سال 75 و با اکران «لیلی با من است» با بیش از 800 هزار مخاطب، پرویز پرستویی تبدیل به ستاره گیشه سینماها می‌شود. یک سال بعد فیلم توقیف شده «آدم برفی» با بازی او به نمایش در می‌آید و بیش از 400 هزار نفر مخاطب دارد.

گروه فرهنگی مشرق - اگر چند فیلم دهه 60 و نقش های اغلب کوتاه و مکمکل پرویز پرستویی را کنار بگذاریم . مسیر پرویز پرستویی به عنوان یک ستاره تراز اول از نیمه دوم دهه 70 آغاز می شود و با مقایسه چهار مقطع اکران فیلم‌های او در گیشه می‌شود روند استقبال تماشاگران از فیلم های او را تحلیل کرد.

حاج کاظم همچنان در گیشه می‌تازد



حاج کاظم همچنان در گیشه می‌تازد

لیست ارزشمندترین دارایی‌های پرویز پرستویی

ستاره می شود


سال 75 و با اکران «لیلی با من است» با بیش از 800 هزار مخاطب، پرویز پرستویی تبدیل به ستاره گیشه سینماها می‌شود. یک سال بعد فیلم توقیف شده «آدم برفی» با بازی او به نمایش در می‌آید و بیش از 400 هزار نفر مخاطب دارد. فیلم بعدی اکران شده پرویز پرستویی پر مخاطب ترین فیلم این بازیگر تا امروز است. مرد عوضی (محمدرصا هنرمند) با سه میلیون و 600 هزار مخاطب از پر مخاطب ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. مجبوبیت پرویز پرستویی در این سال ها پایانی نداشت. در همین سال « روانی » و «آژانس شیشه‌ای» هم به نمایش در آمدند تا پرستویی با 5 میلیون مخاطب نه تنها پولسازترین بازیگر این سال، بلکه یکی از پر مخاطب ترین بازیگران سینمای ایران در یک سال باشد.

حاج کاظم همچنان در گیشه می‌تازد






پرستویی در نیمه اول دهه 70 هیچج فیلم شکست خورده ای ندارد. نیمه اول دهه 80 هم چنان پرویز پرستویی به عنوان ستاره اول سینمای ایران گیشه را در مشتش دارد و هر فیلم او به مخاطب و فروش بالایی می رسد. هر چند فیلم های پرستویی در این پنج سال نسبت به نیمه دوم دهه 80 سه میلیون نفر افت مخاطب دارد(نسبت به ریزش مخاطبان سینما).



لیست ارزشمندترین دارایی‌های پرویز پرستویی

لیست ارزشمندترین دارایی‌های پرویز پرستویی

 نیمه دوم دهه 80 پرویز پرستویی کم کار می‌شود. افت مخاطب فیلم های او در این مقطع طبیعی است. به گزارش سینما در مجموعه مخاطبان فیلم های پرستویی در نیمه دوم دهه 80 ف یکی میلون و 100 هزار نفر بود. ناکام ترین دوره کاری پرستویی اما نیمه اول دهه 90 است که مخاطبان فیلم های او از نیمه دوم دهه 80 کمتر می شود. البته نسبت کم شدن آثار پرویز پرستویی ارتباط مستقیمی با ریزش مخاطبان سینمایی دارد. اما با پیش بینی ادامه فروش فعلی بادیگارد هم فیلم های او در این مقطع نمی‌تواند بیش از فیلم های او در نیمه دوم دهه 80 مخاطب داشته باشد. هر چند فروش بالای بادیگارد و استقابل مخاطبان از این فیلم دوره جدیدی را می توان برای حضور آثار موق پرستویی پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    1 0
    ستاره واقعی سینمای ایرانه
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 1
    حیف که نگذاشتند مارمولک اکران شود وگرنه بدجوری رکورد می شکست.
  • مهدی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    1 0
    دوئل رو یادتون رفت وقتی فریاد می زنه : کجای اروند! ستاره همیشه ستارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس