کد خبر 560295
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

عصر روز گذشته و در راستای قرارداد نظامی میان دولت های عراق و رورسیه سه فروند هواپیمای بمب افکن سوخو 25 در فرودگاه بغداد به نمایندگان وزارت دفاع این کشور تحویل گردید.

گروه بین الملل مشرق- عصر روز گذشته و در راستای قرارداد نظامی میان دولت های عراق و رورسیه سه فروند هواپیمای بمب افکن سوخو 25 در فرودگاه بغداد به نمایندگان وزارت دفاع این کشور تحویل گردید.

تحویل هواپیماهای بمب افکن روسی به عراق+عکس

بنابر این گزارش، تا کنون 10 فروند بمب افکن پشتیبانی نزدیک سوخو 25 از سوی دولت روسیه به عراق تحویل شده است. خرید تسلیحات روسی از سوی دولت عراق در حالی است که وزارت دفاع این کشور سه سال پیش طی قراردادی 35 فروند اف 16 از آمریکا خریداری و بنابر تعد دولت آمریکا قرار بود تا این جنگنده بمب افکنها طی بازه زمانی دو ساله تحویل عراق گردد. همزمان با حملات داعش به استانهای مختلف عراق دولت آمریکا در اقدامی عجیب از تحویل هواپیماهای مذکور خودداری و عراق مجبور به تامین نیاز تسلیحاتی خود از روسیه گردید.

تحویل هواپیماهای بمب افکن روسی به عراق+عکس

سوخو 25 یا SU-25، جنگنده‌ای تک سرنشین و دو سرنشین با دو موتور است که توسط دفتر طراحی «سوخو» در اواخر دهه هفتاد در روسیه تولید و اوایل دهه هشتاد وارد خدمت فعال نظامی شد. این هواپیمای نظامی در نیروی هوایی و هوانیروز روسیه با نام مستعار کلاغ سیاه و در ناتو به نام پای قورباغه (Frogfoot) شناخته می‌شود.مأموریت این جنگنده پشتیبانی نزدیک هوایی  است. توسعه این هواپیما در سال 1997 باعث بوجود آمدن هواپیمای جدید و بسیار پیشرفته سوخو -39 شد .

تحویل هواپیماهای بمب افکن روسی به عراق+عکس

سوخو 25 برای مسیرهای کوتاه ساخته شده است، ولی توانایی هجومی آن برای هدف قرار دادن مواضع دشمن بر روی زمین بسیار بالا است. این جنگنده برای انهدام دقیق اهداف زمینی در تمامی شرایط آب‌وهوایی شبانه‌روزی و به طور خاص انهدام خودروهای زرهی دشمن، وسایل ارتباطی، سنگرهای آتش، واحدهای فرماندهی و نظارت، جاده‌ها، خطوط آهن، و بالگردهای نظامی دشمن طراحی شده است.

تحویل هواپیماهای بمب افکن روسی به عراق+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    حتما با زغال سنگ کار می کنه
  • عباس ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 1
    سوخوی ۲۵ یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک است بمب افکن نیست بیشتر دقت کنید'
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    خيلي واسه گروهك هايي مثل داعش موثره جنگنده شتيباني نزديكه هواييه و توانايي حمل انواع مهمات با حجم زياد رو داره دو برابر اف 5 مي تونه تسليحات حمل كنه كه در كسري از زمان جهنمي از اتش روي زمين بر پا مي كنه
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    توی کربلای پنج در شلمچه همین هواپیما اینقدر از بچه های ما تلفات گرفت.
  • قاسم ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    برای پشتیبانی نزدیک آب که نمی پاشه،بمب می ریزه،پس به نوعی بمب افکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس