مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کمپین ورزشگاه بدون زباله با همکاری ورزشکاران و هنرمندان آغاز شد و این کمپین ادامه دار خواهد بود.

به گزارش مشرق، حسین جعفری تصریح کرد: قبل از برگزاری هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت جلسه ای با حضور برخی از پیشکسوتان دو تیم استقلال و پرسپولیس، برخی از هنرمندان، مسئولان سازمان لیگ، مسئولان وزارت ورزش، مدیرکل حوزه ریاست وزارتخانه، دفتر حفاظت محیط زیست وزارت ورزش و همچنین ستاد محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.

وی افزود: طی جلسات برگزار شده، تلاش شد شعار «ورزشگاه، بدون زباله زیباست» و «زباله نریزیم، نه در شهر و نه در ورزشگاه» در روز بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مرحله اجرا در آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به همکاری برخی از چهره های ورزشی و هنری با کمپین ورزشگاه بدون زباله خاطرنشان کرد: چهره هایی از جمله حمید استیلی، محمد پنجعلی به نمایندگی از ورزشکاران و رامبد جوان و پریناز ایزد یار به نمایندگی از هنرمندان در این کمپین، سمن های محیط زیستی را همراهی کردند.

جعفری در خصوص توزیع نایلکس های ویژه در میان تماشاگران شهرآورد پایتخت و نحوه جمع آوری زباله ها اظهارکرد: در زمان ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی، نایلکس های ویژه ای در اختیار آنها قرار گرفت و در خلال بازی نیز تشکل های زیست محیطی نیست به جمع آوری نایلکس ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: در پایان بازی نیز گروه های زیست محیطی حاضر در ورزشگاه نسبت به جمع آوری زباله های موجود در ورزشگاه اقدام کرده و با نیروهای شهرداری جهت پاکسازی ورزشگاه همکاری کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برنده شهرآورد پایتخت تماشاگران دو تیم بودند اذعان کرد: معتقد هستیم در کنار بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس که با پیروزی زمین مسابقه را ترک کردند، این تماشاگران بازی بودند که با همکاری با سمن های محیط زیستی برنده بازی لقب گرفتند.

جعفری با بیان اینکه « باید در زمینه نریختن زباله از سوی شهروندان در اماکن عمومی برنامه ریزی شود» گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش و آگاهی شهروندان در زمینه حفظ محیط زیست پیرامون خود افزایش یافته و افراد در تمام محیط ها از سینما و ورزشگاه گرفته تا مدرسه و دانشگاه نسبت به نریختن زباله های خود اقدام کنند.

وی به راه افتادن کمپین ورزشگاه بدون زباله را ادامه دار دانست و بیان کرد: این اتفاق در بازی های آینده تیم ملی فوتبال ایران و همچنین سایر بازی های لیگ برتر ادامه می یابد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس