کد خبر 559996
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، ۲۰۰ نظامی دیگر خود را عازم این کشور جنگ‌زده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، مقام‌های نظامی آمریکا، روز دوشنبه اعلام کردند، واشنگتن 200 نظامی دیگر را به عراق اعزام می‌کند که شمار زیاد این سربازان به نیروهای عراقی در جریان عملیات آزادسازی «موصل» از اشغال گروه داعش، مشاوره نظامی خواهند داد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی.بی.سی.نیوز» گفت: «ما می‌بینیم عراقی‌ها برای نبرد آماده می‌شوند، زمین‌ها را آزاد می‌کنند... تأکید می‌کنیم که ما پشتیبانی از آنها را افزایش می‌دهیم.»

اوباما افزود «ما خودمان نمی‌جنگیم... ولی زمانی‌که به آموزش آنها (نیروهای عراقی) و اعزام نیروهای ویژه برای پشتیبانی از آنها اقدام می‌کنیم و زمانی‌که به اطلاعاتی دست می‌یابیم و با ائتلاف‌هایی که داریم، همکاری می‌کنیم، می‌بینیم که حلقه محاصره بر داعش همچنان تنگ می‌شود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود «پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال جاری (میلادی) شرایط لازم را برای بازپس‌‌گیری موصل فراهم خواهیم کرد.»

آمریکا همچنین با ارسال هلی‌کوپترهای «آپاچی» به عراق برای نبرد با داعش موافقت کرده است.

این تصمیم نتیجه هفته‌ها مذاکره با سیاستمداران و فرماندهان ارتش عراق است و در عین حال بر اساس تصمیم اوباما اتخاذ شده که اعزام 217پرسنل دیگر و افزایش رقم نظامیان آمریکایی مستقر در عراق از 3 هزار و 870 به 4 هزار و 87 نفر را تصویب کرده است.

از سوی دیگر، «اشتون کار‌تر» وزیر دفاع آمریکا، که به منطقه سفر کرده است، در سخنرانی خود خطاب به نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد، اعلام کرد، آمریکا یک سامانه دیگر از توپخانه‌های مجهز به موشک‌انداز را به عراق خواهد فرستاد.

رهبران عراق به این شرط با افزایش نیروهای آمریکایی موافقت کرده‌اند که تمام فعالیت‌های آنها با نیروهای مسلح عراق هماهنگ شده و هدف از آن تنها بازپس‌گیری شهر موصل باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس