کد خبر 561401
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۸

دولت بلغارستان شرکت در انتخابات را برای شهروندان این کشور اجباری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه «پرس تی وی»، دولت بلغارستان به امید افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات و همچنین مبارزه با شیوعِ خرید و فروش آرا، شرکت در انتخابات را اجباری کرد.

بر اساس قانون جدیدی که پارلمان بلغارستان اخیراً تصویب کرد، کسانی که رای خود را به صندوق‌های رای نیاندازند از فهرست ثبت‌شده رای‌دهندگان حذف می‌شوند و باید برای شرکت در انتخابات بعدی دوباره ثبت نام کنند.

افزون بر این، اصلاحیه‌ای به این قانون افزوده شده است، که بر اساس آن کسانی که در انتخابات شرکت نکنند، علاوه بر جریمه از خدمات تامین اجتماعی نیز محروم خواهند شد.

در آخرین انتخابات عمومی بلغارستان که یکی از فاسدترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، 48.4 درصد رای‌دهندگان رای خود را به صندوق ‌‌انداختند، این آمار در 25 سال گذشته کمترین میزان مشارکت مردم در انتخاباتِ این کشور بوده است.

به باور کارشناسان، ناامیدی مردم از آنچه سیاستمدارانِ بالانشین و فاسد این کشور خوانده می‌شود، دلیل اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.
 
آندری رایچف، از کارشناسان موسسه گالوپ در مصاحبه با تلویزیون دولتی بلغارستان (BNT) گفت، جریمه شدن به خاطر رای ندادن راه حل «احمقانه‌ای» است.

انتخابات اجباری در برخی از کشورهای اروپایی و همچنین دیگر کشورهای جهان رایج است. بر پایه گزارش‌ها، قانون جدید از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر اجرایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    چی بگم که ثبت بشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس