اگرچه طرح اخیر پلیس تفاوت ماهیتی با پلیس نامحسوس راهور ندارد و به دنبال تأمین امنیت شهروندان است، اما می‌شد با مدیریت بهتر فضای افکار عمومی، از ایجاد ادبیات عوامانه توسط مدعیان قانون‌مداری جلوگیری کرد.

88
گروه سیاسی مشرق - همه چیز از مراسم آغاز به کار گشت نامحسوس پلیس در تهران آغاز شد. در این مراسم سردار ساجدی‌نیا، رییس پلیس تهران، از سازمان‌دهی بیش از 7000 مأمور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد و افزود:از حدود دو سال پیش نیز پلیس اقدام به رصد ناهنجاری‌ها کرده که چهار موضوع آلودگی صوتی، رانندگی پرخطر در سطح بزرگراه‌ها و انجام حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودروها جزو چهار محور اصلی بودند که با آن‌ها برخورد شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه فعالیت این مأموران به چه صورت خواهد بود، گفت: این افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاری همچون مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را برداشته و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند سپس از سوی پلیس امنیت با این افراد تماس گرفته و از آنان خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.[1]

از روز آغاز این طرح اشکالات مختلفی نسبت به اجرای آن مطرح شد و بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و برخی از اعضای دولت به مخالفت با این طرح پرداختند که در ادامه نقدها و پاسخ‌هایی نسبت به این نظرات مطرح خواهیم کرد.

تجسس تنها در امور شخصی مذموم است

روزنامه شرق به قلم حمید انصاری راد، نماینده مجلس ششم نوشته است: از بدیهیات احکام قرآن و اسلام و فقه و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، عدم تفتیش و تجسس در هر موردی از زندگی خصوصی اشخاص است. قرآن مجید می‌فرماید «ولاتجسسوا» و قانون اساسی هم این مسئله را تأیید کرده و واکاوی زندگی خصوصی افراد را جایز ندانسته و تفتیش عقاید را هم محکوم می‌داند.[2]

در نقد این نظرات باید گفت که تمامی مواردی که آقای انصاری راد بیان داشته‌اند مربوط به تجسس در امور شخصی افراد است، درحالی‌که- همان‌گونه که گفته شد- نیروی انتظامی در پی برخورد با چهار نوع ناهنجاری علنی در جامعه است و هر آنچه خارج از چارچوب خانه و خانواده باشد و قابل‌رؤیت توسط عموم مردم بود، دیگر امور شخصی تلقی نمی‌شود.

در اصل 23 قانون اساسی نیز آمده است: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.»

در این اصل قانون اساسی درباره عقاید افراد بحث شده است و این اصل هیچ ربطی به اعمال اجتماعی افراد ندارد. در طرحی که نیروی انتظامی در دست اجرا دارد، از عقاید افراد هیچ سؤالی نمی‌شود و صرفاً به اعمال مجرمانه آنان پرداخته می‌شود.

مبنای قانونی اقدامات نیروی انتظامی چیست؟

85رییس‌جمهور نیز یکی دیگر از ناقدین این طرح بود که در جلسه هیئت دولت نظرات خود را پیرامون این طرح این‌گونه بیان کرد: «چنین نیست که هر کس یا نهاد و ارگانی بخواهد با اقداماتی به دنبال کنترل مردم باشد. آزادی مردم با آیین‌نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی‌تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ‌چیز دیگری محدود نمی‌شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی‌توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می‌تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد. حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم جز در زمینه اجرای قانون.[3]

در پاسخ به نظرات رییس‌جمهور نیز باید گفت که طبق «قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» که در 13 دی 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، وظیفه نیروی انتظامی «برخورد قانونی و محترمانه» با مصادیق بدحجابی در کشور است. باید توجه داشت که مصوبه این شورا در حکم قانون است و دستگاه‌های اجرایی باید این مصوبات را اجرا کنند.

نکته تأسف‌برانگیز و جالب‌توجه این است که در متن قانون گسترش عفاف و حجاب، وظایف 26 نهاد برای ترویج عفاف و حجاب مطرح‌شده است که اغلب این نهادها دولتی هستند؛ از وزارت راه و ترابری گرفته تا سازمان میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. با وجود وظایف مشخصی که برای نهادهای دولتی در نظر گرفته شده است، رییس‌جمهور طی سه سال گذشته یکی از منتقدین جدی طرح گشت ارشاد و امنیت اخلاقی بوده‌اند و در واقع، در قضیه گسترش حجاب جای مدعی و متهم عوض شده است و عملاً دولت یازدهم و دیگر دولت‌های روی کار آمده، موافق با نظریه تعطیلی تلاش برای برخورد با بدحجابی و کار فرهنگی هستند؛ دولت با آن همه امکانات و بودجه اقدامات لازم در عرصه ترویج حجاب انجام نداده است و در عوض، با اقدامات قانونی نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز مخالفت می‌کند. پیشنهاد مشخصی که در این زمینه به دولت وجود دارد این است که گزارشی از عملکرد خود درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب منتشر کند تا مشخص شود چه اقداماتی از سوی دستگاه‌های مختلف دولتی انجام شده است و آیا تا کنون و برای یک‌بار هم که شده آن هم به صورت زبانی و شفاهی، اقدامی برای کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر توسط اعضای دولتی صورت گرفته است؟

متأسفانه کار به جایی رسیده است که مسئولان دولتی دقیقاً ادبیات لاابالی‌ها را برای آزاد بودن و هتک حرمت و مزاحمت برای نوامیس مردمی تکرار می‌کنند و هیچ توجه ندارند که برای برقراری امنیت و جلوگیری از فساد و فحشا، هم به کار فرهنگی نیاز دارد و هم به برخورد سلبی، کما اینکه اقدام فرهنگی بر برخورد سلبی تقدم دارد ولی چه کنیم مسئولان دولتی و غیره به جای یک عمل تربیتی، اکتفا به زبان گزنده خود کرده‌اند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حال که کار به اقدام سلبی کشیده شده است، باز هم می‌گویند نباید اقدامی صورت بپذیرد زیرا آقایان عملاً عرصه فرهنگ رها کرده‌اند!

فرمان هشت‌ ماده‌ای حضرت امام که دچار تحریف معنوی شد

در برخی نقدها به فرمان هشت‌ ماده‌ای امام خمینی در آذر 1368 اشاره شده بود و این اقدام نیروی انتظامی مخالف با فرمان حضرت امام قلمداد شده بود. در ماده شش و هفت فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام آمده است:

«6. هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصی کسی بدون اذن صاحب آن‌ها وارد شود یا کسی را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی- اسلامی مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام این‌ها جرم [و] گناه است و بعضی از آن‌ها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آن‌ها موجب حد شرعی می‌باشد.

7. ... مؤکداً تذکر داده می‌شود که اگر برای کشف خانه‌های تیمی و مراکز جاسوسی و افساد علیه نظام جمهوری اسلامی از روی خطا و اشتباه به منزل شخصی یا محل کار کسی وارد شدند و در آنجا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافی مثل مواد مخدره برخورد کردند، حق ندارند آن را پیش دیگران افشا کنند، چرا که اشاعه فحشا از بزرگ‌ترین گناهان کبیره است و هیچ کس حق ندارد هتک حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید. فقط باید به وظیفه نهی از منکر به نحوی که در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم صاحبان خانه و ساکنان آن را ندارند و تعدی از حدود الهی ظلم است و موجب تعزیر و گاهی تقاص می‌باشد.»[4]

این عبارات حضرت امام نیز وضوح و دلالت زیادی بر امور شخصی دارد و به ضابطین قضایی دستور می‌دهد که در امور مردم تجسس نکنند و اشاعه فحشا نداشته باشند، اما مسئله‌ای که این روزها نیروی انتظامی با آن درگیر است نوعی جرم و ناهنجاری علنی است که در مرئی و منظر عمومی در حال رخ دادن است و نیروی انتظامی با این‌گونه اقدامات مقابله می‌کند.

در پایان باید گفت که استدلال مخالفین طرح کنترل نامحسوس بسیار ضعیف و فاقد وجاهت قانونی است و نیروی انتظامی بر اساس قانون با اقدامات نابهنجار مقابله می‌کند. نکته پایانی اینکه به نظر می‌رسد بقیه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ و بخصوص دولت یازدهم در زمینه ترویج فرهنگ صحیح و جلوگیری از ناهنجاری‌ها تا حد زیادی ضعیف عمل کرده‌اند و حتی در برخی از موارد، متولیان این دستگاه‌ها به جای انجام اقدامات مناسب به انتقادهای نابجا از نیروی انتظامی می‌پردازند.

و اما سخنی با نیروی محترم انتظامی

اگرچه یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد و جلوگیری و حتی پیشگیری برای وقع جرم است و نباید اجازه داد متخلفین امنیت اجتماعی مردم را به‌واسطه شهوت‌رانی و اعمال به ظاهر متمدنانه ولی در اصل خلاف، ناامن کنند، اما با توجه به فضای به وجود آمده در سطح رسانه‌ای، ذکر چند نکته درباره این طرح و نحوه مدیریت آن لازم است.

نیروی انتظامی برای اعلام این طرح، چه هماهنگی قبلی با نهادهای مسئول از جمله مسؤولین دولت یازدهم داشته است؟ آن‌گونه که رئیس‌جمهور علیه این اقدام موضع‌گیری کرده است، نشان می‌دهد ایشان و دیگر معاونین کوچک‌ترین اطلاعی از این طرح و جزئیاتش نداشته‌اند و یا اگر مطلع بوده‌اند، با نحوه اجرا موافق نبوده‌اند به‌گونه‌ای که مدعیان آزادی شهروندی، خود را پشت استدلال‌های بی مبنای مقام دولتی پنهان کرده‌اند و اصل طرح و مقابله با مفاسد اجتماعی را زیر سؤال برده‌اند، می‌شد این طرح با آمادگی افکار عمومی و با کمک رسانه ملی، به شکلی منسجم‌تر و با حمایت‌های مردمی، رسانه‌ای و اجرا شود.


[1] - http://www.asriran.com/fa/news/462870

[2] - http://www.sharghdaily.ir/News/90799

[3] - http://www.yjc.ir/fa/news/5576012

[4] - http://www.tabnak.ir/fa/news/364936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 156
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 104
  • نیما ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    چون انها صرفا مدعی نما هستند و به قوانین میلی اشتیاق و اعتیاد شدید دارند. از دیدگاه انان اگر پلیس سارق اموالشان را بگیرد پلیس خوب و اگر به انان تذکر زبانی بدهد پلیس بد است.
  • ناصر ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    هنوز نمی دونن که قرار نیست به کسی گیر بدن بلکه قراره کسی رو که امنیت مردم با بی حجابی و رفتارهای خلاف شرع ناامن می کند، به نیروی انتظامی معرفی کنهف کسی که با این طرح مخالفه یا بی غیرته یا بی عفته با خودش اهل اذیت و چشم چرانی از ناموس مردمه
  • ناشناس ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    چون اصلا نفس این طرح ضد قانون و اجرای آن ضد قانونمداری است تمام
  • علی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    من موافقم این کار هستم چون مردم خونشون جوش میاد اونوقت.........
  • ناشناس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    کشف حجاب در خودروها و مزاحمت برای نوامیس در خیابانها در 3 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و انشاءالله که این طرح مانع این مظاهر فساد در جامعه بشود .
  • ناشناس ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خخخخخخخخخخخ.
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    پلیس زحمت بکشه اول جلوی تهیه و توزیع مواد مخدر را بگیرد که مثل نقل و نبات در دسترس هست بعد 7000 هزار نون خور اضافه کنه
  • دکتر محسن ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    سخنان برادران انتظامی و موافقان این طرح ها ،چه امنیت اخلاقی و چه سایر اقدامات امنیت اجتماعی مشابه،در ذات کلام خوب است و هیچ انسان با شرفی منتقد برخورد با هنجار شکنان نیست و مزاحمان نوامیس نیست و هیچ کس از برخورد پلیس با کسانی که خیابان رو با پیست ماشین رانی اشتباه گرفته اند مخالف نیست.اما مشکل از زمانی پیش میاد که نیروهای انتظامی با برخورد هایی که در شان مردم نیست با اونها بر خورد می کنند. به اسم اسلام و امر به معروف و به اسم خدا دخترای مردم رو که به قول اونها موی هویدا دارند و یا لباس نا مناسب دارند بازداشت کرده و به کلانتری می برند .به خاطر خدا،به حضرت زهرا قسمتون می دم کسانی که با این طرح ها موافقین واسه یکبار هم که شده برید ببینید این دخترا که به اسم بی حجاب می گیرن رو کجا می برن نگه می دارن و ایا حاضرین دختر خودتون و خواهر خودتون رو اونجا ببرن واسه یک لحظه... ایا در شان اسم اسلام هست که با مسلمانانی که ایمان ضعیفی دارند و بی حجاب هستند اینگونه برخورد بشه.... انسان در طول زندگیش ممکنی اوقات و سالهایی رو در غفلت سپری کنه و ان شا الله به مسیر درست بر گرده وظیفه ی جامعه اینه که چهره ی مهربان و اغوشی باز رو واسه غافلان مهیا کنه که به دین راغب بشن نه فضا ی رعب و وحشت ایجاد کنه...ما از دل ادمها با خبر نیستیم که قضاوتشون کنیم ...کاش اقامون بیاد زودتر که این چیز ها رو به اسم اسلام تو جامعه نبینیم
  • ایران ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    واقعا گل گفتی.
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    نه دادا بگو میخاییم راحت باشیم حجابنباشه تا راحت چشم چرونی و عیش کنیم!!
  • مشتاق مشرق ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مغلطه نکن؛ اگر در اجرا مشکلی هست باید رفع بشه نه اینکه با چرت و پرت گویی بگی امام زمان بیاد! امام زمان بیاد اول گردن شمای بی غیرت می زنه که جلوی مبارزه با بی حیاهارو می گیری و میگی اسلام گفته
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بخدا وضع حجاب گريه آوره بايد كارى كرد
  • عاطفه ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    7000 تا مامور فقط این؟ پلیس برای مواد مخدر چنتا مامور لازم داره هفت ملیون؟
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ناصر. اگه بی حجابا امنیت مردم رو به خطر انداختن پس خود مردم هم باید ازشون شکایت کنن نه پلیس. ضمن اینکه همین بی حجابا بخش وسیعی از جامعه رو شامل میشن. یعنی خودشون هم جز مردمن.
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مشکل از طریقه اجرا و اطلاع رسانی طرح هست که مشخص نیست دقیقاً چطوری هست و اطلاع رسانی هم نمیشه به درستی متاسفانه. بذار اینطوری توضیح بدم: از پس فردا هر کسی با لباس شخصی برگرده جلو ناموس مردم رو بگیره بگه من مامور فلان جا هستم و شما حجابت بده. این مشکل نیست؟ مثلاً یهو دیدی دعوا ناموسی شد. اون وقت اگه مامور پلیس رو به جای مزاحم بزنند جرمش چیه؟ نمیشه دل به کارت نشون دادن خوش کرد چون ممکن هست کارت جعلی باشه یا پلیس کارت نشون نده (داریم پلیسایی که قلدر بازی در میارند) یا طرف بگه پلیس کارتش رو نشون نداد نمی دونستیم پلیس هست و ... مشکل دیگش اینه که اگه این مامورها اختیار نداشته باشن و فقط گزارش بدن از کجا میشه فهمید گزارششون راست هست؟ آیا فیلم می گیرند؟ از پس فردا هر کسی از ناموس مردم فیلم بگیره درسته؟ شما خودت راضی هست عکس و فیلم نوامیس مردم دست غیرمحرم بیافته؟ چطوری به کار این پلیس ها نظارت میشه؟ این سئوال اصلی هست. اگر درست اطلاع رسانی کنند و به مردم بگند دقیقاً چطوری قرار هست انجام بشه و بدون اشکال باشه طرح مردم مخالف نخواهند بود (اطلاع رسانیش فوق العاده ضعیف بوده مثل همیشه)
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    من نمیدونم کسانی که مخالف این طرح هستند دلیل مخالفتشون چیه؟؟؟؟ نکنه از کشف حجاب راضی ان....یا خوششون میاد نگاهشون به بی حجابان نامحرم افتاده دچار گناه بشن... فکر میکنم بعضی ها از بس از دین فاصله گرفتن که اصلا چنین مواردی براشون اهمیت نداره و با ساده اندیشی موضوع رو به کشف مواد مخدر ربط میدن ...محض اطلاعتون پلیس ایران هشتاد درصد مواد مخدر رو کشف میکنه...و یا دولتی ها برای حفظ قدرت بی غیرت شدند...آقای رئیس جمهور کجا رفت تعصب و غیرا دینی!!!!!
  • کریم ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 5
    حضرت محمد(ص)هیچ کس رابازورباحجاب نکردبلکه این سنت رسول الله است که مردم راشیفته گفتارورفتارش کردتاامروزهم میلیاردهاانسان پیرو ایشان هستندهرچند بعضی هاغافل هستندواین غافلین هم باسنت پیامبروامامان معصوم به راه راست هدایت میشوند انشاالله
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    من از آینده این خراباد میترسم. تا چقدر احمق باشیم.
  • عبدالله ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 2
    چرا از اين همه نيرو براي شناسايي و دستگيري خرده فروشان مواد مخدر و باند هاي سازمان يافته فساد استفاده نمي شود !؟ به نظر من تنها قصد پليس از اين كار انتقام از مردم تهران ( اهل كوفه به قول شما) بعد از انتخابات اخير است لطفا نظر من رو منتشر كنيد فَإِنَّ الحقّ يقال و ان كان مُرّأ
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر براستی کسی ریگی به کفش نداشته باشد چرا باید از گشت نامحسوس بترسد؟ پس ایراد شما به ایجاد فضای رعب و وحشت وارد نیست. آری. شما می توانستید ایراد بگیرید که اگر این افراد گشت نامحسوس از این موقعیت سوء استفاده کردند و یا کسانی به دروغ خود را گشت نامحسوس نامیدند چه تبعاتی خواهد که داشت؟ که باز هم می شود پاسخ داد که اگر گشت نامحسوس واقعا نامحسوس باشد و به عنوان یک نیروی اطلاعاتی عمل کند و هیچ برخورد فیزیکی نشان ندهد اساسا جای نگرانی نیست. بلکه ابزاری است مفید در دست پلیس برای مبارزه با کانونهای فساد و جرم. حهت اطلاع شما همین الان نهادهایی مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه از داشتن نیروهای مشابه استفاده می کنند و می بینید که هیچ اثری منفی که نداشته به جای خود، به کشف بسیاری از توطئه های خطرناک امنیتی کمک کرده است. کنترل نامحسوس یعنی نامحسوس. پس برای مردم محسوس نخواهد بود. البته بهاییان و هسته های گسترش فساد حق دارد که از آن بترسند
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    شگفتا شگفتا در قرآن یکی از شاخصه های منافقان امر به منکر و نهی از معروف عنوان شده فاعتبروا یا اولی الابصار
  • م. ک. ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چند درصد این بد حجاب ها رو بازداشت می کنن؟ اگه نیروی انتظامی بد حجاب ها رو بازداشت می کنه، پس این همه خانم های بد حجاب تو خیابون چرا راست راست دارن می گردن و کسی کاری به کارشون نداره؟ بنابراین اون بازداشت هایی که شما می فرمایید یه درصد خیلی خیلی کمی رو شامل میشه که وضع حجابشون در حد افتضاحه!
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آقای روحانی افراد بدحجاب یا بی حجاب در خانه و منزلشان می توانند هرجور دوست داشته باشندبگردند چون حریم خصوصی است اما جامعه عرصه عمومی است و نباید اجازه داد یک عده خانم با بی حجابی در خیابان ها پرسه بزنند و یا با لباس های جیغ سیگنال جنسی بفرستندو پرواضح است که این ناهنجاری آمار زنای به عنف را افزایش خواهد داد مضافا این که رعایت عفاف و حجاب بانوان را از مزاحمت های عزب اوغلی ها مصون می دارد و مردان بیمار دل صرفا به خانم هایی که توالت غلیظ می کنند و جوری لباس می پوشند که در حین راه رفتن مقدار معتنابهی از نواحی ماورا زانویشان در معرض دید قرار می گیرد و سایر برجستگی ها و جاذبه های تنشان هویدا میشود هم باعث تشویش اذهان جوانان میشود طمع می کنند و باید به موازات کار فرهنگی برای ریشه کن کردن این فجیعه موبقه سیاست مشت آهنین و برخورد قهرآمیز با آنان را در دستور کار قرار داد
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    دوستان سلام،نميدونم آيا اين طرح جواب ميده يانه؟اما خدا شاهده كه من زندگياى زيادى رو ديدم كه به خاطر اين زناى بى حجاب توش دعوا بوده وخانوم گله داشته كه شوهرش چشم چرون شده،به اون خانومهاى بى حجاب كه ميگى هم كه ميگن خوب نگاه نكنن،سؤال پس تو براى چى اينجور بيرون مياى هدفت جلب نگاه نيست؟وجدانا دوست دارى كسى اونجورى كه توباعث چشم چرونى ميشى بياد جلوى شوهرت و او چشم چرانى كنه همين جواب خودتو كه ميگى نگاه نكنه تورو راضى ميكنه؟دين ما ميگه مرد حريم چشم داشته باشه وزن حيا،خيلى از زناى محجبه ازاين خانوما ناراحتن وحلالشون نخواهند كرد بيايد به فكر اين باشيم كه خدايى نكرده مروج فساد ولاابالى گرى نباشيم وباعث پاشيدن زندگى مردم ويا دعواى زنو شوهرانباشيم،بايد فرداى قيامت جوابگو باشيم .
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    شارلاتان های بیشرف 10 تا گناه نابخشودنی تر بدتر از بی حجابی جامعه شیفه را به قهقرا برده و ملتو دین گریز کرده تو دنبال این ظاهر و ساده ترینی؟ به شما میگن کاسب دین
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به جای اینکه این مامورا رو برا مواد مخدر و فساد اقتصادی بزارن‌ دارن با این تندروی به مملکت اسلامی ضربه میزنن که بسیار خطرناک خواهد بود...
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آ قربون دستت یه هف هزارتام مامور نامحسوس بزارین واسه اختلاسگرا و چپاولگران اموال مردم دیگه همه چی خودش میفته رو روال.
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حداقل یه امکاناتی داشته باشن که لحظه مورد نظر رو با فیلم یا عکس مستند کنن تا بعدا اعتراضی نباشه، این که صرف گزارش فرد مدرک محسوب بشه ممکنه باعث دردسرهای بیشتری بشه، 1% احتمال بدین یه مامور بر اثر اشتباه و یا ضعف آموزش یا حتی برای تسویه حساب شخصی برای کسی دردسر بی مورد ایجاد کنه، نمیشه که قطعا به یه نفر اعتماد کرد و گفت مامور قانونه و عملکردش 100% درسته و هر کاری کرد دمش گرم
  • علی ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 4
    7هزار که هیچی 7میلیون پلیسم بذارین اونی که اهل فساد باشه کارشو میکنه، اونی که دلش پاکه هم بدون پلیس سرش تو کار خودشه، والا امثال شهید چمران و شهید بابایی اونهمه سال توی کشورای غیر اسلامی بودن ایمانشونم خدشه دار نشد.
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    واقعا خندم.میگیره از این طرح بیاید جای این کارا واسه دزدها قاچاق فروشا مامور نا محسوس بزارید فقط روزی صد تا مواد فروش محسوس تو محل ما می چرخن عرضه دارید اینارو جمع کنید نه اینکه زورتونو ب مردم بد بخت برسونید کی صلاحیت مامورایی که تو این طرح شرکت میکنن تایید کرده ؟ که بیان به ناموس مردم گیر بدن همین چند روز پیش دیدم سر فرحزاد به دو تا دختر گیر دادن که هیچ مشکلی نداشتن لج کردن ماشین بدبختو بردن پارکینگ مشرق نامردی چاپ نکنی
  • ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اولا این طرح قانونی نیست چون وزارت کشور بعنوان نماینده فرماندهی کل قوا در ناجا مخالف هست پس از نظر سلسله مراتب قانونی طرح ایراد ساختاری داره. دوم امکان سو استفاده از این طرح بسیار نگران کننده هست و مشخصا معلوم نیست آیا این حجم نیرو واقعا همگی از نفرات ناجا هستند سن و سال برخی از این افراد در عکس و فیلم منتشر شده از مراسم اغاز به کار این طرح این ادعا را همگی نفرات ناجا هستند را با چالش جدی مواجه میکنه . نهایتا این طرح جهت گیری غلط ناجا در فهم معضلات اساسی جامعه را نشان میدهد وقتی اعتیاد و جرایم سرقت در روز روشن به کرات در محلات مختلف دیده میشود قرار دادن این حجم نیرو برای معضل بی حجابی بد سلیقگی فرماندهان ناجا را نشان میدهد در آخر برخورد سلبی با مساله بی حجابی نه تنها کارساز نخواهد بود که باعث نوعی گسست و تقابل بین ناجا و قاطبه مردم میشود . خنهایتا مشرق اگر سانسور نکردی بد نیست به این سولات و شبهات جواب بدی
  • ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    ما که هرچی میگیم سانسور میکنی ولی انصافا این حرف ما کجاش خلاف شرعه که تو این مملکت طرف زن و بچه شو بیست روز شکنجه میده هیچکس نمیفهمه بعد تازه با هزار بدبختی خود مردم خبر میدن میان میگیرنش و با بیست میلیون وثیقه ازاد میشه،بعد ملت باید بیان واسه گزارش مامور نامحسوس حساب پس بدن! برای چی؟ کجای دین و اسلام اینو گفتن؟ با این وسعت کشور و طبیعت در معرض خطر کلا 2600تا محیط بان میذارید ولی واسه بدحجابی اونم فقط تو تهران هفت هزار نفر!!! برفرض اگه طرف واسه همسرش ترمز بزنه ، اون وقت چطوری باید ثابت کنه که اون مامور نامحسوس اشتباه میکرده؟ مملکت کودکستان که نیست مامور مخفی بذارید لباسش از نظر مامور مخفی مناسب نبود سریع اسمشو بده! خجالت داره...بخدا سعودی همین رو تو دنیا گنده ش میکنه میگه ایران از ما بدترن! تازه همین سعودی های عقب مونده دارن پلیس شریعتشون رو جمع میکنن زشته بخدا زشته...کجای تاریخ ایران و اسلام همچین کاری کردن؟ کی پیامبر یا ائمه این کارا رو میکردن؟ سانسورنکن...جواب بده
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ناشناس مثلا از بریتانیا! کافر همه را به کیش خود پندارد شما اینطور آدمی هستی دلیل نمیشه به بقیه نسبت بدی
  • ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مشتاق مشرق امام زمان از نسل پیامبر و ائمه هستن والله ما تو سیره پیامبر و ائمه ندیدیم زن یا دختری رو بخاطر حجاب نداشتن گردن زده باشن ولی دیدیم بخاطر خیانت در امانت و کلاهبرداری و دست بردن در بیت المال و به خاک سیاه نشوندن مسلمین، زیر شمشیر و شلاق گرفته باشن
  • ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چقدر ریاکاری از این کامنت میباره تو مملکتی که طرف از فقر تن فروشی میکنه واسه حجاب گریه کردن جوکه
  • رسول ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    اگر شما می خواهید جلو تخلفات رانندگی را بگیرید تا حالا چه می کردید؟ مگه نمی گرفتید ؟ پس چه کار می کردید ؟ اگر می خواهید جلوی بد حجابی رو بگیرید ................بشینید کمی فکر کنید که چرا مردم بی دیدن شده اند که حجابشان این طور شده .برید کسانی را بگیرد که مردم را از دین بی زار کرده اند ......... 8 سال خون شهید داریم که تا به ناموسمان کسی درست دازی نکند حال خود داریم این کار را می کنیم اگر کسی عاشق اسلام و خدا باشد حجابش را رعایت می کند *******مردم را عاشق اسلام کنید نه با شعار بلکه با عمل ****** >>>هر گونه برخورد خشن تاثیر عکس دارد این را تاریخ ثابت کرده است >رضا خان خواست با زور کشف حجاب کند آیا توانست ؟؟؟؟
  • ماجد ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    برای بیت المال نیز گشت ارشاد نهادید؟
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    دوستان سلام،نميدونم آيا اين طرح جواب ميده يانه؟اما خدا شاهده كه من زندگياى زيادى رو ديدم كه به خاطر اين زناى بى حجاب توش دعوا بوده وخانوم گله داشته كه شوهرش چشم چرون شده،به اون خانومهاى بى حجاب كه ميگى هم كه ميگن خوب نگاه نكنن،سؤال پس تو براى چى اينجور بيرون مياى هدفت جلب نگاه نيست؟وجدانا دوست دارى كسى اونجورى كه توباعث چشم چرونى ميشى بياد جلوى شوهرت و او چشم چرانى كنه همين جواب خودتو كه ميگى نگاه نكنه تورو راضى ميكنه؟دين ما ميگه مرد حريم چشم داشته باشه وزن حيا،خيلى از زناى محجبه ازاين خانوما ناراحتن وحلالشون نخواهند كرد بيايد به فكر اين باشيم كه خدايى نكرده مروج فساد ولاابالى گرى نباشيم وباعث پاشيدن زندگى مردم ويا دعواى زنو شوهرانباشيم،بايد فرداى قيامت جوابگو باشيم .
  • رجبیانی ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به افراد غربزده و بی دینی چون مجید انصاری و روحانی گوش نکنید. خدا می داند که امر به معروف و نهی از منکر از همه واجبات بالاتر است. کارتان را بکنید. خدا قوتتان بدهد.
  • ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حتی دلقک ها هم کرامت انسانی دارند ولی این توجیه نمیکنه خیابان های تهران و سایر شهرها شبیه بازار روسپیها شود شاید خود من چندان با دو تار موی بیرون مخالف نباشم اما این چهره های یک شکل در آرایشهای زننده و صورتهای دستکاری شده جدا در هیچ کجای دنیا غیر از همون بازار کذایی دیده نمیشه احترام و کرامت از خود انسان شروع میشه
  • امیر ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مشرق عقد های اگه راست میگی همه نظرها رو چاپ کن نه موافق های خو تو انوقت میبینی در برابر بقیه عددینیستی ترسو
  • یوسف بهلولی ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    با سلام طرح ، طرح خوبیه اما باید دید در عمل چی از آب دربیاد البته آقای روحانی هم بنده خدا بنظر میاد منظورش فرهنگ سازیه که مبنای اسلامیش هم همینه که فرهنگش در جامعه اجرا بشه حالا اونوقت اگه عده ی محدودی از این فرهنگ تبعیت نکردند اونها خود رو تنها و هنجار شکن میبینند که تازه با امر به معروف و نهی از منکر میشه با اونها برخورد خوب و پسندیده ای داشت تا جذب فرهنگ اسلام بشن ولی حالا که اینقدر بدحجابی است نمیشه با زور این کار رو کرد بد حجابها چون این امر در ذهنشون مشتبه شده که حجاب یک چیز فردی است و جنبه اجتماعی اون رو درک نمیکنند نسبت به این قظیه به نوعی گارد میگیرند که بجای جذب بیشتر دفع میشوند که امر نامطلوبی است پس اول فرهنگ سازی آنهم فرهنگ اصیل امر به معروف حجاب و سپس نهی از منکر بدحجابی و بعد خود بخود مردم این مشکل را بسیجی وار حل میکنند البته پلیس هم سر جایش به موقع نیاز ورود کند. ان شاء الله شاهد ریشه کنی فرهنگ ربا و بد حجابی با هم باشیم.
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    این آقایون باید شماره ماشین متخلف رو به پلیس بدند . اگر بکی از عددها رو اشتباه دیده باشند باید ی نفر دیگه بره پلیس امنیت جواب بده . بعد چه جوری باید ثابت کنه که اون من نبودم. پلیس هم به گزارش مخبرینش اطمینان داره. مورد بعدی رواج بد بینی در جامعه . شاید یکی از این عزیزآن با فردی خصومت شخصی داشته باشند و شمارش رو بده به پلیس آنوقت چی. پلیس چقدر به حرف این عزیزآن جان اعتماد و اطمینان داره ؟
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    یاد دهه 60 افتاد که خیلی ها رو له خاطر نخوانده نماز و شرکت نکردن در نماز جمعه از کار انداختن ....
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    این طرح اجرا نمیشه فقط برای ایجاد ترس بین مردم هست . چون خودشون هم می دونند قابلیت اجرا نداره .
  • محمد ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    شاید ترس آن را دارند که بچه های ناخلفشون تو دام این مامورین بیافتند.شاید
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به ناشناس|۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ بله. در صدر اسلام اساسا چنین مشکلی پیش نیامد چرا که زنان کنیز بی حجاب بودند و هیچ زن آزاده ای نمی خواست با کنیز اشتباه شود. الان اسما بردگی از بین رفته اما روح برده صفتی در برخی زنان باقیست که تنمای تماشا شدن دارند و می خواند مردان با نگاه حیوانی خود آنها را به چشم خریداری نگاه کنند. و صد البته همان امام علی علیه السلام از دیدن صحنه از برخورد شانه به شانه زن و مرد در بازار کوفه چنان به جوش آمد که در یکی از تندترین خطبه هایش بشدت آن مردم را مورد توبیخ قرار داد.
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    کلا هر گاه قرار می شود با معضلات فرهنگی برخورد شود شما یاد اقتصاد می افتید!
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا. بزور متوسل شد. البته زور روانی. چرا که کنیزها را از قانون حجاب مستثنی کرد. زنان آزاده هرگز این تحقیر را قبول نمی کردند که به عنوان کنیز به آنها نگاه شود. البته الان زن روشنفکر و مترقی ما آرزو دارد برده و کنیز باشد و در نظر مردان جذاب جلوه کند/.
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آنچه مردم را بی حیا و بی غیرت می کند مال حرام است. اما این دلیل نمی شود که به بهانه نممبارزه با کشت خشخاش از جمع آوری معتادان خیابانی خودداری کنیم.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    فرهنگ سازی حرف مفت است. تا ربا و مال حرام باقیست نهی از منکر اثر ندارد.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    نترسو از شما عکس می گیرند که اشتباه نشود. دیگر عهد باستان نیست.
  • محسن ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    میخان مردم یا در فقر مطلق باشن یا در فساد غرق تا به دزدی ها و رانت خواری های عده ای از دولتمردان کاری نداشته باشن واسه همین میخان ازادی باشه اونم ازادی از نوع هرزگی.این همه فساد توسط خود دولت ایجاد شده از طریق صدا و سیما وقتی توی فیلمها ایرانی از خیانت رابطه نامشروع زن مرد نشون میده یا هنرپیشه ها جلف میان بیرون.دولت بخاد 1هفته میتونه جلو فساد میگیره. لباسهای جلف بیشترشون توی ایران تولید میشه تولید کنندگان یا وارد کنندگان نمیگیره بلکه استفاده کننده ها رو میگیره به قول معروف دانه درشتها ول کردن چسبیدن به دله دزدها
  • آتش ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ایول دمت گرم
  • الف رسول پور ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    احسنت یا اینکه از طراحان این برنامه هاست و یا منافعی حاصل میکنه وگرنه کسی این موارد رو نمی تونه ببینه و بدون عذاب وجدان رد بشه . درود بر زحمت کشان نیروی انتظامی سردار یاشا. خسته نباشید
  • فرهاد ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آدم یاد سیستم امنیتی و خشک کشور دوست و برادر کره شمالی میفته مگه نه؟
  • الف رسول پور ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بیریط به این موارد نیست مثل اینکه شما از این رهگذر نفعی حاصل میکنید که مخالفت می فرمایید و این موارد بزرگ رو کوجیک جلوه میدید و مواد مخدر رو بزرگ. مواد مخدر اگه جسم انسان رو متلاشی کنه بی حجابی روح و جسم و دین انسان رو متلاشی میکنه.
  • ناشناس آذری ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 1
    هدف این طرح سیاسیه. 7 هزار حقوق بگیر میفهمی یعنی چه هزینه ای برای بودجه ی عمومی؟؟ فضای کشور و ادارات کشور کلاً امنیتی و پلیسی شده. الان در ایران همه چیز به اداره ی پلیس ختم میشه. این خواسته ی اکثریت نیست.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    دکتر اگه شما این جایگاه ها رو دیدید که بایست بیشتر از زحمت کشان نیروی انتظامی در این امر فعالیت کنید که بقول خودتون دختر و خواهر ما ها توی یه همچین جایی نرند. چرا به جای اینکه یه هزینه ای برای ترویج امر حجاب میشه میگید اسراف شد و وقتی امثال ما ها بی عرضه میشیم که لااقل یه تذکر زبانی به هنجارشکنان در جامعه بدیم و جور ما ها رو نهادهای دولتی می کشند آشفته می شید. شما ها بهتر از هر کسی میدونید که این افراد بد حجاب میزان آسیب پذیریشون بیشتره گرگ های شهوت همیشه مسیر رویاهای این دختران را به منجلاب برده اند به نظرت عزیزان زحمت کش نیروی انتظامی از این هم بدتر باهاشون رفتار میکنند؟ خدا نگذره از اونایی که همیشه زحمات حق رو خواستند باطل جلوه بدن. دکتر بهوش باش تو یه دختر نیستی ولی من هستم
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    جناب م.ک از 26 نهاد دولتی خواستند در این امر فعالیت کنند احتمالا شماها هم مشمول این طرح می شید منتها همه خوابیدند و عزیزان نیروی انتظامی زحمت می کشند
  • الف رسول پور ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آره هموطن گریه آوره منتها گریه آورتر اینه که هنوز برخی دلسوزانی چون شما را به طعنه می گیرند و خود را مصلح اجتماع می پندارند در حالی که حاضر نیستند حتی در دیدگاه نیز با حامیان حجاب همقدم باشند
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    داداش کریم شماها که فقط این عکس رو تفسیر میکنی سایر خبرگزاری ها که بری و تصاویر دیگری رو ببینی ملتفت خواهی شد نیروی انتظامی از صبورترین و خوش اخلاق ترین پرسنل خانم و آقایان برای این امر استفاده کرده است در یه تصویری با دادن یه شاخه گل تذکر می دادند. حال اگه سخت گیری هم بشه بشه بد حجابی که اصلا بدحجابی نداریم و بی حجابیه در کشورهای مسلمان که دین رسمیشون اسلامه قانون شکنیه.
  • عباس ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مشدی این یه واقعیته که حجاب وضعش از گریه آور هم گذشته . تاسف آور و خفت باره برای یک مملکت اسلامی.
  • محسن ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    شما اگه متن مصاحبه رو کامل خونی( نه چیزی که الان مشرق زده) سردار ساجدی نیا گفته که اینها مامور نیروی انتظامی هستن که وقت سرکار نیستن به صورت داوطلبانه مشغول این کار میشن.نون خور جدید نگرفته.اطلاعاتت رو کامل کن بعد نظر بده.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    کسی که اینجوری حرف میزنه مسلما نه از اسلام چیزی میدونه نه خدا میترسه
  • جهان ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    وقتی ربا در مملکت باشد و مال حرام در شکمها باشد و سود بانکی 26 درصد باشد بیش از این انتظار ی نیست این 7000 نیرو به اندازه برنامه از لاک جیغ تا خدا که از شبکه 2 پخش میشه تاثیر نداره
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    0839 برای امثال شما هم که دیگر حدودی در ارتباطات انسانی قائل نیستید حرف از دین و اسلام به جوک میماند
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    وظیفه پلیس رسیدگی به امنیت و نظم جامعه است
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ناشناس 4:51 واقعا برای شما اینقدر سخت است درک کنید ذات انسان در تمایل به جنس مخالف ربطی به دین و مذهب ندارد این یک ودیعه خداوندی است برای حفظ و بقای انسان در قالب خانواده
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مثلا نظر دادی اینقدر دین را با دین تخریب نکنید
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    در هر حیطه ای برای مقابله با بروز مفاسد باید اقدام کرد آن مفاسد بزرگتر که از جمله آنها مفاسد اقتصادی است را همین کسانی که شما را با قیافه ملت سرگرم میکنند انجام میدهند
  • حسینی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بسمه تعالی اینکه بعضی از مردم اظهار می کنند که باید موارد اشاره شده توسط پلیس باید فرهنگ سازی شود باطلاع می رسانم الان چند سالی است که از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد و اگر می خواست فرهنگ سازی شود تا به حال شده بود فرهنگ را با آمپول تزریق نمی کنند . اینجا باید که پلیس وارد عمل گردد وبا ناهنجاریهای اجتماعی برخوردی شدید نماید . چه با بی حجابی ، چه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر ، چه با ماشین سواری برخی جوانان ، چه با موتورسیکلت سواران خاطی و چه وچه وچه
  • حسینی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    پلیس زن باید در جامعه تردد داشته باشد تا با زنان ودخترانی که لباس نامناسب پوشیده وبه خون جوانان این کشور اهانت می کنند برخورد گردد . برخی از این خانمها لباسهای تنگ وچسبان می پوشند که قالب اندام آنان نمایان است ودر سطح شهر تردد دارند لذا پلیس باید دخالت وبرخورد کند .
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    برخی از مفسده ها وخلافها و گناه ها از وجود زنان بد حجاب وبی حجاب است که باید برخورد شدید گردد و دولت موظف است که اجراء کند .
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    سردسته چپاولگران را چه کنند یا مثلا مروجان لیبرالیسم را
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به نظر شما کسی که با عریان کردن خود در مقابل اقسام نگاهها مشکلی ندارد ناموس چه کسی است
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بالاخره امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومت اسلامی هست یا نه که با توجه به منابع شرعی، هست.پس باید با مضامین مفاسد اخلاقی و ... برخورد کند چه مواد مخدر چه کشف حجاب
  • فرشاد ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    هرکس با این طرح یا هر طرحی که امنیت جان ،مال ،وناموس مردم را توسط هرکسی تامین میکند مخالف باشد بی غیرت و بی نا..... است و دوست دارد ناموسش خودش بنمایش بگذرد هرکسی میخواهد باشد از سران دولت گرفته تا کوچکترین عضو جامعه
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مردانی که با این طرح مخالفند اصلا معلوم نیست از چه مرضی رنج میبرند!!!!!
  • عبدالله مظفر ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چند سوال : آيا در قران مجيد كه كتاب ما مسلمانان محسوب مي شه صراحتاً گفته شده افراد مي توانند در زندگي مردم تجسس كنند؟ آيا در حكومت حضرت محمد (ص) ، ياران وي مي توانستند بابت مسايل شخصي به مردم گير بدهند؟ آيا در دوره امامت اميرمومنان زنان و مردان را بابت مسايل اخلاقي جريه مي كردند؟ از برادران و خواهران سايت مشرق استدعا دارم براي روشن شدن اذهان اگر سندي در اين خصوص موجود است را در سايت بذارند.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    در کنار انجماد کره شمالی در سیستمهای امنیتی مغز شما هم در حالت لذت از گناه قفل کرده برو توی خفا از تمام گناهانت لذت ببر واقعا لازم نیست به نمایشش بگذاری
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    قرار نیست کسی اضافه شود
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    من میخوام از همشون شکایت کنم یعنی برم جلو تک تکشون رو بگیرم بعدش مامور خبر کنم؟ به نظر شما شدنیه ماشالا اینقدر هم که باحیا هستن تا کل دنیا رو با هوارهای ملیحشون خبر نکنند دست بردار نیستن
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خواهر یکی از دوستان چادری است - می گفت در مترو ، یکی از خانم های مترو تا ایشان را دیده بود ، فکر کرده بود مامور نامحسوس است و هی روسری خودش را درست می کرد - با این طرح دارید کاری می کنید که به همه چادری ها به چشم مامور نامحسوس دیده شود و چادر سر کردن سخت شود - دارید تیشه به ریشه چادر می زنید امان از موذن های بد صدا - امان از دفاع بد - ضربه ای که شماها به دین مردم می زنید هیچ دشمنی نمی زند -
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر بی غیرتها چون از بی غیرتی مردان است که بی حجابی وفساد بوجود میاد
  • صاعقه ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مبارزه با اعتیاد سرجاش مبارزه با بدحجابی هم سر جاش. جامعه داره رو به فساد اخلاقی میره. از نیرو انتظامی باید حمایت کرد لطفا دلواپسانی که مخالف این کار هستن ساکت بشن
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مغلطه در حد بوندسلیگا خوب شد شما رئیس نیروی انتظامی نبودی اگر نه به خاطر یه طرح همه طرح ها رو متوقف میکردی
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    شما همین 7000 نفر را برای مبارزه با مواد مخدر به کار بگیر، ریشه بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.
  • صاعقه ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    تا کی بی غیرتی بستونه دیگه اینجا مثلا مملکت اسلامیه و حجاب جزء قوانینشه شرم کنید.چتون شده عده ای چون به نفعشون نیست میان کامنت میذارن تا اجرا نشه. چرا حجاب رو در برابر مواد مخدر قرار میدید.این هم شده دو قطبی حج و فقرا هر چیزی سر جای خودش.بدبختی ما اینه که همه چیزو با هم قاطی میکنیم. این قانون باید اجرا بشه کسی که میگه نشه یا خودش بی حجابه یا وضع حجاب شهرشون خوبه یا میبینه وضع رو و خودشو به ندیدن زده
  • فرهنگ ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    وقتی وزیر ارشاد کشور می گوید از فلان فیلتر شکن استفاده کنید و دنبال فرهنگ سازی اسلامی نیست یکی از بازوهای اجرای غرب زدست پلیس لازم الاجراست
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ناصر خان .جنابعالی اگر جلوی پای همسر محترم یا خواهر گرامیتون توقف کنید و ایشان را سوار خودرو کنید و در این هنگام گزارشتون رد بشه و احضار بشین چطور میخواهید ثابت کنید که مثلا دو ماه پیش محارمتون رو سوار کردید نه ناموس مردم رو؟ توجه بفرما که ملاک عمل گزارش ماموران نامحسوس است نه چیز دیگری.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    حرف منتقدین این طرح شاید قابل قبول باشد، اما آیا رئیس جمهور که ملبس به لباس روحانیت است نمی داند امر به معروف واجب است وا اسفا؟؟؟
  • رضا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مخالفان طرح برخورد باناهنجاریهای اجتماعی یا خودشان بی غیرتند ودوست دارند خانواده آنان همانند افراد معلوم الحال وهنجارشکن درجامعه تردد نمایند ویااینکه بدنبال جذب آرای اینگونه افراد مشمئز کننده درانتخابات آتی هستند.
  • عمار ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اختلاس های هزار میلیاردی چطور ؟ احساسی در شما بوجود می آورد؟
  • علی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به قول معروف زنان بدحجاب دارای مردان بی غیرتند. مخالفان طرح هم نان را به نرخ روز میخورند وهمیشه بدنبال منافع خود هستندوهرگز بفکر آخرت ومردن نیستند. ای مخالفان بی غیرت پس امر به معروف ونهی ازمنکر درکجا باید عملی شود؟
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    باشه این ها داوطلبانه و بی مزد و مواجب کار می کنند ما هم باور کردیم!
  • john ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    با خودت چند چندی؟
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    10:54 نمیدونم با مزد یا بی مزد کار میکنن اتما میدونم مبارزه با خلاف یه عده اشرار که دستشون برسه مواد و چاقو کشی و هر مدل هنجارشکنی میکنن چیزی نیس که با هیچ پولی جبران بشه. فقط میشه دعاشون کرد. حالا تو چرا ناراحتی؟! نکنه خودت خلافکاری!؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    عکس و فیلم سندیت قضایی ندارد
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    عمار خان! شما اگه انگشتتو با چاقو بریدی برو کل انگشتتو قطع کن باشه؟! این مغلطه انگلیسی رو نگی بدیگه چی بگی. اختلاس؟ اختلاس دو میلیاردی که بخاطر سر خم کردن جلو کدخدا عایدتون شد همون کسانی که تحریمتون میکنن و غرامت میگرن و بعد همون پولها رو خرج گروههای اشاعه فحشا میکنن چی در شما احساسی ایجاد میکنه یا نه؟
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    سر کار علیه خوبه که اخبار رو دو بار نشد ی=سه بار بخونین گفته بودن در ساعات استراحت کارمندهای خود نیروی انتظامی این کارو میکنن. در ضمن در همون کشورهایی که شما خیلی قبولشون دارین با جمعیتی چند دهمی ایران، چند ده برابر این تعداد فقط دوربینهای کنترلی شونو چک میکنن. چه برسه به افراد محسوس و نامحسوسشون. شما احتمالا یا خودت تو ماشین بقول روزنامه شرق زندگی خصوصی داشتی!!! و کارهایی میکردی که ناراحتی نیس!؟
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ما شکایت کردیم. پس کی شکایت کرده وگرنه که الان از سال 76 هر ع=غلطی خواستن کردن! معلومه که شکایت کردیم. دیگه آمار طلاق باید به کجا برسه آمار ازدواج چقد بشه آمار الکل و قتلهای ناموسی و.. چقد باید بشه ببینم شماهایی که خیلی دلتون واسه ستایش جونبه مصلحت سوخته بود یادتون میاد انشاالله که قاتلش چه کثافت کاریهای کرده بود که قتل شده بود آخرین کارش؟! یا شما اونجا به مصلحت با همون کسی مخالفت میکنین که اینجا باز به مصلحت با برخورد با عاملش؟!
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    برادران و خواهران محترم سایت مشرق در باره این مطلب توجه شمارا به نکات ذیل جلب میکنم: 1- اجرای چنین طرحی دارای اشکالات چندی است . اولا امکان اثبات برای فرد گزارش دهنده نمی باشد . ثانیا امکان رد اتهام برای متهم نیست و قاضی در این موارد و جهت صدور حکم به ناچار باید اصل حقوقی "البینه علی المدعی" را نادیده بگیرد. مامور نامحسوس چطور میداند مثلا آن خانمی که جلوی پایش ترمز زده شده جزو محارم یا آشنایان راننده می باشد یا خیر. فرد متهم نیز چگونه بعداز مدتها از تاریخ گزارش می تواند ثابت کند گناهی نکرده. 2- وقتی صحبت از قانون می شود متوجه هستید که پلیس مرجع قانونگذاری نیست. قانون باید از طرف مراجع ذی صلاح صادر و سپس جهت اجرا به مجری قانون ابلاغ شود. 3- انتقاد به قانون بد ارتباطی به قانون مدار بودن یا نبودن ندارد.
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    نخیر اصلا در جامعه اسلامی همه باید به هم تذکر بدن. شما چون تذکر نمیدی نمیتون یگی پلیس طرحشو احرا نکنه چون ممکنه باعث بشه که آدمهای غیر پلیس اون کاری رو انجام بدن که سالها باید انجام میدادن و با تدابیر خیلی خیلی نامحسوس دولتهای اصلاح طلب اون فریضه از جامعه برداشته شد!
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    +1000
  • هادی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در دست دولت می باشد بعد من متوجه این خود زنی آقای رو حانی نمی شم.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    همینطوری پیش بره جمهوری اسلامی ریشه دین و اسلام رو میکنه این هایی که این طرح ها رو میدن هنوز نفهمیدن با زور ترس هیچ کاری پیش نمیری اونم فرهنگی نتیجه معکوس گشت ارشاد و ندیدن وقتی مردمی به مسئولانش اطمینان ندارن و فکر میکنن که سیستم داره از اون ها دزدی میکنه و فقر رو لمس میکنن و شادی ندارن یکجا هنجار شکنی میکنن زورشون نمیرسه برن فلان آقازاده مختلس رو بگیرن با حجاب مخالفت میکنن
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ببخشید اون باندهای سازمان یافته کارشون همین کارهاست که تو خیابون کار کنن. در ضمن مغلطه نکن مواد مخدر 80 درصد مقداری که تو کل دنیا هستتو ایران کشف و ضبط و امحا میشه پس بیخود سرپوش چرا این نه ان رو شهوت خودت نذار چون کسی رو گول نمیزنی فقط خودتو رسوا میکنی. مردم عادی اتفاقا خیلی هم خوشحالن از ینکه بتونن با امنت راه برن تو خیابون نه اینکه هر آدمی که انقد شهوتش تحریک شده داره دست به خشونت میزنه از بس این یزان شهوت دیگه براش قابل ارضا نیس چاقو کشی و.. میکنه
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    +10000000000 البته تو خونه هاشون هم باید دید اقوامی هم که با هاشون رفت و آمد دارن میتونن این کارهاشون رو تحمل کنن یا هی زورکی مجبورن چند سال یکبار از راه دور یه سلام سوک سوکی بدن در برن!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    یعنی برای تسویه حساب شخصی از کجا باید بدونه که شخص مورد نظر در چه لحظه ای در کجایی با چه لاباسی بوده که مشخصاتشو پیامک کنه؟!
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بخند شما کلا هر کاری خودت عرضه اش رو نداری بهش میخندی!شما که خیلی عرضه داری بگو تو کل زندگی ات چه گلی به سر کسی غیر از خودت زدی؟! یا شما خودت اهل فساد و گناهی که ناراحت میشی با اونها برخورد شه!؟
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ضد قوانین جنگل شماست. نه قوانین شرع و جمهوری اسلامی و انسانیت و امنیت بگو میخوام مثل حیوون بچرخم و هر غلطی خواستم بکنم
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    4:51 یه لیوان آب بخور آروم شیتعصباتت بخوابه بعد باز بخون میفهمی استفهام انکاری چیه و کاربرد اون ضرب المثل کجاست!
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    امان از حماقت عده ای که خواستار تعطیل امر به معروف و نهی از منکر هستند با توجیه ضربه به دین. میتوانند بفرمایند اگر با علت فساد اخلاقی برخورد نکنند پس برای جلوگیری از آن با این حجم از تبلیغات دقیقا باید چه کار کنند؟ حتما فرهنگ سازی ولی توجه کنید هیچ برحذر کردنی با وجود نمود ملموس علتش به نتیجه نمیرسد
  • رضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    گریه آور بلوغ تو 13 -14 سالگی هست و ازدواج تو 30-35 سالگی خیلی سخته فهمیدنش
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر نهی از منکر تندرویه این جزئی از اسلامه تندرو شمایی که میخوای افسار گسیخته شهوترانی کنی! و کسی هم جلوویراژدادنت رو نگیره
  • فرشید ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    با سلام بنده با طرح مخالف نیستم ولی با اجبار نمیشه فرهنگ سازی کنند
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    به وزارت کشور ربطی نداره نیروی انتظامی نهادی کلا مجزاست اتفاقا وزرات کشور مشروعیت خودشو زیر سوال میبره اگر مخالفتی کنه چون امنیت اخلاقی فلسفه حکومت اسلامیه.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اون که واسه محیط زیست این اتفاق افتاده میتونین به سر کار علیه خانم ابتکار بفرمایین و بهتره مغلطه هم نکنین برا ناراحتی های دیگه تون!
  • حسن ازساوجبلاغ ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    جناب آقای سردارساجدی نیا سلام حقیرتصورمیکنم گشت نامحسوس هم دراخباروهم درعملیات نبایدمحسوس باشه.انتشارخبرفعالیت گشتهای نامحسوس،صرفه نظرازموج منفی ومثبتی که دربین کاربران اینترنتی ومردم کوچه وبازار بوجودآورده است، عملا نامحسوس بودن این طرح راهم زیرسوال برده است.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    عجب نظر بی عقده ای دادی شما! و چقد هم اینجا همه نظرات یک مدلیه! اصلا نظر خودت هم منتشر نشده ها اینو داری تو توهم میبینیم ما بس که توهم توطئه داریم ما!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اتفاقا اصلا همچون چیزی از حرفهای آق حسن به نظر نمیاد!
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    عددهای پلاک رو چجوری میشه اشتباه دید؟ نه واقعا من هر چی تلاش هم بکنم با این فونت گنده اشتباه ببینم بازم نمیشه! دوما اون ماشین بجز پلام رنگ و چیزهای دیگه هم داره! شما دلواپسی ات چیز دیگه است!!
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    احتمالا یاد میرحسین افتادی! البته اونم فقط رنگ مانتو رو تعیین کرده بود وگرنه ما تو خانواده افراد عضو قوه قضائیه هم داریم نه دیدم نه شنیدیم کسی رو به این بهانه هایی که شما میگی گرفته باشن. وگرنه لابد همه مسیحیا تو این ممکلت یه بار دستگیر شدن. برو برو این ها رو بگو از ماهواره با صداقت!!! پخش کنن
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آخی خیلی ناراحتی نیس؟! لابد برخورد با قاتلین و برخورد با هیی قابلیت نداره خب شما چرا نمیری تو جنگل زندگی کنی؟
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    کی گفته؟ چون شما میگی؟ یعنی حتی نمیفهمی اون کارش فرق داره با این؟ دعوت و ممانعت با هم کار میکنه و قانون بدون ضمانت اجرا هیچ کاری از پیش نمیبره؟ یعنی حتی نمیفهمی اونو ساختن که اگه کسی خواست باز ادامه بده به کارهای خلافش نگه نمیدونستم. سره از ناسره معلوم باشه و اعضای باندهای اشاعه فساد رو میگیرن نه کسی که با یک برنامه میشه هدایت شه. که تا حالا هزار تا از این برنامه ها ساخته شده و اینا هدایت نشدن
  • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    طرح خوبیه ولی باعث رعب و وحشت در جامعه می شود.برخورد خشن مثلی فیلمی که در تلگرام منتشر شده که دختره را با زور می برند و مرد هم هستند اصلا قابل توجیه نیست
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اتفاقا الان بی حجابی و تن فروشی بیشتر در اقشار مرفه بالاشهری رواج دارد.
  • متیو ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مقوله حجاب در مورد موهای سر ، باید رعایت بشه ، ولی لباس های چسبان و تهییج کننده و ونشان دادن اندام های توسط عده ای ، خیلی تحریک کننده تر برای جوواناست تا موی سر !!!!! اول چادر رفت بعد مانتوی بلند و گشاد و بعد مانتوی تنگ و مانتو کوتاه و الان مانتو وجود نداره و شده مثل مردا !! فرهنگ جامعه نابود شده ، خدا به خیر بگذرونه
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اولا شما بفرمایین زندگی مردم چه ربطی داره به حضور آنها در ملا عام و جامعه؟ دوما بفرمایین اگر جاب حکم شخصی بود چرا در مورد حضور در علن و در جامعه اومده خب مثل احکام مثلا حج میگفت بطور خاص در این زمان در این مکان این قواعد در دوره امیر مومنان خیلی بیشتر برخورد میشد شما که حتی نخوندی ببینی حضرت علی با یک شاعر که مدح خودشون رو میکرد یکبار در خانه فردی یهودی مشروبخواری کرده بود و صدای آهنگ آنها از خونه بیرون اومده بود چطوری بهش حد زدن که اصلا رفت شد شاعر معاویه بهتره پز دینی نگیری که مثلا الان خیلی میفهمی و داری اینو میگی که مردم فریب بدی.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خب بشه، چه بهتر! باید قبل از این طرح خودمون میفهمیدیم که همه جامعه مسئول هستن و کسی اصلا حرات نداشته باشه در جامعه هر غلطی خواست بکنه. کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    میتونم بپرسم دشمن دقیقا کی هست که الان شما با ایشان همصدا نیستین؟!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    شمام وقتی دستت برید گردنتو قطع کن مشکلات جسمی ات کلا حل میشه!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    +1000
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    +10000000000
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    قانونش اولا وجود داره.دوما تا حالا از وجود اختراعی به نام دوربین با خبر نشدی؟ سوما قانون بد که منظورت حجابه دیگه میشه فهمید شما از کجا مزد میگیری!
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    لابد هیچ قاتلی هم نباید از انجام قتل بترسه هیچ چاقوکشی هیچ کدوم از اشرار هم نباید بترسن چون شما دوس نداری آب تو دلت تکون بخوره
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    صحبت بنده اصلا موافقت یا مخالفت با این طرح نیست. نیروی انتظامی وظایف خیلی مهمتری داره ،بهتره اول وظایف خودش رو الویت بندی کنه بعد به ترتیب الویت همه ی نیروی خودش رو درگیر یک مسئله کنه.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    صرفا جهت اطلاع تو تهران كمتر از يك ساعت تاكيد مي كنم كمتر از يك ساعت شما مي تونيد مشروبات الكي تهيه كنيد بعد چسبيدن به چهارتا تار مو يهويي لشگر زرهي قزوين بياريد تهران بصورت نامحسوس بزاريد سر هر چهار راه خخخخخ
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    برادر یا خواهر گرامی: 1- عکس و فیلم در هیچ محکمه ای مدرک محسوب نمی شود( بدلیل وجود نرم افزار های ادیت عکس یا فیلم) ضمن اینکه مامور نامحسوس دوربین بدست دیدن دارد . 2- از کجای متن بنده متوجه شدید منظور از قانون بد قانون حجاب می باشد؟ 3- بنده از کسی یا جایی حقوق نمیگیرم و متکی به خود هستم شما چطور؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    آقای 10:31 بیشتر دقت کن موقع خواندن متن. گفتند مظاهر بدحجابی و کشف حجاب داخل خودرو. شما اگرز با خواهرت هم باشی حق نداری داخل خودرو اجازه کشف حجاب بدی. برو توی خانه و هر طور خواستی لباس بپوش. خودرو حریم شخصی نیست. فضای متحرکی است که مقابل انظار اجتماعی است. بفهم و قیاس مع الفارق نکن شیخ
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ناشناس 4:51 ایمیل بدم عکس و فیلم خانوادگی و بدون هرگونه پوشش را برام ایمیل کنی؟ فقط از باب آشنایی . خدایی مثل خودت دنبال هوس بازی نیستما . فکر بد نکنی داداش؟
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر چه دروغ نمی گویید اما می ارزد که نصف بودجه کشور فقط صرف همین کار بشود.
  • یوسف بهلولی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    با سلام مجدد بنده با اجرای قانون اصلا مخالف نیستم اما مسئله حجاب یک بعدی نیست و منظورم هم تایید صددرصد نظر جناب رئیس جمهور نبود و گفتم‏"شاید‏"‏ منظورش این باشد و اصلا بنده و رئیس محترم جمهور مواضع سیاسی متفاوتی با هم داریم. اما همگی تابع قانونیم و در فضای برادرانه با حفظ احترام متقابل انتقاد میکنیم در ضمن ما نیز منتقد سیستم ربوی و قمارگونه اقتصاد لیبرالیستی هستیم. یا علی
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    مشکل ریشه ای تر از این داستان هاس. دارید با این کاراتون صورت مساله رو پاک میکنید.
  • حسنین ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا برای چنین امر مهمی از مردم نظر خواهی نمیشود؟ چرا هیچوقت همه پرسی برگزار نمیشود؟ اجرای طرح امنیت اخلاقی آری یا خیر؟ خیلی ساده است، مردم هم رای میدن.
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    خیر. ادعای افزایش نیرو هم دروغ است
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    برای آنکه رای مردم حقیقت را عوض نمی کند. خیلی از کشورها با همه پرسی لواط را هم آزاد کردند وَإِن تُطِع أَكثَرَ مَن فِي الأَرضِ يُضِلّوكَ عَن سَبيلِ اللَّهِ نتیجه هر نوع همه پرسی دور شدن از راه خدا است.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر برده داری آزاد شود و این زنان بی حجاب تعهد بدهند که برده هستند می شود اجازه داد بی حجاب باشند. بعد هم به هر کدام یک شماره و پلاک وصل می کنیم که هر کس خواست به دولت پول بدهد و آنها را بخرد. اینطوری خیلی بهتر از وضعیت فعلی است.
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    احسنت
  • مانی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 3
    مشرق هیچ وقت نظر منو نزاشتی اگه واقعا میخوای بدونی جو جامعه چطوری و مردم نظرشونو بگن یه نظر سنجی بزار ببینم جراتشو داری
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    اول کامنتت رو خوندم منفی زدم شرمنده منم با حرفت موافقم هرچی این کارها بیشتر بشه بلکه این ملت یه تکونی به خودشون بدن و غیرتشون بیدار بشه ملت خواب.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    0 0
    خیلی عجیبه واسه این خبرت کامنت نذاشتم. اتاق فکرتون گفته وقتایی خبرای مهمو بزنین که من خواب باشم؟ واقعا که.
  • رضا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    ناشناس 1415 والله ما دنبال عکس های ناموس مردم نیستیم اینکه شما دنبالشی مشکل از خانواده و خودته چه بسا چادری ها هم از امثال تو در امان نباشند مشرق خواهش میکنم جواب به توهین این اقا رو منتشر کن
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای عبدالله مگه مردم تهران مرتکب جرم یا خدای نکرده کار خلافی شدند که پلیس بخاد ازشون انتقام بگیره؟! اگر مردم تهران البته به قول شما مشکلی داشته باشند که مشمول جریان نرسیدن بار کج به منزل میشن.و اگر که کارشون درسته که دیگه چه جای نگرانی. در ضمن اگر به عاقبت مردم کوفه توجه کنی می بینی که دچار شدن به سرنوشت مردم کوفه بسیار بد و سخت خاهد بود.این عاقبتیست که خداوند برای گمراهان مقدر میکند. در ضمن نگران مردم تهران نباش چون رای و انتخاب مردم تهران در برابر کل ایران مثل قطره ای در برابر دریاست و نمیتونه اونقدر تاثیر گذار باشه که کسیرو نگران کنه.چون اصل مردم ایران هستند نه فقط مردم تهران. پس پلیس و نیروی انتظامی آگاه به این مسائل و خیالشون راحته از مردم ایران.
  • کریم ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام ناشناس8:18 عزیزم بنده کی بکارنیروی انتظامی ایرادگرفتم؟که گل دادن راپیش کشیدید دین مبین اسلام برای امربه معروف ونهی ازمنکر شرایطی گذاشته که یکی ازانهامثمرثمربودن نوع عمل ماست اگرعمل وگفتارماثمرندهدماوظیفه نداریم عمل فوق راتکرارکنیم وباید شیوه بهتری رایادبگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس