کد خبر 559332
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

رئيس جمعيت هلال‌ احمر گفت: ريالي از بودجه سال گذشته مصوبه مجلس شوراي اسلامي در خصوص امداد و نجات را دريافت نكرديم و ديگر امكان دريافت آن نيز وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سيد امير محسن ضيايي  در حاشيه ديدار رئيس صليب سرخ اسپانيا با او به خبرنگاران گفت: سال گذشته مجلس شوراي اسلامي و دولت بودجه 700 ميليارد توماني براي حوزه امداد و نجات تصويب كرد ولي به دليل مشكلات بودجه‌اي نتوانستيم آن را دريافت كنيم كه به نظر مي‌رسد امروز كه 29 فروردين‌ماه است، امكان تامين اين بودجه ، ديگر وجود ندارد.

وي يكي از مشكلات را قرار گرفتن بودجه هلال احمر در بودجه‌هاي فرعي بودجه دولت عنوان و اظهار اميدواري كرد اين بودجه با توجه به مسئوليت و تاثيرگذاري هلال احمر؛ در بخش اصلي قرار بگيرد.

ضيايي افزود: اگر ارگاني بخواهد خدمات ارائه شده توسط هلال احمر را ارائه دهد به بودجه‌اي معادل پنج هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

**تحويل بالگردهاي خريداري شده به زودي
وي درباره بالگردهايي كه هلال احمر ايران خريداري كرده بود هم چنين اظهار كرد: يكي از بالگردهاي خريداري شده توسط شركتي ايراني را تحويل گرفتيم و دوتاي ديگر را هم در آينده نزديك تحويل مي گيريم؛ همچنين بالگردهاي خريداري شده از كشورهاي ديگر را نيز به زودي تحويل مي گيريم.

**48 ساعت قبل از حوادث سيل اخير استان ها را مطلع كرديم
رئيس جمعيت هلال احمر درخصوص عملكرد اين نهاد درباره سيل و آبگرفتگي‌هاي روزهاي گذشته گفت: ما باتوجه به هشدار سازمان هواشناسي از 48 ساعت پيش از وقوع حادثه، استان‌هاي مربوطه را در جريان قرار داديم و آنها در وضعيت آماده‌باش بودند.

ضيايي در عين حال به اين نكته نيز اشاره كرد كه سيل و آبگرفتگي‌هاي اتفاق افتاده در كشور بيشتر از پيش‌بيني‌هاي هلال احمر بود.

اين مقام مسئول در هلال احمر افزود: البته در مجموع به نظر مي‌رسد عملكرد هلال احمر باتوجه به امكانات و تجهيزات در اختيارش، مطلوب است ولي اگر كارشناسان پس از ارزيابي‌هاي انجام شده نقاط ضعف و قوت ما را مطرح كنند از آن استقبال مي‌كنيم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس