
اکنون با تغييرات هندسي اعمال شده، با گذر از تقاطع مطهري و ورورد به خط ويژه اتوبوس که با نرده جداکننده از ساير خطوط سواره رو جدا شده، ادامه مسير مي دهند.
طي دو هفته گذشته بخشي از خيابان ولي عصر از حد فاصل خيابان شهيد بهشتي تا مطهري خط ويژه اتوبوس بوسيله نرده هاي فلزي از ساير خطوط سواره رو جداسازي شده است.
با تغيير مسير حرکت اتوبوس ها و نيز اصلاحات هندسي اعمال شده، محل دقيق ايستگاه اتوبوس براي استفاده مسافران هنوز مشخص نيست و مسافران سرگردان در بخش هاي مختلف خيابان ولي عصر - تقاطع مطهري يا حول و حوش فاطمي به دنبال ايستگاه اتوبوس مي گردند که اين سرگرداني موجب اعتراض آنان شده است .
پيش از اين، مسافران خط 7 تندرو از ايستگاه اتوبوس مستقر در ابتداي خيابان مطهري براي عزيمت به تجريش استفاده مي کردند.
به گفته 'اکبر عربي' معاون بهره برداري شرکت واحد اتوبوسراني تهران، تغيير مسير حرکت اتوبوس ها در گلوگاه ترافيکي مطهري، سبب کاهش زمان 19 دقيقه اي سفر اتوبوس ها در اين خطوط شده است.
وي گفته بود: اکنون اتوبوس هاي خط 7 تندرو با صرف تنها يک دقيقه زمان، وارد امتداد خيابان ولي عصر به سمت شمال شده و به مسير خود ادامه مي دهند.
به نظر مي رسد کاهش زمان سفر به دليل جا گذاشتن مسافران و نبود ايستگاهيي براي سوار يا پياده شدن است چرا که مسافران جايي براي سوار يا پياده شدن به اين وسيله نقليه عمومي را تا فاصله چند ده متري از تقاطع مطهري ندارند.
به نظر مي رسد مسوولان شهري، پيش از اجراي طرح هاي شهري بايد تدابير لازم را براي جابه جايي مسافران و ايجاد ايستگاه جديد لحاظ کنند تا مسافران در خيابان سردرگردان نمانند.