کد خبر 561824
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

منابع آگاه ارتش ترکیه اعلام کردند که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در جنوب شرق ترکیه، حداقل سه سرباز ارتش کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی ترکیه اعلام کردند: در حالی که عملیات ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور همچنان ادامه دارد، انفجار یک بمب دست ساز کنار جاده ای در منطقه کردنشین ترکیه منجر به کشته شدن 3 سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است.

این حمله با واکنش ارتش ترکیه روبرو شد و بالگردهای نظامی ترکیه مواضع شبه نظامیان در منطقه را بمباران کردند. نیروهای امنیتی نیز جاده های منتهی به محل انفجار بمب را مسدود کردند.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود. در این مدت تعداد زیادی از نیروهای پ ک ک و ماموران امنیتی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس