کد خبر 561633
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

ارتش روسیه از پایان عملیات خنثی سازی مین های کاشته شده در مناطق باستانی تدمر و آغاز عملیات در مناطق مسکونی خبر داد و گزارش آن را به صورت آنلاین برای پوتین فرستاد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیامی ویدئویی از کارشناسان خواست مین ها را در قسمت های باستانی تدمر در حومه شرقی حمص به طور کامل خنثی کنند.

وی ضمن تمجید از تلاش کارشناسان تأکید کرد که هنوز قسمت عمدۀ کار باقی مانده است.

پوتین از طریق ویدیو کنفرانس به کارشناسان خنثی سازی مین گفت: اغلب قسمت های تاریخی تدمر از مین و مواد منفجره پاکسازی شده؛ اما هنوز کار زیادی برای خنثی کردن مین در تأسیسات زیرساختی و مناطق مسکونی شهر باقی مانده است.

ارتش سوریه و متحدانش روز 27 مارس، شهر تدمر را از چنگال تروریست های داعش آزاد کردند. داعشی ها قبل از فرار خفت بار خود در گوشه و کنار شهر مین های فراوانی کار گذاشتند.

نیروهای مهندسی وابسته به وزارت دفاع روسیه که از اواخر ماه گذشته عملیات گسترده ای را برای پاکسازی شهر از مین و مواد منفجره آغاز کردند، بلافاصله بعد از پایان کار در بخش تاریخی شهر به سراغ پاکسازی مناطق مسکونی رفته اند.

"یوری استایوفسکی"، فرمانده مهندسی عملیات ارتش روسیه، در گزارش آنلاین خود در گفت و گو با پوتین گفت عملیات پاکسازی مناطق تاریخی تدمر امروز به صورت کامل پایان یافته و کارشناسان هزار و 432 مین را خنثی کرده اند و به سراغ مناطق مسکونی و فرودگاه رفته اند.

در زمان حاضر 98 سرباز مشغول خنثی سازی مین ها هستند و بیش از هزار مین را در 367 ساختمان واقع در حدود 40 هکتار زمین خنثی و نیز 20 کیلومتر راه را پاکسازی کرده اند.

سیطره گروه تروریستی داعش بر شهر تاریخی تدمر در مه 2015 و اجرای اعدام های گروهی در معبد رومانی که قدمت آن به قرن دوم میلادی می رسد، واکنش منفی جهانیان را بر انگیخت. اواخر ماه گذشته ارتش سوریه و متحدانش با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه این شهر را آزاد کردند.

{$sepehr_media_1490669_400_300}
دانلود

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • musa ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    لطفا نظر بنده رو درج کنید ، ، ، ، ، ، ، روسیه باید سریعا به ایران سوخو و میگ تحویل بده چون این دوتا برادر پوست جنگنده های اسرائيل و عربستان رو قلفتی می کنند _ هر کی زورش میاد این رو بدونه هیچ جنگنده امریکایی در جنگ هوایی حریف فلانکر های روسی نمیشه نظیر سوخو 27 خود غربی ها هم این رو میدونن ولی در مورد میگ ها الله اعلم پنجاه پنجاه !! برا زدن اف 35 امریکا دو برادر قدرتمند و بی باک روسیه یعنی سوخو 35 و میگ 35 ثانیه شماری میکنن هر کی هم ناراحته بره گریه کنه ، ، ، ، ، ، ،
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    حرف شما درسته ولی عزیز من روسیه تا همین امروز یک گردان کامل از اس ۳۰۰ را بعد از ۸ سال به ما تحویل نداده و در مورد سوخو ۳۰ هم قرار صحبت بشه حالا شما فکر میکنی اینا به ما سوخو ۳۵ بدن! تا خودمان در درون سرمایه گذاری نکنیم هیچ فایده ای نداره. بجای اتلاف وقت و هزینه باید هزینه را هر چقدر هم که هست خرج کنیم برای آوردن کارشناسان و استخدام آنها برای راه اندازی تولید مشترک یا مونتاژ در داخل مثل امتیازی که هند بر سر سوخو ۳۵ گرفت. و امروز ما باید روسیه را مجاب به این کار کنیم چراکه تنها متحد عملیاتی روسیه ما هستیم و این حق ماست که امتیاز تولید مشترک داشته باشیم.
  • رضا ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    اتفاقا ایران و روسیه سر مونتاژ تحت لیسانس جنگنده سوخوي 30 مدل اس ام که بهترین مدل سوخو 30 هستش اتفاق نظر دارند ، در ضمن هند و چین جنگنده سوخو 30 رو مونتاژ کردند نه سوخو 35 که اتفاقا مدل های اونا از ما قدیمی اره و به وسیله بالچه ای که در مدل اس ام طراحی شده و موتور تغییر بردار رانش که در این جنگنده وجود داره ، مانور پذیری خارق العاده ای به این مدل داده کما اینکه برعکس مدل های چینی و هندی که برخی قطعات و تجهیزات که بصورت بومی دست کاری شده این مدل تماما توسط شرکت اصلی سوخو با قطعات اصلی مونتاژ میشه که این باعث غبطه خوردن چین و هند به ما میشود در مورد میگ 35 هم میشه گفت بهترین جنگنده با مناسب ترین قیمت میباشد که چند منظوره هم هست
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    اش 300 الان كارايي نداره كه بهمون دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس