کد خبر 559013
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جریان آن از آخرین تجهیزات و دستاوردهای ارتش رونمایی شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های رژیم صهیونیستی داشت.

 به گزارش مشرق، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش، مراسم رژه یگان های تخصصی نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این مراسم از آخرین تجهیزات و دستاوردهای ارتش رونمایی شد؛ اکثر این تجهیزات به دست متخصصان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بر اساس آخرین فناوری های دفاعی به صورت بومی طراحی و تولید شده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی در شمار نخستین رسانه هایی بودند که به بازتاب مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

روزنامه «جروزالم پست» در نخستین سطر از خبری که به بازتاب این مراسم باشکوه اختصاص داد به نقل از «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نوشت: ارتش ایران ارتشی اسلامی است که از کشورهای مسلمان در برابر تروریسم و صهیونیسم حمایت می کند.

این روزنامه در ادامه به نمایش بخش هایی از سامانه دفاع موشکی اس -۳۰۰ اشاره کرد که اجرای قرارداد تحویل آن از ماه میلادی جاری (آوریل) آغاز شد.

آمادگی ایران برای کمک به کشورهای مسلمان در صورت اعلام نیاز از دیگر اظهارات روحانی بود که روزنامه جروزالم پست به بازتاب ان پرداخت.

یدیعوت آحارانوت نیز در بازتاب مراسم روز ارتش سرخط خبری خود را به بخشی از اظهارات حسن روحانی اختصاص داد که از آمادگی ارتش ایران به حمایت از کشورهای مسلمان خبر می داد.

آحارنوت به نقل از حسن روحانی نوشت: چنانچه فردا پایتخت های شما با خطر تروریسم و صهیونیسم مواجهه شود، قدرتی که به درخواست کمک شما پاسخ مثبت خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران است.

البته تاکید روحانی بر عدم مداخله و اینکه کمک ایران تنها در صورت ارائه درخواست از سوی کشورهای مسلمان ارائه خواهد شد، از دید آروتز شوا پنهان نماند.

به گفته روحانی، توان نظامی ایران تنها جنبه دفاعی و بازدارنده دارد.

نمایش بخش هایی از اس- ۳۰۰ در جریان مراسم روز ارتش از دیگر مواردی بود که این روزنامه صهیونیستی به آن پرداخت.

هاآرتض نیز نوشت: رئیس جمهور ایران در سخنرانی که از تلویزیون پخش شد اعلام کرد توان نظامی ایران برای امور دفاعی و بازدارندگی است و نباید به عنوان تهدیدی علیه همسایگان در نظر گرفته شود.

«آروتز شوا» نیز تیتر خبری خود را به حمایت نظامی ایران از کشورهای مسلمان در برابر تروریسم و صهیونیسم اختصاص داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس