کد خبر 556957
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

وزیر فرهنگ عربستان در واکنش به سخنان علی اکبر ولایتی اتهامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که تهران عامل بی ثباتی در خاورمیانه است.

به گزارش مشرق، «عادل الطریفی» وزیر فرهنگ عربستان بار دیگر اتهامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد طریفی در واکنش به سخنان «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران که عربستان را به رعایت دانایی در تصمیم گیری توصیه کرده بود مدعی شد که ایران در 12 کشور متهم به اقدامات تروریستی است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده عربستان یکی از کشورهایی که بالاترین شمار تروریست‌ها را در جهان داراست؛ اتباع این کشور که تحت حمایت عربستان به گروه‌های افراطی و تروریستی پیوسته‌اند در سوریه و عراق دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

آقای ولایتی همچنین مسئولان عربستانی را به بازگشت به اصول و فرهنگ اسلامی توصیه کرده بود؛ طریفی در واکنش به این سخنان گفت: جامعه جهانی به خوبی از نقش نظام جمهوری اسلامی آگاه است زیرا این کشور در پشت پرده ناثباتی منطقه است.

وی همچنین ادعا کرده که دولت کشورش میان مردم و حکومت ایران تفاوت قائل است و افزود: ایران همواره عربستانی‌ها را در موارد مختلف مورد هدف قرار داده به همین دلیل ریاض تصمیمات کاربردی در محکومیت این اقدامات اتخاذ کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از مشهد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    یعنی می خوام بدونم عربستان فرهنگ هم داره که براش وزیر و وزارت خونه گذاشتن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس