کد خبر 556609
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایت‌شونده لیزری و ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش از ابتکار این نیرو در  زمینه ایجاد پوشش زرهی بر روی بالگردها خبر داد و گفت: برای این کار از زره مایع که توسط متخصصان نزاجا ابداع شده است، استفاده کردیم؛ تا بالگردهای‌مان را در برابر سلاح‌های کالیبر 7.62 و 12.7 مقاوم  کند.

وی با بیان اینکه با تو جه به نوع تهدیدات باید یک سری تغییراتی در بالگردهای نزاجا ایجاد می شد، افزود: یکی از اقدامات ما ارتقای سیستم‌های پرواز در شب بالگردها بود؛ که این مهم محقق شده و بر قابلیت‌های بالگردی ما افزوده است.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در زمینه ارتقای تسلیحاتی بالگردها نیز با کمک صنعت دفاعی کشور تلاش کرده‌ایم تا بالگردها علاوه بر استفاده از راکت‌های 2.75، به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری نیز مسلح شوند؛ که این  قابلیت‌ها، توانمندی بالگردهای ما را به شایستگی در حوزه جنگ‌های نیابتی و پشتیبانی از نیروهای سطحی ارتقا می‌دهد.

امیر پوردستان تصریح کرد: موشک‌های هدایت‌شونده لیزری نسبت به موشک‌های تاو از برد بیشتری برخوردار بوده و از سیستم پرتاب  بهره می‌برند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چه خبر های خوبی. از اونجایی که هلیکوپتر معمولن در زمان شلیک سرعت کمی داره و ارتفاعش هم کم هست خب نسبت به سلاح های کالیبر 12/7 و 7/62 آسیب پذیر هست. اما زره مایع که فکر کنم اسم خارجیش کولار هست میتونه با مقدار بسیار کمی اضافه شدن وزن حتی در برابر بعضی از ترکشهای ناشی از انفجار هم میتونه مقاوم باشه. مثلن اگه یادتون باشه بزرگانی مثل انصاری و فکر کنم شیرودی (در مورد شیرودی مطمئن نیستم) رو به این شکل از دست دادیم. از اونجایی که سپاه بالگردهای خوبی در بخش تهاجمی داره میسازه همکاری سپاه و ارتش میتونه در این زمینه هم به نفع ارتش و هم به نفع سپاه تموم بشه. ارتش زره مایع رو در اختیار سپاه میذاره و سپاه هم تجربیاتش در بالگرد سازی رو در اختیار ارتش به منظور ساخت بالگردی مشابه سوپر کبری میذاره.
  • حسین م ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنت پیشرفت خوبی است. دست تک تک عزیزانی که برای خودکفایی در زمینه ی ملی چه نظامی چه غیر نظامی قدم می گذارند را می بوسیم. ان شاءالله به امید موفقیت های بیشتر
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    نه برادر زره مایع کولار (kevlar) نیست. یک جور سیال از شاخه Magnetorheological fluid ها است.
  • احمد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    علیا اتفاق این ارتشه که داره بالگرد میسازه و یگان های هوانیروز رو ارتش در اختیار داره الان تازه سپاه رفته یگان هوانیروز تشکیل داده و بالگردهاش از ارتش قرض گرفته
  • علیا ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    درسته ارتش تجربیاتش در بالرد سازی بسشتره. اما الان ارتش داره بالردهایی نظیر بل 216 و ... میسازه. منظورم این بود که تجربه ی سپاه در ساخت بالگرد طوفان میتونه به ارتش هم کمک کنه. بلاخره هرچقدر هم که ارتش در این ار توانمند باشه شاید تجربه های سپاه به بهینه ردن ساخته های ارتش کمک کنه. البته بر عکس این موضوع هم صادقه. همینطور ه میبینیم ارتش هم داره در ساختار سازی برای هوانیروز سپاه به این نیرو کمک میکنه. هرچه ارتش و سپاه به همدیگه نزدیک و نزدی ترک بشند به نفع کیان اسلام و ایران هست.
  • ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    جناب عليا سپاه بالگردهاي سري شاهد را ساخته و بالگرد طوفان كه بهسازي شده كبري هستش متعلق به صنايع دفاع با همكاري ارتش هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس