کد خبر 557163
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد کاخ سفید نگران اقدامات تحریک آمیز هواپیماهای روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری خود اعلام کرد از اقدامات تحریک آمیز هواپیماهای روسیه در اطراف ناوهای آمریکایی اطلاع دارد و نگران رفتارهای این کشور است.

چند فروند هواپیمای روسیه روز سه شنبه در دریای بالتیک، به شکلی که مقامات آمریکایی مدعی شده اند و تصاویری را نیز در این خصوص منتشر کرده اند، به شیوه ای خطرناک به ناوهای جنگی موشک انداز آمریکایی نزدیک شدند.

ارنست گفت کاخ سفید از اتفاقی که اوایل این هفته در دریای بالتیک روی داد، مطلع است. گزارش هایی از پرواز بسیار خطرناک و نزدیک هواپیماهای روس در نزدیکی کشتی های جنگی آمریکا و هواپیمای لهستانی منتشر شده است. شنیدن این رویدادها جای شگفتی ندارد ولی به صورت کامل با معیارهای نظامی در آبها و فضای بین المللی ناهمخوان است.

وی افزود هر گونه فعالیت نظامی زمان صلح باید با قوانین و معیارهای بین المللی همخوانی داشته باشد و با در نظر گرفتن حقوق دیگر کشورها و ایمنی دیگر هواپیماها و کشتی ها صورت بگیرد. در سال گذشته، این رویدادها در خصوص جنگ افزارهای نظامی روسیه از جمله هواپیماهای آن که بسیار نزدیک به کشتی یا هواپیمای دیگر بودند تا نگرانی های امنیتی ایجاد کنند، وجود داشت و ما همچنان از ادامه این رفتارها نگران هستیم.

جاش ارنست گفت این نیز درست است که ما شاهد نوعی الگوی رفتاری از سوی روسیه در انجام این اقدامات هستیم که دست کم تلاش می کند رفتارش تحریک کننده به نظر آید. ما این موضوع را به صورت علنی و خصوصی به روسها اطلاع داده ایم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس