی را داد. اما در عین حال گفت که هیچ کشوری از درگیری با ایران منفعتی نخواهد داشت.» این روزنامه عرب زبان در ادامه آورده است: «این گفته‌ها پیامی به ایرانی‌ها داشت که ایالات متحده به فکر هرگونه برخورد با ایران در آینده نیست. این پیغام به نوبه خود درهای گسترش نفوذ ایران در کشورهایی مانند یمن، عراق و سوریه را باز می‌کند.» براساس این گزارش، «اوباما در کنفرانس خبری پس از پایان نشست سران امریکا و شورای همکاری خلیج فارس یادآور شد که اختلاف نظر تاکتیکی با کشورهای خلیج فارس در مورد ایران وجود دارد

اوباما: به توافق هسته‌ای با ایران افتخار می‌کنم
رئیس‌جمهوری ایالات متحده، توافق هسته‌ای با ایران را نمونه‌ای از قدرت دیپلماسی بر زور دانست. به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، باراک اوباما دیروز در همایش جوانان در لندن با اشاره به توافق هسته‌ای ایران گفت: «رسیدن به چنین توافقی بدون وارد شدن در جنگ چیزی است که به آن افتخار می‌کنم.» او در این همایش از نسل بعدی رهبران بریتانیا خواست نسبت به حل مشکلات تفکر بیشتری انجام دهند.

احتمال سفر «لاوروف» به تهران

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه از احتمال سفر وزیر خارجه روسیه به ایران در سال 2016 خبر داد. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری «ریانووستی»، «زمیر کابل» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت: ایران و روسیه درباره‌ احتمال سفر «سرگئی لاوروف» به تهران در حال گفت‌وگو هستند. وی ادامه داد: «هنوز تاریخ دیدار این سفر مشخص نشده است

شرمن: سرعت در مذاکرات هسته‌ای اهمیت داشت

معاون پیشین وزیر خارجه امریکا با اشاره به گفت‌وگوهای طولانی مدت ایران و 1+5 برای حل چالش هسته‌ای گفت: «در خلال مذاکرات هسته‌ای، سرعت بسیار حائز اهمیت بود.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هاروارد»، «وندی شرمن» در همایشی در حضور دانشجویان دانشکده ‌هاروارد کندی گفت:‌ از طریق برنامه «بلک بری» وزارت خارجه به دلیل درخواست «واشنگتن» و سرعت گذشت زمان مجبور شدم چیزهایی را از طریق «ایمیل» برای «واشنگتن» بنویسم که پیش از آن ممکن بود آن را انجام نداده باشم. وی با بیان اینکه «سرعت در خلال مذاکرات توافق هسته‌ای ایران حائز اهمیت بود»، افزود: «تنها راهی که او می‌توانست با همتایان ایرانی، اروپایی، چینی و روسی خود ارتباط برقرار کند، از طریق ایمیل‌های غیرمحرمانه بود

تأیید پرتاب موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر در سمنان

سایت «تابناک»، نزدیک به محسن رضایی خبر داده است که روز سه‌شنبه هفته گذشته پرتاب موشکی موفقیت‌آمیز در کشورمان رقم خورده است. این سایت با اشاره به خبرسازی‌های برخی رسانه‌های بیگانه مبنی بر اینکه این موشک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است و از پایگاهی محرمانه پرتاب شده که این پرتاب موفق هم نبوده است، نوشت: گزارش‌های دریافتی، حکایت از آن دارد که سه‌شنبه هفته گذشته، پرتاب موشکی موفقیت‌آمیز در کشورمان رقم خورده و اصل خبر (پرتاب موشک) صحت دارد؛ اما به دلایلی ناگفته و بسیار عجیب، مسئولان کشورمان ترجیح داده‌اند این خبر مکتوم مانده و به اصطلاح، رسانه‌ای نشود. به نوشته تابناک، موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در سمنان پرتاب شده و برخلاف ادعای رسانه‌های بیگانه، این موشک نه برای پرتاب کلاهک و نه از پایگاهی محرمانه، که به منظور افزایش توان پرتابی ماهواره در کشورمان پرتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    عالی و کافی و وافی بود. ممنون و بی خود هم بود
  • راسته ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مقامات كويتي مي‌گويند يك مهندس زن كويتي با كلاهبرداري ۴۰ ميليون دلاري (۱۴۰ ميليارد تومان) به ايران فرار كرده است
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    نشریات زنجیره‌ای یا حامی دولت خط مشابهی را علیه منتقدان در پیش گرفته و مدعی‌اند که منتقدان به بزرگ کردن آمریکا و تحقیر جبهه خودی اهتمام دارن
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    البته بداین که خبرهایی هست و ایران و روسیه درباره‌ احتمال سفر «سرگئی لاوروف» به تهران در حال گفت‌وگو هستند
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ابراز پشیمانی هیا یکی یکی شروع خواهد شد
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    فوتبال ایران به کجا داره میره؟!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چه زرنگ
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    دستشون خالیه تمهمت میزنن
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بیچاره مردم
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مررررررررررگ بر آمریکا
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خود درگیر به این میگن!!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    "هاشمی زنده است تا نظام زنده است" و "میزان رای ملت است" پنجاه بار دیگه هم انتخابات برگزار شه ایت الله العظمی علی اکبر هاشمی رفسنجانی (مدظله العالی) با اختلاف فاحش نفر اوله. اصلا کسیو در حد ایشون ندارید که بخواد رقابت کنه.
  • محمود ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حالا این پیروز مجتهدی کی هست که از توافقات هسته ای پشیمون شدن??? چکاره بودن.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است
  • امیر ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    فعلا که لیست ایشان با اقتدار پیروز انتخابات شدن
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    دقیقاً درست گفتید. کسی در حد او در کشور نیست. انقلابی بزرگی که صبغه انقلابی گری را به .... غرب فروخت. کسی که رویاهای صادقه!! برای امام راحل .... کسی که برای آقا مهدی سفرکرده چند عنوان یافت، از بازرسی از دانشگاه نامرئی آکسفورد به سرکشی از آن و بالاخره خودم گفتم فعلاً نیاید و .... صد تغییر دیگر، نمیدانم صبر خدا چقدر است ، اما عجب صبری دارد رهبر که هنوز او را تحمل میکند و حرمتش را نگه میدارد ...
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ایشان جایگاه علمی بسیار بالایی در انگلستان دارند. مشاور رئیس جمهور خاتمی بوده و رئیس مرکز مطالعاتی در انگلستان نیز هستند .
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    با اختلاف، "فاحش نفر اوله" منم موافقم!
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    جاده صاف کن برجام، حالا شده بی سرانجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس