کد خبر 559742
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

سازمان عفو بین الملل، روز یکشنبه تاکید کرد سه تبعه سعودی که در هنگام بازداشت در جریان اعتراضات، کودک بودند، اینک در انتظار اعدام به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، دستگاه قضایی عربستان این سه متهم را با استناد به اعترافاتی محکوم کرده، اما آنان پیشتر در دادگاه با پس گرفتن اعترافات خود، اظهار داشتند که آن اعترافات با زور از آنها اخذ شده است.
 
به نوشته روسیا الیوم، "ساره لیا ویتسن" مدیر اجرایی بخش خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر گفت: حکم ادعایی علیه بازداشت شدگانی که ادعا شده قانون را نقض کرده اند، مثالی روشن از ظلم دستگاه قضایی عربستان است که فقط به حکم اعدام سه جوان محدود نمی شود؛ جوانانی که ادعا می شود جنایت هایی را مرتکب شده اند در حالی که کودک بودند. این در حالی است که دادگاه نیز درباره اظهارات آنها مبنی بر اخذ اعترافات اجباری تحقیق نکرده است.
 
این سه نفر بنا به اتهامات صادره در جریان مشارکت در تظاهرات مناطق شیعه نشین شرق عربستان در سال های 2011 و 2012 بازداشت شدند.
 
برخی فعالان محلی تاکید کردند که بیش از 200 نفر از شیعیان منطقه الشرقیه در عربستان از سال 2011 به ادعای ارتکاب جرایمی مرتبط با تظاهرات و اعتراضات، به دادگاه معرفی شده اند.
 
عربستان از ابتدای سال 2016 تا کنون دست کم 84 نفر را اعدام کرده است که از جمله آنان، شیخ نمر باقر النمر از علمای شیعه عربستان بود. این در حالی است که در سال 2015 نیز 158 نفر اعدام شده بودند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الف رسول پور ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس