کد خبر 560576
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

کاپیتان پیشین تیم ملی پرتغال، معتقد است اُفت محسوس و بحرانی که طی چند هفته اخیر گریبان تیم پیشین دوران بازیگری او را گرفته، طبیعی نیست.

به گزارش مشرق، لوئیز فیگو، هافبک پرتغالی سابق بارسایی‌ها معتقد است اُفت اخیر آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا که شامل سه باخت متوالی در لالیگا و حذف این تیم توسط اتلتیکومادرید از لیگ قهرمانان اروپا بوده، طبیعی نیست.

فیگو در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: من معمولاً با مطبوعات کاتالان حرف نمی‌زنم، اما این بار می‌خواهم یک استثنا قائل شوم. من از باختن سایر تیم‌ها هیچ لذتی نمی‌برم، چون شکست خوردن دیگران نه زندگی مرا غنی‌تر می‌کند، نه مرا خوشحال می‌کند. من یک ورزشکار جوانمرد هستم و هیچ کینه‌ای از بارسا به دل ندارم. این شما رسانه‌های کاتالان هستید که علیه من جبهه می‌گیرید. من پنج سال فوق‌العاده را در بارسلونا سپری کردم و این تیم را به دلایل مالی و به این خاطر که به اندازه کافی قدرم را نمی‌دانست، ترک کردم. راستش را بخواهید، هم شنبه و هم یکشنبه این هفته گلف بازی می‌کردم و زندگی‌ام در آنچه که برای بارسا و رئال رخ می‌دهد، خلاصه نمی‌شود. انجام کارهایی به‌غیر از تمرکز کردن روی این دو تیم مرا خوشحال‌تر می‌کند.

فیگو که خودش سال 2004 با هدایت کارلوس کی‌روش اُفتی مشابه به اُفت فعلی بارسایی را تجربه کرده است، با معرفی کهکشانی‌ها به‌عنوان بخت‌های اولی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به‌همراه بایرن مونیخ راجع‌به اُفت اخیر بارسلونا گفت: عملکرد تیم به پویایی گروه بستگی دارد. اتفاقاتی که برای بارسلونا دارد رخ می‌دهد، عادی نیستند. باختن این تعداد بازی منطقی نیست، اما زمانی که شما در چنین شرایطی قرار می‌گیرید، هرچه اتفاق بد است برای‌تان رخ می‌دهد، وضعیت‌تان بحرانی‌تر می‌شود و فرصت‌تان برای ارتکاب اشتباه کمتر. در چنین مقاطعی است که شخصیت تیم‌ها پدیدار می‌شود.

کاپیتان پیشین تیم ملی پرتغال در پاسخ به این سؤال که برای رئال مادرید او و کی‌روش در سال 2004 چه اتفاقی رخ داد که دچار اُفت شدند، عنوان کرد: نمی‌توانم توضیح دهم. چه بگویم؟ زمانی که تمام فصل خوب بازی می‌کنید و در یک هفته نتایج به ضررتان رقم می‌خورد ... . چنین اتفاقاتی ممکن است رخ دهد، فوتبال همین است و فقط آنهایی که فوتبال بازی کرده‌اند می‌توانند بفهمند که شرایط این ورزش چگونه است. وقتی در اوج باشید در یک بازی سه چهار گل می‌زنید و اگر روزتان نباشد، همه چیز به ضررتان می‌شود. با این حال نمی‌توانید کیفیت بازیکنان را زیر سؤال ببرید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس