کد خبر 559802
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته، بیماری تب برفکی در این استان به کنترل درآمد.

به گزارش مشرق، مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: بیماری تب برفکی که به دلایل متعدد نظیر حساس بودن دام، نداشتن پوشش ایمنی، تراکم دامی بالای فصلی، نزولات آسمانی استان و ورود تعداد بالایی از دام های عشایر کوچ رو در استان شایع شده بود با تلاش شبانه روزی کنترل و کانون های بیماری به تعداد اندک و انفرادی تعدیل یافت.

وی افزود: کنترل کامل بیماری با توجه به ماهیت عامل آن که از سرعت انتشار بالایی برخوردار است امری مشکل و مستلزم صرف زمان بیشتری است.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: این سازمان با پیش بینی ورود بحران در اوایل سال ۱۳۹۴ و برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان سیاسی، مالی و تشکل های دام پروری استان و دریافت کمک و مساعدت های آنان، توانست در حد قابل قبولی خسارت وارد بر سرمایه دامی استان را کاهش دهد.

وی یادآور شد: البته این امر به معنا نیست که خسارت وارده کم است ولی نسبت به قدرت تخریبی ویروس عامل بیماری و در مقایسه با آنچه انتظار می رفت، خسارت وارده در حد قابل قبولی کنترل شد.

کنارکوهی گفت: این موضوع در بررسی های تحلیلی اخیر، به صورت تلویحی به آن اشاره شده است و قطعا این مهم بدون پیش بینی به موقع بروز بحران، برنامه ریزی صحیح و حمایت های مالی و سیاسی استانداری و مساعدت های مدیریت بحران استان امکان پذیر نبود.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: در این زمان که بیماری در حال فروکش است جا دارد از تجدید رعب و اضطراب بین دامداران و برخورد احساسی با موضوع اجتناب شود تا این اداره کل فرصت آن را داشته باشد، حداقل بخشی از توان پرسنلی و خدماتی خود را به پیشگیری از سایر بیماری های فصلی قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    کی امد که الان کنترل شد بایکوت خبری بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس