کد خبر 55794
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

تيم ملي وزنه برداري جوانان ايران براي نخستين‌ بار قهرمان مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جوانان جهان شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با پايان سي و هفتمين دوره رقابت‌هاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان تيم ملي ايران كه با تركيب كامل (8 وزنه بردار) دراين رقابت‌ها شركت كرده بود، توانست براي اولين بار مقام قهرماني جهان را به خود اختصاص دهد.

قبل از برگزاري روز پاياني رقابت‌ها با توجه به اينكه ايران و روسيه 3 وزنه بردار داشتند، رقابت اصلي براي قهرماني در سي و هفتمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جوانان جهان ميان اين دو كشور بود و چين 538 امتيازي تنها در شرايطي مي‌توانست به قهرماني اميدوار باشد كه يك وزنه بردار از هر دو تيم ايران و روسيه در اوزان 105 و 105+ از دور رقابت‌ها حذف شود.

با به پايان رسيدن دسته 105 كيلو و عنوان ششمي نماينده ايران، امروز و در روز پاياني رقابت‌ها و در دسته 105+ ايران دو وزنه بردار داشت كه در پايان حركات يكضرب مولايي به مدال نقره رسيد و عليرضا كاظمي‌نژاد چهارم شد تا امتيازات ايران قبل از حركات يكضرب 471 شود.
در اين بخش گور ميناسيان از ارمنستان با مهار وزنه 178 كيلويي به مدال طلا رسيد. مولايي از ايران دوم شد و سرگي اورشينكوف از روسيه با مهار وزنه 174 كيلويي سوم شد.
مدال برنز وزنه بردار روس باعث شد تا روس‌ها هم مانند ايران 471 امتيازي شوند و به اين ترتيب همه چيز براي قهرماني جهان به حركات دوضرب كشيده شد، با اين تفاوت كه ايران دو نماينده داشت و روسيه يك نماينده و چين نماينده‌اي نداشت تا قهرماني كاروان وزنه برداري ايران محمتل‌تر از هميشه باشد.

در اين بخش نيز كاظمي نژاد با مهار وزنه 217 كيلويي به مدال نقره رسيد و بهادر مولايي نيز با بالاي سر بردن وزنه 231 كيلويي قهرمان جهان شد.
در مجموع نيز بهادر مولايي با مجموع 408 كيلوگرم قهرمان جهان شد، عليرضا كاظمي‌نژاد با مجموع 386 كيلوگرم دوم شد و سرگي اورشينكوف از روسيه با مجموع 384 كيلوگرم سوم شد.
به اين ترتيب تيم ملي ايران با كسب امتياز 577 قهرمان جهان شد، چين با كسب امتياز 538 نايب قهرمان شد و روس‌ها با امتياز 517 سوم شدند.

در روز اول رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني 2011 جوانان جهان مجيد عسگري از كشورمان در دسته 56 كيلوگرم موفق شد مدال نقره جهان را به خود اختصاص دهد. در روز سوم مسابقات نيز جابر بهروزي از كشورمان در دسته 69 كيلوگرم به مدال برنز رقابت‌هاي قهرماني جهان رسيد و كنار آن نيز مدال طلاي يك‌ضرب رقابت‌ها را كسب كرد.
همچنين كيانوش رستمي، پراميدترين وزنه‌بردار ايران موفق به كسب 2 مدال طلا در حركات دوضرب و مجموع و يك مدال نقره در حركات يك‌ضرب دسته 85 كيلوگرم شد.
سعيد محمدپور نيز در دسته 94 كيلوگرم موفق به كسب 3 مدال طلاي ديگر براي ايران شد.
مجيد عسگري در 56 كيلوگرم، جابر بهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي در 85 كيلوگرم، سعيد محمدپور و ياسين باقري در 94 كيلوگرم، كيا قدمي در 105 كيلوگرم و بهادر مولايي و عليرضا كاظمي‌نژاد در 105+ كيلوگرم 8 وزنه‌برداران ايران در اين رقابت‌ها بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس