عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تا ۱۰ روز آینده برنامه ششم توسعه در مجلس بررسی خواهد شد، گفت: اختیار تمدید یا حذف قانون هدفمندی یارانه‌ها در برنامه به دولت واگذار شده است.

اجرای هدفمندی یارانه‌ها در برنامه ششم بر عهده دولت گذاشته شد
به گزارش مشرق، ایرج ندیمی با اشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس، اظهار داشت: هفته آینده مجلس تعطیل خواهد بود، اما اعضای کمیسیون تلفیق برنامه در این هفته در سه روز و نوبت صبح و عصر مباحث مربوط به برنامه ششم توسعه را بررسی و جمع‌بندی خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه از دو جهت اسناد برنامه جمع‌بندی شده است، گفت: یک موضوع مربوط به بیکاری، نقدینگی، رشد و شاخص‌های کمی بوده و نوع دیگر مربوط به رویکردها و سیاست‌گذاری‌ کلان در برنامه ششم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه ششم 4 کارگروه تخصصی دارد، بیان داشت: پیشنهاداتی در بخش تولید، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین در بخش اهداف اقتصاد کلان که شامل اقتصاد داخلی و بین‌الملل می‌شود، مطرح شده و در هفته پیش‌رو بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: این همچنین در بخش بهبود فضای کسب و کار و ارتقای شاخص‌ها موادی پیشنهاد شده است.

به گفته ندیمی، تلاش مجلس این بوده که دولت سال جاری را با برنامه دنبال کند و به همین علت تمام سعی بر این است که هر چه سریعتر جمع‌بندی برنامه ششم پایان یابد و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حجم مواد لایحه برنامه ششم توسعه مانند برنامه‌های قبلی گسترده و حجیم نیست و نیاز به زمان کمتری برای تصویب دارد، تصریح کرد: خوشبختانه احکام دائمی برنامه در مجلس تصویب شده و فقط برخی از مواد ارجاعی و اعاده شده باقی مانده که آنها نیز در اولین جلسه کاری مجلس رسیدگی خواهد شد.

ندیمی تأکید کرد: به احتمال زیاد با شروع کار مجلس پس از تعطیلات یک هفته‌ای لایحه برنامه ششم نیز آماده بررسی در صحن باشد و در نهایت در این مجلس دولت برنامه ششم را تحویل بگیرد.

این نماینده مجلس در مورد برخی احکام پیشنهادی از جمله هدفمندی یارانه‌ها نیز عنوان کرد: در احکام برنامه ششم از تمدید و حذف هدفمندی یارانه‌ها صحبت نشده و دولت اختیار را در دست دارد، تا به اقتضا برای اجرا تصمیم‌گیری کند و مدیریت تمدید و اجرای مجدد هدفمندی یارانه‌ها بر عهده دولت است، زیرا طبق قانون برنامه پنجم مهلت اجرای هدفمندی تا پایان امسال است.

وی ادامه داد: البته در این راستا منابع از سوی مجلس تعریف شده، اما زمان‌بندی اجرا بر عهده دولت است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس