دستیار سابق ترامپ

افزایش فشارها بر دو تن از دستیاران سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، از تبانی برای پولشویی و همکاری پنهانی آنها با وکلای خارجی به نفعِ احزاب اوکراینی طرفدار روسیه پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، افزایش فشارها از جانب «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده «مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا» بر دو تن از دستیاران سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که با هدف جلب همکاری آنها در انجام تحقیقات پیرامون این پرونده صورت گرفت، به طرح اتهام کیفری علیه یک وکیل دعاوی انجامید.

بیشتر بخوانید:

شهادت مشاور سابق ترامپ درباره نقش روسیه در انتخابات

این وکیل با نام «الکس فُن دِر زووان» داماد یکی از ثروتمندترین مردان روسیه است که به جرم دروغگویی به «پلیس فدرال آمریکا» (FBI) متهم شده و قرار است سه شنبه بعدازظهر در دادگاه بخش آمریکا در شهر واشنگتن دی. سی در برابر این اتهام از خود دفاع کند.

این پرونده کیفری شامل فعالیتی است که این وکیل ۳۳ ساله ساکن لندن در سال ۲۰۱۲ راجع به اوکراین و برای «پل منفورت» و «ریک گیتس»- دو تن از مقامات ارشد در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ(۲۰۱۶)- انجام داده است.

حال این دو دستیار سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به تبانی برای پولشویی و عدم ثبتِ نام وکلای خارجی متهم شده اند که به نفع یک حزب اوکراینی طرفدار روسیه فعالیت می کردند.

گفتنی است که در اتهام مطروحه علیه این وکیل ۳۳ ساله هیچ گونه اشاره ای به ستاد انتخاباتی ترامپ یا انتخابات ۲۰۱۶ نشده است.

اما کارشناسان حقوقی معتقدند که طرح این اتهامات کیفری، دستیاران سابق ترامپ را برای همکاری با مولر که در حال انجام تحقیقات در مورد تأثیرگذاری احتمالی روسیه بر نتایج انتخابات آمریکا است، تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

ذکر این نکته ضروری است که پل منفورت- که در سال ۲۰۱۶ حدود ۵ ماه مدیریت ستاد انتخاباتی ترامپ را برعهده داشت- و ریک گیتس- که معاونت این ستاد را عهده دار بود- سال گذشته دربرابر اتهامات وارده از سوی رابرت مولر اظهار بی گناهی کردند.

گفتنی است که مولر روز جمعه ۱۶ شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه را به جرائم مرتبط با مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا متهم کرد.

لازم به ذکر است که «ژرمن خان»- پدر همسر فُن در زووان- یک میلیاردر روسی و مؤسس بانک خصوصی «آلفا» (Alfa) است. وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی نام این میلیاردر روسی را به فهرست اعضای شورای حاکم روسیه و حلقه نزدیکان کاخ کرملین افزوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس