قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: اظهارات آقای سیف نشان داد اکنون دولت متوجه شده که دیگر نمی‌تواند بر روی برجام، دستاوردهای اقتصادی آن و به ویژه رفع تحریم تکیه کند و بنابراین می‌خواهد بگوید اتفاق خاصی قرار نیست بعد از برجام بی‌افتد.

به گزارش مشرق، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با اشاره به اظهارات ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه برجام تاکنون هیچ دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است، اظهار داشت: از اول هم چنین چیزی پیش‌بینی می‌شد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در 9 ماده‌ای که مطرح کردند یکی از آنها مربوط به این بود که ما باید به صورت گام به گام حرکت کرده و به شکلی که دریافت مستمر داشته باشیم، جلو برویم.

سروری ادامه داد: باتوجه به سوابقی که ما از کشورهای 1+5 و غربی‌ها در دبه کردن سراغ داریم، اکنون دولت متوجه شده که دیگر نمی‌تواند بر روی برجام، دستاوردهای اقتصادی آن و به ویژه رفع تحریم تکیه کند، بنابراین در حال آماده کردن افکار عمومی است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اظهارات دولتی‌ها که رفع مشکل آب را هم به رفع تحریم‌ها گره زده بودند، یادآور شد: این در حالی است که آنها اکنون باید مردم را آماده و توجیه کنند که اتفاق خاصی قرار نیست بعد از برجام بیفتد و اتفاقاتی هم که افتاده صرفاً نسیه است چراکه ما هر چه داشته‌ایم خرج کرده و اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و آژانس هم این نکته را تأیید کرده است.

وی با بیان اینکه ما درحال حاضر دیگر عامل فشاری بر روی غرب نداریم، تصریح کرد: جان کری در مصاحبه‌ای نشان داد که با طرح موضوعاتی همچون برجام دفاعی تلاش دارد تعهدات آمریکا را درباره برجام به هم بزند و دبه فنی کند.

سروری خاطرنشان کرد: اظهارات آقای سیف از این جهت که ما باید به جمع‌بندی و برنامه‌ریزی جامعی برای احقاق حقوق خود برسیم مهم است، از این رو باید با دیپلماسی فعال تلاش کنیم که دنیا متوجه شود غرب به تعهداتش در توافق عمل نکرده و ما نیز باید همواره با بدبینی وارد مذاکرات شویم و بدانیم که کار با لبخند ما درست نمی‌شود.

 ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    احتمالا برای رای جمع کردن 3 4 ماه قبل از انتخابات یه سیاست پولی بزنن و رونق موقتی ایجاد کنن و آثار تورمیش بعد از انتخابات ظاهر بشه
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    نه اقتصاد چرخید نه سانتریفیوژ این هم نتیجه تعامل با دنیای غرب.غربی که آب خوردنش هم با اجازه آمریکاست.به خودتون بیایید
  • مسلمان ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    ظرف 6 ماه آدم نمیتونه مهد کودک بچش و عوض کنه چه رسد به اقتصاد کشور! عجله نکنین! تا نتیجه رو ببینین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس