بی‌بی‌سی فارسی به‌دنبال گرفتن ماهی «تفرقه» از ماجرای قتل کودک مهاجر افغان است تا بتواند این جنایت که یک بحث «حقوقی» محسوب می‌شود را به یک موضوع «سیاسی» و «احساسی» تبدیل کند.

گروه جنگ نرم مشرق- هفته گذشته جنایتی در روستای خیرآباد شهر ورامین روی داد که در این اتفاق دردناک، دختر 6 ساله افغان به نام «ستایش» که برای خرید بستنی از خانه خارج شده بود، توسط پسر 17 ساله همسایه ربوده و پس از تجاوز، بدست او به قتل رسیده بود. نوجوان قاتل به‌سرعت توسط پلیس دستگیر و به قتل «ستایش» اعتراف کرد.

این حادثه آنچنان دلخراش بود که کاربران شبکه‌های مجازی از جمله هنرمندان و ورزشکاران ایرانی همدردی خودشان را در قالب پست‌های اینستاگرامی و توئیتری با خانواده «ستایش» اعلام کردند.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش
بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی از جمله هنرمندان و ورزشکاران ایرانی همدردی خودشان را در قالب پست‌های اینستاگرامی و توئیتری با خانواده "ستایش" اعلام کردند

در شهر ورامین نیز که بیش از ۱۰۰ هزار تبعه خارجی زندگی می‌کنند، تاثر فراوانی میان مهاجران و مردم این شهر بوجود آمده و بسیاری از مردم متدین ورامین از ساعات اولیه فوت ستایش در منزل والدین دختر شش ساله حاضر شده و با آنان ابراز همدردی کردند و بنرها و پارچه‌های متعددی از سوی ایرانیان برای عرض تسلیت در خیرآباد نصب شد و حضور باشکوهی را در مراسم ختم این دختر شش ساله داشتند. همچنین مسئولان این شهر از جمله امام جمعه و نماینده ورامین در مجلس با خانواده ستاش دیدار و حمایت خود را از آنها اعلام کردند.

در «ستایش» تفرقه؛ تسویه حساب بی‌بی‌سی با دو همسایه فارسی‌زبان +عکس
تسلیت دوستان ایرانی خانواده ستایش قریشی

مسئولان انتظامی و قوه‌ قضائیه نیز به‌صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری پرونده این قتل هستند و دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز با اشاره به پرونده "ستایش" خطاب به دادستان ورامین گفت: «جرایم مهمی که امنیت اجتماعی را تهدید کرده و افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، باید به سرعت پیگیری و رسیدگی شود».

با همه این توصیفات اما بعضی رسانه‌ها به ویژه بخش فارسی رسانه «بی‌بی‌سی» به‌دنبال گرفتن ماهی "تفرقه" از آب گل‌آلود این ماجرا است تا بتواند این جنایت که یک بحث "حقوقی" محسوب می‌شود را به یک موضوع "سیاسی" میان مردم ایران و مردم افغان تبدیل کند.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش
«بی‌بی‌سی» به‌دنبال گرفتن ماهی "تفرقه" از آب گل‌آلود این ماجرا است تا بتواند این جنایت که یک بحث "حقوقی" محسوب می‌شود را به یک موضوع "سیاسی" میان مردم ایران و مردم افغان تبدیل کند

انگلیس که پیشینه تاریخی جهت تفرقه‌افکنی میان ملل مختلف را دارد، هم‌چنان این استراتژی را با رسانه‌های خود دنبال می‌کند و "اختلاف" میان مردم ایران با برادران دینی افغان نیز یکی از پروژه‌های آنان محسوب می‌شود؛ بی‌بی‌سی فارسی در همین راستا و قبل از این جنایت در ورامین، بسیار علیه رسالت و هویت تیپ فاطمیون که متشکل از مردم افغانستان است و در کنار نیروهای مقاومت با تروریست‌ها در سوریه می‌جنگند، خدشه وارد کرده و با فرافکنی مدعی می‌شود که ایران آنها را با وعده پول و دادن اقامت در ایران به سوریه برده تا بجنگند و حتی نیروهای ایرانی در سوریه با آنان بدرفتاری می‌کنند! این رسانه انگلیسی در همین رابطه نیز اقدام به تهیه یک فیلم مستند کرده که قرار است بزودی پخش کند.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش
بی‌بی‌سی فارسی در راستای تفرقه‌افکنی میان مردم ایران با برادران دینی افغان، با خدشه علیه هویت تیپ فاطمیون، مدعی می‌شود که ایران آنها را با وعده پول و دادن اقامت در ایران به سوریه برده تا بجنگند و حتی نیروهای ایرانی در سوریه با آنان بدرفتاری می‌کنند!

بی‌بی‌سی برای 10 هزار کودک آواره ناپدید شده در اروپا اشک نمی‌ریزد

در اینکه جنایت یادشده بسیار دلخراش و غم‌انگیز است، شکی نیست و دل هر انسان پاک‌طینتی با شنیدن این خبر به درد خواهد آمد، اما موضوع این گزارش اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش است؛ دخترکی که زاده ایران بود و میلیون‌ها ایرانی نیز همانند مردم افغانستان، هموطنان او بودند؛ مردم نجیبی که چند دهه است که مهمان ایران هستند. اما کارکنان ملکه در شبکه سلطنتی انگلیس برای کودک‌های مهاجر گمشده در اروپا به‌ویژه کودکان سوری نگرانی چندانی ندارند. به گزارش دویچه‌وله طبق گفته پلیس اتحادیه اروپا «یورو پول»، هزاران تن از کودکانی که به تنهایی و یا به همراه والدین شان راهی اروپا می شوند، مفقود شده اند. پلیس می ترسد که این اطفال قربانی باندهای جنایتکار شده باشند.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نیز برایان دونالد رئیس سازمان پلیس اروپا به نشریه آبزرور گفته است ، تنها در ایتالیا حدود 5 هزار کودک بعد از ثبت نام توسط دولت و هزار کودک دیگر در سوئد ناپدید شده اند. انتشار این خبرهای دردناک در حالی است که به نظر می رسد ربودن کودکان آواره آن هم پس از ثبت نام توسط دولت های اروپایی نمی تواند بدون اطلاع نهادهای امنیتی واطلاعاتی اروپایی صورت گرفته باشد . آیا این ده هزار کودک گمشده در اروپا که به احتمال زیاد سرنوشتی مشابه سرنوشت ستایش پیدا خواهند کرد، به مرثیه‌سرایی نیاز ندارند؟

دستور تکریم و تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی (مهاجران غیرقانونی) در ایران

کشور افغانستان بیش از سه دهه است که گرفتار جنگ‌های پیاپی شده از جمله حمله طالبان، لشگرکشی شوروی سابق و حمله آمریکا در سال 2001 که تا کنون ادامه داشته است. این درگیری‌ها بسیاری از مردم این کشور را مجبور به مهاجرت کرد که ایران یکی از اصلی‌ترین میزبان‌های مردم کشور همسایه خود بوده و اکنون در حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند.

مهاجران افغان هیچ‌گاه بدون مشکل در ایران نبودند و حل مشکلات آنان از اهداف مسئولان کشور بوده به‌طوری که مقام معظم رهبری نیز برای رفاه و تأمین نیازهای این مهاجران دستور صادر کردند: «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند». این البته برای همه کسانی که روش و منش رهبر معظم انقلاب در مساله «مهاجرین افغانستانی» را دنبال می‌کنند، مساله عجیبی نیست. مرور چند سال اخیر نشان می‌دهد که رهبر انقلاب با دستور به «تکریم همه مهاجرین افغانستانی» و بیان جمله «تهران؛ خانه افغانستانی‌هاست»، مشخص کرده بودند که سیاست کلی و کلان نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با مهاجرین افغانستانی، همچنان طبق آرمان‌های انقلاب تدوین می‌شود و کم‌کاری‌ها و بدکاری‌های مدیریت بی‌آرمان و بوروکراتیکی که مهاجرین را به چشم «بیگانه» نگاه می‌کند، برخلاف آرمان‌های انقلاب است.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش
مقام معظم رهبری در راستای "تکریم همه مهاجرین افغانستانی" دستور صادر کردند: «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند»

حضور 3 میلیون مهاجر در هر کشوری ممکن است از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی مسئله‌ساز و بحرا‌‌‌ن‌ساز باشد، به‌گونه‌ای که مهاجرت 1 میلیون آواره سوری برای مسئولان اروپایی یک بحران فراگیر امنیتی- اجتماعی-سیاسی و اقتصادی بوجود آورده است. اما حضور بیش از 3 میلیون مهاجر افغان در این سی و چند سال هیچ‌گاه برای ایران بحران‌آفرین نبوده و جمهوری اسلامی به مهاجران افغان نگاهی برادرانه و با اخلاق اسلامی ناشی از اشتراکات مذهبی و فرهنگی داشته است که می‌تواند برای جهان اسلام و جوامع غربی الگویی مناسب برای چگونگی برخورد و مدیریت مهاجران واقع شوند.

اشک تمساح بی‌بی‌سی برای ستایش /// ویرایش
رسانه‌ها و مسئولان دو کشور با آگاه‌سازی از بوجود آمدن هیجانات و احساسات عصبی در میان مردمان دو کشور جلوگیری کنند تا رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی نتواند به ریشه‌های تاریخی مشترک دو ملت حمله کند

به‌طور قطع خطای یک نوجوان علیه یک کودک افغان نافی مهمان‌نوازی ایرانیان از برادران افغان نبوده و همچنین خطای یک مهاجر افغان در ایران را نیز نباید به پای همه برادران نجیب افغانستان نوشت. لازم است رسانه‌ها و مسئولان ایرانی و افغانستان با هوشیاری و آگاه‌سازی افکارعمومی، از بازی شبکه‌ تفرقه‌افکن انگلیس با هیجانات و احساسات مردمان دو کشور جلوگیری کنند و پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی را بیش از گذشته تثبیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    حکم خدا را اجرا کنید و قاتل را اعدام کنید ولو اتحادیه اروپایی و احمد شهید اعدام قاتل زیر 18 سال را محکوم کنند. اما اینقدر شورش را در نیاورید. مگر تا به حال قتل توسط برخی افراد افغانستانی رخ نداده است؟ البته نکته مهم این است که قبلا وقتی یک افغانستانی مرتکب جنایت می شد دلیل آن بیشتر فقر و عقده های ناشی از آوارگی و مهاجرت بود. منتهی الان که یک نوجوان 17 ساله مرتکب قتل می شود باید آن را فقط به حساب تاثیر وحشتناک اینترنت و ماهواره و نظایر آن گذاشت.
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    صدای امریکا هم در روز شنبه در همین مورد گزارشی نوشته بود و بعدش جهت ایجاد تشنج و تفرقه افکنی چندین کامنت فحشهای شدیدا رکیک به ایرانیها ،که مثلا از طرف افغان ها بود را در زیر گزارش چاپ کرده بود و امروز دوشنبه معذرت خواهی کرده و سردبیر نوشته که ببخشید اشتباه شده . آخه چطور ممکنه چنین اشتباهی صورت بگیره ؟ مگر کامنت ها تک به تک و قبل از انتشار کنترل نمیشوند ؟
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 1
    دوستانی که برای تجمع و همدردی رفتن جلو سفارت افغانستان بشدت باهاشون برخورد کردن و حتی پلیس بهشون گفته شما چرا اومدید؟ اینها افغان هستن!! خب از این حرف تفرقه پراکن تر چی میشه گفت که از زبان پلیس خودمون بیرون امده؟
  • ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 1
    تو این قضیه بدجوری باختید توی فیسبوک پروفایل هر افغان معترض رو که نگاه میکردی خودش یک شیعه معتقد بود سعی میکنید تقصیر رو گردن بی بی سی بندازید ولی مقصر اول و اخر خودتونید
  • علی ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    ما هم به برادران و خواهران افغانی خود تسلیت گفته و همانند سایر موارد الحمدلله نیروی انتظامی با دستور قوه قضائیه بدستگیری مجرم اقدام نموده و لاکن تقاضای محاکمه سریع و مجازات سریع ایشان را هم خواستاریم . بلکه تشفی خاطر بازماندگان باشد
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    من به عنوان یک ایرانی معتقدم اگر از اول چهارتا از این لات های بی سروپا را اعدام میکردند مملکت به این روز نمی افتاد!! کودک 6 ساله چه گناهی داره؟؟
  • الف رسول پور ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    صدایبی بی سی که فقط صداست و صداقت نداره چرا همدردی یه ملت رو نشون نمیده چرا با همه ی تلاش هایی که برا تفرقه انداختنن شیعیان ایران و افغانستان انجام میده یه بار هم از تشییع جنازه شهیدان افغان در ایران چیزی پخش نمیکنه احتمالا برا این موارد بودجه نداره طبق معمول محض لاپوشانی؛ پس راه دور نریم چرا از مرگ هزاران پناهنده در کشورشون گزارشی بیان نمیکنند چرا وقتی حادثه ی تروریستی انجام میدن(که البته مجریش سردمداران مملکت خودشونه) در مورد هویت کشته ها گزارش نمیدن؟ این ها یه عده مزدور و سرسپرده به استکبارند که بازیچه ی اهداف پلید اونها شدند پس برا مزدوری مجبورند به هر طرف که گفتند میل کنند.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    همه یک ملتیم. ار افغان تاجیک لر کرد آذری و همه و همه یک ملتیم. باید به یادمون بیاریم کی بودیم باید یادمون بیاد که یه زمانی آقای دنیا بودیم. به امید تشکیل مجدد ایران بزرگ (ایران افغانستان تاجیکستان و ما بقی استانهای اشغال شده ی آران و شروان و بحرین)
  • ایرانی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    دوستان ما نه تنها چهار تا بلکه از اول انقلاب حدود صد هزار اعدام داشته ایم آیا مشکلات جامعه حل شد؟
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق ضمن تشکر از زحمات شما خیلی ماله کش سانسور چی هستی.
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    به جای اینکه دوخط هم به هم وطنت بتازی که چطور دختر 6 ساله رو برای امیال جنسی خودش انتخاب کرده بازم شروع کردی از استکبار جهانی بد گفتن .
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    همین چند سال قبل خبر مربوط به پسرک ده دوازده ساله افغانی که توسط سربازان ارتش امریکا مورد تجاوز قرار گرفته بود پخش شد بی بی سی ان موقع کجا بودی؟ چرا لالمونی گرفته بود؟ الان واق واق می کنی.
  • محمد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اره حرف مفت نزن
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    و منفی های داده شده به این کامنت نشان دهنده با انصاف بودن خوانندگان سایت مشرق است
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    حل میشه، کمی صبر لازم هست.
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کاملا حرفتون درسته
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    پزشک تا جواب آزمایش ها و سونو گرافی را نبیند نسخه را نمی نویسد .. شماها ظاهر قضیه را دیدید و حکم را صادر میکنید درصورتی که باید قاتل از نظر روانی و سلامت جسم تایید شود.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    حتما بايد بي بي سي يه حرفي بزنه تا اين خبر رو بگي وگرنه نمي گفتي ها واقعا براتون متأسفم اسم خودتون رو گذاشتيد شيعه
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    نه اقا به حرف ایشون گوش نکنید بزارید کانون اصلاح تربیت 18 سالش که شد بعد قصاص کنید
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    ببخشید از خود این حرف تفرقه افکن تر نمیشد از شمایی که مثلا دغدغه اتحاد داری. اولا که همچون چیزی اگر بوده برای آدمهایی که نرفتن معلوم نبوده اما شما گفتید و به یک ارگان هم نسبت دادید درحالیکه اگر اگر اگر بوده این حرف را شاید یک نفر و با ماهیت حقیقی گفته نه حقوقی که خودتون دارین ازش ماهی میگیرید.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بی بی سی فارسی خیلی حقوق بشری است و دغدغه مهاجرین داره توضیح بده چطور در 100 متری ایستگاه پلیس بیژن ابراهیمی جوان ایرانی معلول را زنده زنده آتش زدند صداش در نیامد؟؟؟
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    چرا بی بی سی در مورد اینهمه بچه که تو غزه زیر انواع بمبهای فسفری و خوشه ای و ... و مختلف رژیم صهیونیستی تلف شدند صداش در نیامد؟؟ اون موقع کجا بود؟ بی بی سی توضیح بده اگر انقد حقوق سرش میشه به جان ملکه اش چرا یک صدم خرج تولد نوه ملکه جون رو خرج بی خانمانهای لندن نکرد؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بی بی سی انگار از فرط دروغگویی کم حافظه شده. چرا یادش نمیاد هزار هزار از این دختران افغانی وقتی اینها به اسم کمکهای حقوق بشری به افغانستان حمله کردند مورد تعرض، قرار گرفتند اعضای بدنشون از جسمشون درآوردن فرستادن برا صهیونیستهای ملعون بعد هم اونها رو کشتن. اول بی بی سی در مورد فجایع خودش که میلیونها بار بیشتر و از سوی دولت این کشور صورت گرفته نه یک جانک به سن قانونی نرسیده توضیح بده بعدا بیاد واسه ما واق واق کنه
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    میشه لطفا توضیح بدید چرا؟ بفرمایید وقتی جوان معلول ایرانی رو در انگلیس 100 متری ایستگاه پلیس آتش زدن بی بی سی تون کجا بود؟ با اینهمه بیطرفی و ایراندوستی اش؟!!!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    وقتی قاتل شهید خلیلی رو آزاد کردن چرا که انقد رو پیدا کردن که قصاص نکردن رو با تهدی سایر اعضای دیگه خانواده زورکی میگرن دو روز بعدش یه جوان دیگه در تهران یه پسر بچه رو کشت. باز هم اتفاقی نیفتاد بعد حالا نوبت این میشه معلومه. وقتی سینمای ارشاد اسلام انگلیسی میاد 6-7 فیلم علیه قصاص میسازه و ملاوردی میاد میگه قاص یعنی کشته شدن دو نفر بجای یک نفر و عملا حق قصاص رو میگیرن باید منتظر بدتر از اینها بود. دیگه امنیتی وجود نخواهد داشت اوباش جولان میدن
  • ناشناس ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    رسانه ای که بارها به هویت ما توهین کرده ارزش دیدن و صحبت نداره MI6 وCIAدنبال نفوذی شدید در دستگاه کشورمونن ومردممونو متهم به نقض حقوق بشر میکنه و بعدهم تحریم همش هم بازی هایی است که ملت ما بدنام منطقه شود وانقلاب این مملکت به کشورهای منطقه نره
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    خیلی عذر میخوام اولا الان ارتباط این با ستایش چی بود؟ الان که بی بی سی تون هم اومده وسط میگه بد شده وای داد بیداد شما انگار نکتهرو نگرفتی که این بار الان استکبار رفته تو فاز وای عجب ظلمی باید انتقام گرفته شه! خیلی هوشمندی شما چون! دوما اینکه کل غائله منافقین با اعدام همین گروهکها خوابید البته دروغگو کم حافظه است! میدونم یادت نمیاد! بعد هم بفرمایین الان یعنی جنابعالی طرفدار قاتل هستیداز خانواده اش هستین؟ بعد هم شما بهتون نیامده علیه حکم خدا حرف بزنین؟
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بمیرم چقد تعصب کورت کرده! اولا که خود مشرق انقد این قضیه رو گنده کرد که حالا اونا بخوان ازش ماهی بگیرن. دوما اینکه ما با هیچ قاتلی هموطن نیستیم فعلا که میبینی با ستایش هموطن تریم تا با بچه قاتلی که خودش صبح تا شب پای بی بی سی مینشسته نگاه میکرده میدیده که بی بی سی میگه چقد قصاص حکم غیرانسانی ایه! پس لطفا طرفدار استکبار جهانی هموطن خودتو به ما نسبت نده. از وقتی هموطنان انگل ستانی جنابعالی رفتن دختر بچه های افغانی رو هزار هزار کشتن انها به ایران پناهنده شدن همین حالا هم هزار هزار دختر بچه سوری تو ساحل این کشور غرق میشن صداشون در نمیاد. چطور حالا انقد دلواپس شدن؟!!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    لابد هم که بی بی سی از طریق خانواده ستایش خبردار شده نه از رسانه های ایران و دستگاه قضایی و نیرو انتظامی که قاتل رو چند ساعت بعد گرفته!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    لطفا بی بی سی در مورد مروه شربینی زن محجبه ای که در آلمان از تعرض یک جوان ناسیونالیست آلمانی در دادگاه و بعنوان شاکی جلوی قاضی با ضربات چاقوی متهم به قتل رسید و بعد هم هیچ اتفاقی برای قاتل و متعرض نیفتاد اعلام موضع کنه ما هم بفهمیم چی کاره است این بی بی سی!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    لطفا بی بی سی در مورد مروه شربینی زن محجبه ای که در آلمان از تعرض یک جوان ناسیونالیست آلمانی در دادگاه و بعنوان شاکی جلوی قاضی با ضربات چاقوی متهم به قتل رسید و بعد هم هیچ اتفاقی برای قاتل و متعرض نیفتاد اعلام موضع کنه ما هم بفهمیم چی کاره است این بی بی سی!
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بی بی سی فقط بلده مثل سگ واق واق کنه همین
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    مردم و مسئولان و فعالان اجتماعی و فرهنگی ایران خیلی خوب و انسان دوستانه رفتار کردند. منتظریم که دستگاه قضایی نیز عادلانه به این پرونده رسیدگی کند.
  • كيچي وقلعه شور ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    مگه كسي كه تجاوز كرده اصلا ميدونسته دختره افغانيه؟
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    گور پدر بی بی سی و همه ی کثافت های شاغل در آن
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اولا آره. خیلی از مشکلات حل شد. اگر آنهمه اعضای منافقین اعدام نشده بودند معلوم نبود که عملیات فروغ جاویدان را تکرار نکنند. ثانیا: برای تاثیر گذاری اعدام ها باید آن را صورت علنی و در ملاعام انجام داد.
  • دکتر ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کسی که پای فیلم سکسی ماهواره اینترنت شبکه های بی بی سی من و تو می شینه شیعه هست!؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    به ناشناس ۱۰:۵۲ یعنی حکم خدا برای کسب رضایت اتحادیه اروپا به تعویق اندازید. یعنی ولایت الله را رها کرده و به ولایت شیطان بگروید! وای بر شما. وای بر شما. وای بر شما.
  • ناشناس ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    قاتل باید مجازات بشه حتی آمریکائی که با پهپاد ها جشنهای عروسی افغانها رو به عزا تبدیل میکرد و زنان و کودکان رو میکشت.
  • بی نشان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    همه ما این جنایتو محکوم میکنیم و البته جنایتهای زیادی کخ بر خی از برادران افغانی در مورد کودکان و دختران و زنان ایرانی کردن
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    این اعدام ها مثل برجام روحانی هست!! نتیجه نداره ولی ایندفعه این طرفی ها میگن صبر کنید نتیجه میده!! جالبه سی و اندی سال نتیجه نداده!!!
  • عضو لشکر فاطمیون ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    برادر محترم این را هم ازافه بفرمایید که وقتی آن شخص ها چنین جنایتی مرتکب شدند آن را به پای همه ی ملتشان نوشتید و افغانستانی های بیگناه بسیاری مورد آزار قرار گرفتند که اینکار از منظر انسانی و اسلامی هم اشتباه بسیار بزرگیست و نباید این اشتباه را حالا برادران افغانستانی تکرار کنند.
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    گور بابا ی بی بی سی و دبلیو سی این کارها به خاطر اشاعه فرهنگ منحط غربی در جامعه ماست هرچی بیشتر از خدا و پیغمبر و دین و اسلام فاصله بگیریم مجال برای شیاطین بشتر میشه خود این ِیانکی های عوضی به خاطر اشاعه بی دینی و فرهنگ اباحه گری و فساد عامل این جور حرکات در تمام جوامع هستند
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    شمام انگار با بی بی سی خیلی نسبت نزدیکی داری ماهیگیر قابلی شدی واسه خودت تبریک میگم!!!
  • اصلاح طلب ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    همه ما ستایش هستیم
  • بی نشان ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    برادر ملت افغانستان و ایران نداره اینها همش اسمه برادر....ناموس افغانی ناموس ایرانی هست و ناموس ایرانی ناموس افغان...هر کسی که این رو قبول نداشته باشه اصلا مسلمان و انسان هم نیست حالا می خواد فارسی هم حرف بزنه و هر لقب ملیت و.. ای داشته باشه...
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    17 ساله بچس حالا شما بزرگش کنید و اعدام ! مشکلات مملکت با اعدام حل نمیشه ! نیاز جنسی سرکوب شدنی نیست
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    تف به بیبی سی
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    عمو جان شما فکر مملکت خودت باش . هر وقت مملکتت درست شد به آلمان هم برس
  • Ali ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    آقا من يك افغانستانى مقيم ايران هستم و تازه برادرم هم از شهيدان مدافع حرم سوريه هست اين رسانه كثيف ديشب اون موضوع ستايش رو پخش كرد كه سراسر نفرت افكنى و نفاق بود كما اينكه چينش زنگ زنندگان! و هدايت مسير بحث به اون شكلى كه خودشون ميخوان تا نتيجه دلخواه رو بگيرن مشخص بود و حدود چند ساعت بعدش هم يك نمايش مسخره از مجاهدين داوطلب افغانى در سوريه كه اولا تحت اجبار و دوما با همكارى برادران داعشى اين شياطين گرفته شده بود اون يارو در هلند هم كه كاملا مشخص بود براى قبولى كيس پناهندگان اون اراجيف به اصطلاح مستند رو ميبافت آقا جون يك موضوعى بوده بين دو ملت فارسى زبان و به اصطلاح بين خودمون به شما چه مربوطه؟ اصلا ما اگه نخواهيم شما از ما دفاع كنيد كى رو بايد ببينيم؟؟ كه تجربتا هر موقع شما از ما دفاع كرديد كار رو بدتر كرديد و گند زديد توى اوضاع كه البته اين همون نتيجه دلخواهشون هست كه نبايد فريبشون رو بخوريم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس