کد خبر 560383
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

مدیر موسسه شهرستان ادب گفت: امیدواریم باشگاه ادبی فارس بتواند به ادبیات انقلاب کمک کند و خبرگزاری‌ها خبرهایشان تبدیل به اثر شوند که این مسئله مهمی است.

به گزارش مشرق، آیین افتتاحیه «باشگاه ادبی فارس» عصر امروز با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی در خبرگزاری فارس برگزار شد.
 
*حضور در «باشگاه ادبی فارس» را ترجیح می‌دهم
 
علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این مزاسم ضمن اشاره به 9 سال بیماری احمد عزیزی و بستری شدن وی در بیمارستان اظهار داشت: شب گذشته ابوالفضل فرزند احمد عزیزی با بنده تماس گرفت و عنوان کرد که در تهران سمینار پزشکی مغز و اعصاب در حال برگزاری است و ای کاش که حاضران در آن امکان آن را می‌یافتند تا نوازشی بر پدر داشته باشند و پس از 9 سال تشخیص و راه درمانی ایجاد شود.
 
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به شخصیت احمد عزیزی گفت: احمد عزیزی یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های ادبی نسل خود است، هر چند این روزها در بستر بیماری قرار دارد، ولی کتابش در بستر بیماری نیست.
 
وی در ادامه به اهمیت توجه به نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید برای نسل جوان وقت گذاشت و آنها را تربیت کرد و جدی گرفته شوند. ما در حوزه هنری در استان‌های کشور، خودمان به مسئله تقویت نیروهای جوان توجه داریم.
 
قزوه در پایان گفت: هم‌زمان با این نشست، یک جلسه ضروری داشتم، اما من حضور در باشگاه ادبی فارس را ترجیح دادم تا بلکه به واسطه آن، احمد عزیزی‌ها تربیت شوند. در برنامه‌های ادبی خبرگزاری فارس، سراغ کسانی رفتند که فراموش شده‌اند و این ضریب دادن‌ها بسیار با اهمیت است.
 
*امیدوارم «باشگاه ادبی فارس» به ادبیات انقلاب کمک کند
 
علی‌محمد مؤدب مدیرعامل مؤسسه شهرستان ادب در بخشی از این مراسم گفت: نقش رسانه‌ها در میان نسل جوان انکارناپذیر است و تأثیری که آنها بر این نسل می‌گذارند بر کسی پوشیده نیست و ما این مسئله را در رسانه‌های روشنفکری می‌بینیم که آنها با وجود تکثرشان، یک حرف را تکرار می‌کنند و چیز دیگری برای بیان ندارند.
 
وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم این باشگاه ادبی بتواند به ادبیات انقلاب کمک کند و امیدوارم خبرگزاری‌ها خبرهایشان تبدیل به اثر شوند که این مسئله مهمی است.
 
*اسفندقه: باید مشخص شود کدام شاعران در قالب‌های فراموش شده گل‌ زده‌اند
 
مرتضی امیری اسفندقه گفت: در عالم ادبیات انقلاب ایران وقت آن فرا رسیده رصدی صورت بگیرد تا شاعران معاصری که در قالب‌های کهن ابداع و نوآوری داشتند مشخص شوند، گروهی باید پی‌گیر شوند که چه شاعرانی در قالب‌های فراموش شده گل زده‌اند همانند گل‌های بازی شهرآورد پرسپولیس و استقلال. 
 
مرتضی امیری اسفندقه از شاعران کشورمان با اعلام اینکه نزدیک به 10 مجموعه شعر منتشر نشده دارد که 7 مجموعه را در آستانه قرارداد رفتم و 5 مجموعه اردیبهشت روانه بازار نشر خواهد شد، اظهار داشت: به زودی و در اردیبهشت‌ماه این 5 مجموعه شعر منتشر می‌شود.
 
وی در ادامه به برخی ابداع در عالم ادبیات اشاره کرد و افزود: اول اینکه باید راه تازه و بزرگی پیش  پای شاعران قرار گیرد و دوم اینکه در قالب‌های هنری شاعران بتوانند سخن تازه‌ای بیاورند، آنچنانکه ملک‌الشعرای بهار در قالب قصیده توانست مضمون موضوع تازه‌ای را به رخ بکشد. در عالم ادبیات انقلاب ایران وقت آن فرا رسیده رصدی صورت بگیرد تا شاعران معاصری که در قالب‌های کهن ابداع و نوآوری داشتند مشخص شوند و نمود یاید این ابداع چه میزان بوده است. آیا شاعران انقلاب توانسته‌اند در قالب رباعی ابداع داشته باشند.
 
مرتضی امیری اسفندقه با قرائت دو نمونه از شعر قیصر پیرامون خانواده شهدا تصریح کرد: باید اینگونه پژوهش‌ها در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی علمی صورت گیرد. گروهی باید پی‌گیر شوند که چه شاعرانی در قالب‌های فراموش شده گل زده‌اند همانند گل‌های بازی شهرآورد پرسپولیس و استقلال.
 
محمود اکرامی‌فر نیز در این مراسم شعر خود که با مطلع یا علی گفتیم و عشق آغاز شد را برای حاضران خواند.
 
بابایی از جوانان علاقه‌مند ادبیات که یادداشتی را درباره احمد عزیزی که سال‌ها است روی تخت بیمارستان قرار دارد برای حاضران قرائت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس