کد خبر 558132
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از شعارهای تبلیغاتی نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و اظهارات وی را ناشی از تعصب دانست.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، «زید رعد الحسین» کمیسرحقوق بشر سازمان ملل متحد با متعصب خواندن «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، سیاست های وی را به باد انتقاد گرفت.

اگرچه رعد الحسین در اظهارات خود نامی از ترامپ به میان نیاورد، اما روی صحبت وی با این جمهوریخواه میلیاردر بود که به طور آشکار از شکنجه زندانیان و بی احترامی به مسلمانان حمایت می کند.

رعد الحسین در این باره گفت: تعصب را نمی توان اثباتی بر توانمندی یک فرد به رهبری دانست.

وی همچنین از مواضع «تد کروز» دیگر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم رصد محله های مسلمان نشین آمریکا انتقاد کرد.

رعد الحسین که در شهر «کلیولند» ایالت «اوهایو» سخن می گفت از سخنانی که با نفرت، اتهام زنی و تحقیر دیگران آمیخته باشند به عنوان ابزاری نامناسب در راه حصول مقاصد سیاسی نام برد. کلیولند تا سه ماه دیگر شاهد برگزاری کنوانسیون حزبی جمهوریخواهان برای انتخاب نامزد نهایی این حزب در رقابت نهایی ۸ نوامبر خواهد بود.

لازم به ذکر است که ترامپ در طول تبلیغات انتخاباتی خود از شکنجه به عنوان ابزاری کارآمد نام برده و مدعی شد که در صورت ریاست جمهوری نه تنها روش غرق مصنوعی را احیاء می کند بلکه از آن هم فراتر می رود.

البته انتظار نمی رود که صحبت های رعد الحسین تاثیر چندانی در تغییر عملکرد ستاد انتخاباتی ترامپ داشته باشد چرا که به هر حال وی یکی از منتقدین سرسخت سازمان ملل متحد است و با ادعای عدم حمایت کافی این سازمان از رژیم صهیونیستی آن را نهادی غیر دموکراتیک خطاب می کند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    این چه سرّیه ؟؟؟ هر وقت ارگانها و افراد شاغل در امور حقوق بشر از ما ایراد میگیرن ؛ میگیم کارشون غلطه ، دشمن هستند فلان و بهمان . ولی وقتی از دشمنان ما ایراد میگیرن ، میگیم ؛ بیا از نظر حقوق بشر هم مشکل دارن !!!!
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    ترامپ و کلینتون و یانکیها برن به جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس