کد خبر 557678
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

هاآرتص با بررسی عکس‌های ماهواره‌ای از اراضی اشغالی تصریح کرد که دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی درباره عدم گسترش شهرک‌ها دروغ گفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» چاپ رژیم صهیونیستی در خبری به نقض صحبت‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درخصوص اینکه ساخت‌وسازهای تایید شده در اراضی اشغالی به وسعت شهرک‌ها نمی‌افزاید؛ پرداخت.

بر این اساس، نتانیاهو پیشتر ساخت صدها خانه جدید در کرانه باختری را تایید کرده بود؛ اما روز گذشته دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که این ساخت‌وساز‌ها برای نوسازی خانه‌های فعلی است نه گسترش وسعت شهرک‌ها.

این روزنامه اما با بررسی عکس‌های ماهواره‌ای از نحوه پیشرفت این طرح‌ها، اظهارات دفتر نتانیاهو را دروغین خوانده و تصریح که خانه‌های جدیدی در زمین‌های اطراف شهرک‌های فعلی در حال ساخته شدن است.

دستور کار شورای عالی برنامه ریزی اداره عمران که مسئول نظارت بر شهرک‌ها در کرانه باختری است، حذف سازه‌های اسکان موقت و جایگزینی آنها با ساختمان‌های دائمی و همچنین تغییر کاربری اراضی فلسطین از «بیابان» به «مناطق قابل سکونت» توسط رژیم صهیونیستی می‌باشد.

تصاویر هوایی همچنین ساخت 200 واحد خانه جدید در شهرک تکوا را نشان می‌دهد.

یک عضو سازمان نظارت بر شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی می‌گوید نتانیاهو قصد دارد تا با انکار کردن سیاست‌های واقعی‌اش، اذهان عمومی را فریب دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس