کد خبر 560175
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

نویسنده مجموعه داستانی «جاده جنگ» از انتشار دو جلد دیگر از این مجموعه خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، منصور انوری، نویسنده، از انتشار دو جلد دیگر از مجموعه «جاده جنگ» در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: جلد هشتم و نهم این مجموعه از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد. کار ویراستاری جلد نهم شروع شده و امیدوارم که به اتمام برسد. یک جلد دیگر از این مجموعه نیز باقی می‌ماند که مشخص نیست که به نمایشگاه کتاب برسد.

وی با اشاره به جزئیات و موضوع پرداخته شده در این مجموعه افزود: «جاده جنگ» روایتی داستانی از تاریخ ایران از دهه 20 تا سال 42 را دربردارد. ادامه این تاریخ در کتاب «گذرگاه» که جدید است و شخصیت‌های جدید، فضا و وقایع متفاوتی دارد، پیگیری خواهد شد. به احتمال زیاد این اثر هم چند جلدی خواهد بود و امیدوارم بیش از 10 جلد نشود تا خواندن آن برای مخاطبان دشوار نشود. در این اثر وقایع انقلاب از سال‌های 1342 تا پایان جنگ و آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب سخن رفته است.

انوری یادآور شد: «جاده جنگ» با رحلت آیت‌الله بروجردی در سال 41 و آغاز مرجعیت امام به اتمام می‌رسد. در این بخش وقایع سیاسی مهم این سال‌ها مانند انقلاب سفید و انجمن‌های ایالتی و ولایتی را که امام(ره) نسبت به آنها عکس‌العمل نشان داده بودند و خود بعدها زمینه‌ساز نهضت 15 خرداد شد، نقل می‌شود. ادامه ماجرا و پیگیری زمینه‌های انقلاب در کتاب «گذرگاه» پرداخته می‌شود. «گذرگاه» در خود فضای جدیدی دارد اما ادامه همان «جاده جنگ» است. «جاده جنگ» به بیان مسائل اجتماعی هم می‌پردازد و صرفاً بازگوکننده حوادث تاریخی و سیاسی نیست. «گذرگاه» هم همین ویژگی را در خود دارد.

«جاده جنگ» نوشته منصور انوری تاکنون با استقبال زیادی از سوی خوانندگان مواجه شده و توانسته جوایز زیادی را نیز به دست بیاورد. این کتاب در دوره چهاردهم جایزه «کتاب فصل» و هشمتین دوره جایزه «قلم زرین» موفقیت کسب کرده و در چهارمین دوره جایزه جلال آل‌احمد نیز کتاب برگزیده بوده است.

داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران از سوی متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. در جلدهای میانی این مجموعه نیز واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری‌های گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان به تصویر ‌کشیده می‌شود.

منصور انوری نویسنده رمان «جاده جنگ» که حدود 10 سال از وقت خود را صرف تحقیق این مجموعه 14 جلدی کرده، در نگارش این اثر از منابعی همچون خاطرات شفاهی مردم مناطق مورد پرداخت در داستان، ‌اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفت‌وگو با سیدرضا شریفی، استفاده کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس