کد خبر 559781
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد دو قطبی ارزش و واقعیت یک حرکت فریبکارانه است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در همایشی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه بناب که به همت جامعه اسلامی دانشجویان ترتیب یافته بود، با بیان اینکه دانشجو باید به دنبال ویژگی‌های شخصیتی باشد که دین آن را برتری خواهد داد، اظهار داشت: چرا در عالم سیاست مدام به من فحش می‌دهند، زیرا در سیاست واقع‌بینانه حرف می‌زنم.‌
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ مقدم بر ایمان و دین است، افزود: اگر به دنبال دین هستیم باید فرهنگ را درست کنیم.
 
پناهیان تصریح کرد: متأسفانه ما را افراد صرفاً ارزشی و به دور از واقع‌بینی معرفی کرده‌اند به گونه‌ای که عقلانی نیستیم و این ایجاد دو قطبی ارزش و واقعیت یک حرکت فریبکارانه است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تلقی مردم از دین صحیح نیست و ایمان را غلط امضاء کرده‌اند، گفت: بخش‌هایی از دین را گرفته‌ایم و از بخش‌های دیگر غافل بوده‌ایم.
 
پناهیان با اعلام اینکه ایمان چشم را شستشو می‌دهد تا بهتر ببینیم؛ اذعان کرد: چنانچه جوانان با دین انس بگیرند جامعه پیشرفت خواهد کرد، دین مجموعه‌ای از دستورات است که زندگی ما را بهتر می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت ما از دین درست نیست؛ برخی قسمت‌ها را سخت کرده‌ایم و بخش دیگری را ول کرده‌ایم.
 
پژوهشگر حوزه علوم انسانی ادامه داد: این دین است که ما را به زندگی بهتر وادار می‌کند و هدف شرع نیز دعوت به عقلانیت است.
 
حجت الاسلام پناهیان سپس با بین اینکه مسجد محلی برای تمرین ولایت‌مداری است، اذعان کرد: سیاسیون باید کلان‌گر باشند که متأسفانه برخی از سیاسیون ما باید زیر خاک باشند.
 
وی با انتقاد از نحوه عملکرد برخی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: هنوز کانون‌های فرهنگی ما در دانشگاه‌ها دنبال حجاب دختران هستند.
 
مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: با وجود اینکه 20 درصد جمعیت ترکیه را علوی‌ها تشکیل می‌دهند ولی این جمعیت از ترس سلفی‌ها به غرب‌گرایی و به طرف غرب گرویده‌اند.
 
پناهیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی ما به جای اینکه پشت درهای بسته عزاداری کنند باید محبت خود را به جهانیان برسانند و ما بهترین ابزار را برای گرفتن جهان در دست داریم و ما حکمران جهان خواهیم بود.
 
وی افزود: از این رو باید خود را برای فرمانروایی دنیا آماده کنیم و ما شایسته‌ترین قومی هستیم که در جهان باید حکمرانی کنیم ولی ظلم نکنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    كاملاحرف متيني است
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    بعضیشون هم باید لای جرز باشن!
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    نگاه ایشان و واقع گرایی ایشان ستودنی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس