کد خبر 558912
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

در قسمت جدید «تاریخ شفاهی ایران» تصاویری از مراسم روز ارتش در سال ۶۳ با حضور مقام معظم رهبری و سخنرانی ایشان درباره ویژگی‌های ارتش ایران در شرایط دشوار دفاع مقدس روی آنتن می‌رود.

به گزارش مشرق، سیدمهدی مویدی تهیه کننده مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمت جدید این مجموعه که همزمان با روز ارتش پخش می‌شود، توضیح داد: این قسمت از مجموعه به 29 فروردین 1363 و سخنرانی و سان دیدن حضرت آیت الله خامنه‌ای از نیروهای ارتش اختصاص دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این مراسم می‌گویند: «از روزی که امام بزرگوار و عزیز 29 فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام فرموده‌اند، 5 سال می‌گذرد. بحمدلله ارتش سرافراز، سلحشور و سربلند در طول این 5 سال هم از لحاظ کارایی رزمی و هم از لحاظ روحیه نظامی‌گری و هم از لحاظ انگیزه فداکاری و هم از نظر محبوبیت و ارزشمندی از چشم ملت ما پیشرفت بزرگی نائل شده است. این پیشرفت در همه این قسمت‌ها معلول یک عامل است و آن گرایش به اسلام عزیز و آمادگی برای فداکاری در خطی و جهتی که قرآن و اسلام برای نیروهای مسلح ترسیم کرده است.»

به گفته مویدی آیت الله خامنه‌ای در ادامه بیان کرده‌اند: «در طول 5 سال و چندماهی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد و در طول چهل و چند ماهی که از آغاز تحمیل جنگ بر ما می‌گذرد، ارتش ما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما و نیروهای گسترده بسیج مردمی ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند مشت قدرت‌هایی را که به سمت آن‌ها پرتاب می‌شود آنچنان فشار دهند تا سلاح از دست دشمن بگیرند و از تعرض و تجاوزی که کرده پشیمانش کنند»

مویدی اعلام کرد: مقام معظم رهبری همچنین در بخش دیگری از سخنرانیشان تأکید کرده‌اند: «متاسفانه قدرتهای بزرگ، دو ابر قدرت در حالی که از ادامه جنگ اظهار ملامت و گله‌مندی می‌کنند، دائما کمک‌هایشان به طرف رژیم عراق سرازیر می‌شود. ما این را از اول جنگ می‌دانستیم اما این را هم می‌دانیم که کمک‌ها نخواهد توانست رژیم عراق را نجات بدهد و مانع از پیروزی نیروهای رزمی انقلابی ما بشود.»

تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» در پایان گفت: پس از این سخنرانی، حضرت آیت الله خامنه‌ای از رژه نیروهای یگان‌های مختلف ارتش در میدان آزادی تهران سان می‌بینند.

«تاریخ شفاهی ایران» مربوط به روز ارتش سال 63 ساعت 12:25 دقیقه روز یکشنبه 29 فروردین از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس