کد خبر 557453
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: قرض‌الحسنه از مواردی است که در قرآن به صورت مکرر مورد توجه قرار گرفته است، لذا شایسته است این سنت حسنه در جامعه رواج یابد.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌ شیرازی در دیدار مسئولان صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت و پاداش قرض الحسنه در اسلام گفت: قرض‌الحسنه از مواردی است که در قرآن به صورت مکرر مورد توجه قرار گرفته است و برای این امر نزد خدای متعال نیز پاداش زیادی در نظر گرفته شده است و شایسته است این سنت حسنه در جامعه رواج یابد.

وی ادامه داد: اینکه وامی بدون هیچ سودی پرداخت شود، کمتر بانک یا موسسه مالی به این امر اهتمام دارد، بنابراین تشکیل چنین صندوقی را می‌توان از فعالیت‌های مفید دفتر تبلیغات اسلامی نام برد.

استاد برجسته حوزه، وجود صندوق قرض‌الحسنه را یکی از اقدامات موثر دفتر تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: زمانی که افراد برای دریافت وام یک میلیون تومانی در نوبت هستند، نشان می‌دهد به این مبلغ نیاز دارند، این وام‌ها غیر از آن وام‌های کلانی است که معلوم نیست چه فعالیت‌هایی با آن‌ها انجام می‌شود و درچه راه‌هایی صرف می‌شود.

وی افزود: اینکه این وام‌ها در موارد نیاز مصرف می‌شود، ارزش کار را افزایش می‌دهد، بنابراین باید با تلاش و کوشش بیشتر سعی شود در این راستا خدمات بیشتر و کارهای بزرگتری انجام داد.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سعی کنید وام ازدواج و وام‌های دیگر ارائه شود و سطح وام‌ها بالا‌تر و تنوع بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش‌های مفید به دفا‌تر مراجع و جاهای دیگر فایده‌های زیادی دارد، ابراز داشت: ‌ باید فعالیت‌ها و کارکردهای این صندوق را به دفا‌تر مراجع و مراکز ارسال کنید، اینکه چه تعداد وام به افراد داده شده، سبب می‌شود بدانیم چه کار مهمی انجام شده است.

منبع: مرکز خبر حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس