کد خبر 55891
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹

انتشار خبر كشته شدن دختر دانشجوي دانشگاه علامه طباطبايي تهران با 50 ضربه چاقو در مقابل چشمان مردم پايتخت، در ادامه جنايات ديگري همچون خبر تجاوز دسته جمعي به زنان، اعضاي مجلس را نسبت به افزايش ناامني‌هاي اجتماعي حساس كرد.

به گزارش مشرق، در همين خصوص يكي از نمايندگان مجلس در گفتگو با ايلنا از تلاش‌هاي مجلس براي سوال و حتي استيضاح وزير كشور خبر داد.
وقوع جرم و جنايت در جامعه اكنون چندي است ابعاد گسترده تر و آشكارتري به خود گرفته و اين امر سرانجام برخي نمايندگان مجلس را بر آن داشته تا بار ديگر نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري نشان دهند و براي جلوگيري از چنين فجايعي خواستار اقدامات امنيتي بيشتري شوند.

ناامني‌ها قابل پيش بيني بود
داريوش قنبري، نماينده مجلس شوراي اسلا مي در گفت و گو با خبرنگار ايلنا در اين مورد گفت: خبرهاي تكان دهنده وقوع ناامني در كشور ضربه جبران ناپذيري به امنيت رواني شهروندان زده است.
وي تاكيد كرد: مجلس قطعا در قالب طرح سوال و حتي استيضاح وزير كشور نسبت به اين موضوع واكنش نشان خواهد داد.
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حاشيه‌هاي راي اعتماد وزير كشور خاطرنشان كرد: از قبل وقوع نا امني‌هاي اجتماعي پيش بيني مي‌شد.

نگاه جنسيتي و تهديد زنان
نماينده مردم ايلام با انتقاد از آنچه آن را"تشديد نگاه جنسيتي به جامعه" خواند، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا گفت: متاسفانه نگاه جنسيتي نسبت به جامعه بسترهاي تهديد عليه زنان را ايجاد كرده است.
وي تاكيد كرد: در برخي موارد نيز اين حساسيت خود را به شكل تضاد نشان داده و افزايش خشونت‌هاي اخير عليه زنان از اين زاويه قابل مطالعه است.

سرپوش گذاشتن روي واقعيت
عضو كميسيون اجتماعي مجلس با انتقاد از نيروي انتظامي در حوادث اخير گفت: سواي از بحران اجتماعي كه جامعه با آن روبرو است كوتاهي‌هاي نيروي انتظامي هم قابل طرح است.
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش و جايگاه نيروي انتظامي گفت: متاسفانه هر گاه از برخورد عميق با معضلات اجتماعي ناتوان مي شويم با بحث‌هايي نظير طرح امنيت اجتماعي، گشت و ارشاد و طرح تفكيك جنسيتي كلاسهاي دانشگاه جامعه را با التهاب روبرو مي‌كنيم.
به گفته وي در واقع دامن زدن به اين مباحث و طرح مباحث اخلاقي به شكل كنوني‌، سرپوش گذاشتن روي ناكارآمدي‌ها است.

حادثه اي ديگر
روز پنجشنبه 16 تير 90 ، بار ديگر جنايتي در پايتخت و در مقابل ديدگان مردم به وقوع پيوست.
اين بار قرباني جنايت دختري دانشجو بود كه مورد هجوم فردي قرار گرفت كه گفته مي شود خواستگار اين دختر بوده است.
در خبر ها در مورد اين حادثه گفته شده دختر جوانی كه درحال عبور از روی یك پل عابر پیاده در نزدیكی پل مدیریت بوده مورد هجوم پسر جوانی قرار گرفته كه صورت خود را با نقاب بسته است.
پسر جوان با دیدن مردم پس از آنكه خودش را به خیابان رساند، قصد فرار داشت اما در حلقه مردم گرفتار شد و با ضربه ای كه یكی از رهگذاران به او زد دستگیر شد.
با تلاش مردمی دختر جوان كه با بیش از ۴۰ ضربه چاقو مجروح شده بود به بیمارستان پارسیان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما تلاش برای نجات او ثمری نداشت و او بر اثر شدت جراحت تسلیم مرگ شد. در جریان تحقیقات مشخص شده متهم و مقتول -كوشا و مهسا ۲۲ ساله - دانشجوی رشته ادبیات در دانشگاه علامه طباطبایی بودند . كوشا چند بار از مهسا خواستگاری كرده بود و زمانی كه با جواب رد مواجه شد، كینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیبش از دانشگاه كینه مهسا را به دل گرفت و روز حادثه پس از تعقیب او را مورد هدف قرار داد.
قاضی رسولی به عنوان بازپرس كشیك قتل هم پس از اطلاع از حادثه خودش را به بیمارستان رساند. قاضی پرونده پس از رویت جسد برای تحقیق از متهم پرونده راهی كلانتری ونك شد.
علی صادقی نگهبان پل نيز در اين مورد گفته است: ما با پلیس تماس گرفتیم اما مأموران پلیس خیلی دیر رسیدند. ماموران اورژانس هم نرسیدند و مجبور شدیم او را با وانت به بیمارستان پارسیان ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس