کد خبر 561818
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

جنازه یک پلنگ آبستن که هنگام زایمان جان داده است در منطقه شکارممنوع خرمناز یاسوج پیدا شد. علت مرگ پلنگ زایمان دشوار گمانه‌زنی شده است.

به گزارش مشرق، لاشه یک پلنگ ماده آبستن که چهار توله داشته و آماده زایمان بود، در منطقه شکار ممنوع خرمناز یاسوج مشاهده شد.
 
یک پلنگ ماده و چهار توله‌اش تلف شدند+ عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: عصر روز دوشنبه ۹۵/۱/۳۰ لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکارممنوع خرمناز توسط محیط بانان در حالی مشاهده شد که یکی از توله هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده است.
 
اسداله هاشمی اظهار داشت: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به سازمان مرکزی اعلام شده و لاشه پلنگ برای کالبدگشایی و بررسی های تخصصی به اداره کل دامپزشکی استان منتقل شد.
 
روز ۹۵/۱/۳۱ لاشه پلنگ توسط دامپزشک معتمد اداره کل دامپزشکی کالبد گشایی شده و مشخص شد که پلنگ چهار توله آماده تولد داشته است.
 
در حال حاضر نمونه برداری و آزمایش‌های لازم جهت تعیین علت دقیق مرگ انجام شده است اما بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت زایی بوده است و احتمالا حین زایمان از بین رفته است.

یک پلنگ ماده و چهار توله‌اش تلف شدند+ عکس
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این پلنگ ماده و توله هایش پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و بررسی های تخصصی اعلام خواهد شد.
 
آن گونه که در تصاویری که پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران منتشر کرده مشخص است هر چهار توله پلنگ کامل و آماده تولد بوده‌اند.



یک پلنگ ماده و چهار توله‌اش تلف شدند+ عکس
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    9 0
    خیلی حیف شد
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 6
    این ضایعه جانسوزرابه جامعه بزرگ گربه سانان بالاخص به خانواده داغداروکلیه وابستگان تسلیت عرض نموده وبرای کلیه پلنگهای بویراحمدی صبرجمیل آرزومندیم. درضمن مراسم سوم وهفتم پلنگو ونو نشکفته های آن همزمان درقله پلنگستان جنب غاربیشه برگزارمیشود،ازکلیه کوهنشینان دعوت میشوددرمراسم فوق شرکت وباسردادن نعره های غرا موجبات شادی آن عزیزازدست رفته رافراهم نمایند. باتشکر خانواده های پلنگو -پلنگ پرور -پلنگیان -شیری -شیرکوهیان - شیریان پور -ببرزاده - ببریان پور -وهمسر وتنهافرزندداغدارش.
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 1
    باباشون بودی منم بهت تسلیت میگم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس