کد خبر 560577
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

شبکه خبری «سی اِن اِن» آمریکا از پیروزی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در رقابت مقدماتی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در ایالت نیویورک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سی اِن اِن ، براساس نتایج شمارش 77 درصد آراء، درحزب جمهوریخواه دونالد ترامپ با کسب حدود 60.2 درصد و با اختلاف آرایی حدود 230 هزار رای بر دو رقیب خود پیروز شد. جان کیسیک 25.1 درصد و تد کروز 14.7 درصد آراء را به دست آوردند.

درحزب دموکرات نیز با شمارش 84 درصد آراء ، هیلاری کلینتون 57.6 درصد و برنی سندرز 42.4 درصد آراء را به دست آورده اند. کلینتون نیز با اختلافی حدود 222 هزار رای بر سندرز پیروز شد.

رای گیری درنیویورک ساعت 9 شب به وقت محلی (5 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه) به پایان رسید.

انتخابات درون حزبی درنیویورک برای کلینتون و ترامپ نامزدهای پیشتاز دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با توجه به شکست های اخیر آنان بسیار مهم است. پیروزی درایالت نیویورک ، به کلینتون و ترامپ در جهت دستیابی به نامزدی نهایی حزب های دموکرات و جمهوریخواه کمک شایانی می کند.

رقابت های انتخاباتی درایالت نیویورک بسیار داغ بوده ونامزدها تلاش کردند تا از پیوندهای محلی خود برای جلب آراء استفاده کنند.

هیلاری کلینتون درگذشته دو بار به عنوان سناتور ایالت نیویورک انتخاب شده و در صورت شکست در انتخابات درون حزبی دراین ایالت متحمل یک ضربه سیاسی سنگین می شد. پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه ‎18 آبان 1395برابر با هشتم نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس