کد خبر 557099
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

در شمال غرب، اسراییل با ایجاد بحران در قره باغ سعی می کند بستری برای مهاجرت تکفیری ها به مرزهای ایران ایجاد کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سعودی و اسراییل، مسیر جبران شکست های منطقه ای خود را آشکارا معکوس طی می کنند. در شمال غرب، اسراییل با ایجاد بحران در قره باغ سعی می کند بستری برای مهاجرت تکفیری ها به مرزهای ایران ایجاد کند.

در جنوب شرق هم، سعودی در حال مسلح کردن برخی تکفیری های مرتبط با پاکستان است که اخیرا خود را در قالب ائتلاف داعش-القاعده-طالبان، «بازسازماندهی» کرده اند. اگر این تحرکات را بخش هایی از یک پروژه واحد در نظر بگیریم، از حیث راهبردی به این معنا خواهد بود که "به هم ریختن آرامش امنیتي ايران" در دستور کار «سرویس های دشمن» قرار گرفته است.

بهترین مکمل برای این پروژه این است که، غربگرایان به روند به هم زدن آرامش سیاسی در تهران ادامه بدهند و متقابلا مهم ترین علاج آن، خشکاندن ریشه های ناامنی است در سرچشمه های آن؛ یعنی پروژه ای که اسراییل و سعودی می دانند به زودی در سوریه و عراق، گام هایی اساسی به جلو برخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    انشاءالله موفق نخواهند شد امنیت و آرامش ایران را بهم بریزند.
  • ناشناس ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    با عرض سلام، بنده خدا برای کی داری میگی، دولت یازدهم خوش نداره درباره سعودیها بد گفته بشه، سه سال است دارند از توهم توطئه و توهم نفوذ و استکبار سخن میگویند سه سال است ما متهم هستیم به تندرو و افراطی، باید دعا کنید خطری کشور را تهدید نکند تا این یک سال دیگه لیبرالها صحنه سیاست و انفعالی گری را ترک کنند تا بعداً و انشاءالله با روی کار آمدن دولت انقلابی به امنیت کشور و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و همه چیز مملکت سامان یافته و دوباره به حالت اول خود برگردیم، یعنی الان ما داریم حرفهای عجیب میشنویم و چیزهای عجیب میبینیم آنهم در زمینه امنیت ملی و اقتصادی. متشکرم.
  • ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    باید بیشتر مراقب این مرزها بود و هشدار جدی به دولت های همسایه داد
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    حرف شما کاملا درست است اما باید از تقویت درون شروع کرد تا بدنه کشور غیر قابل صدمه دیدن باشد. این سه مورد در حال حاضر کلید پی ساختمان کوبیدن دشمن است ۱. گرفتن نفس اقازادهای نفوذی در سیستم ۲. حمایت از تولیدات داخلی با نظارت سفت و سخت مثل نبرد در جنگ در جهت بالا بردن کمیت و کیفیت ۳. بالا بردن بودجه دفاعی و امنیتی سخنان مقام معظم رهبری در هفته پیش بسیار مهم بود. البته در تمام جلسات, تذکرات و نکات هوشیارانه ایشان به مسئولین خود گویای شرایط بسیار حساس کشور است.
  • یوسف عابدین ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    برای مقابله با این پدیده ی شوم بهتراست اسراییل از بین برود و نطفه را رد دم خشکاند
  • فروزش ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    با سلام ،البته در اين زمينه بايد ديپلماسي ما فعال باشد كه نيست ، از طرفي مشكل اصلي ما در شمال آذربايجان است و براي بالإنس تحولات منطقه اي بايد ما به سوي ارمنستان همگام با روسيه قدم برداريم ،ائتلاف استراتژيك محور شرق ( ايران ، روسيه و چين ) ميتواند معادلات منطقه اي را بر هم بزند ، البته از مكر تركیه نبايد غافل شد
  • محمد ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    واله ما خودمون داخلی ها به جون هم نیفتیم و اینقدر سر چیزای پیش پا افتاده به هم گیر ندیم امثال روزنامه کیهان ودلواپسان، کسی جرات نمیکنه که بخواد به کشور عزیزمون تعرضی کنه
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    امثال داعش جرات ورود به ایران را ندارند داعش به شهر و ولایتی وارد میشه که در آنجا طرفدار داشته باشه. به لطف خداوند در غرب ایران کسی از داعش حمایت نمی کنه به محض ورود داعش تمام ورود به جنگ داعش می روند به ویژه اهل سنت که در اکثر مناطق مرزهای غربی ایران سکونت دارند تا حدودی نگرانی در مورد شرق وجود دارد با توجه به بافت عشیره ای و طایفه ای بلوچستان دولت با ارتباط نزدیک با سران قبایل و طوایف می تواند از نفوذ تروریستها جلوگیری کند.
  • علیپور ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    ما یاید بیشتر از داعش به فکر روشنفکران غرب زده در داخل کشور باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس