کد خبر 556534
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۶

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بادهای فصلی و تندبادها غالبا در فصل بهار و پاییز وزیدن می‌گیرد و هیچ ارتباطی به تغییرات اقلیمی ندارد.

به گزارش مشرق، محسن ناصری مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست درباره علت تندبادهایی که در فصل بهار در برخی نقاط کشور همه ساله وزیدن می‌گیرد، اظهار داشت: این به خاطر عوض شدن فصل‌هلا و جابجایی توده‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این جایجایی توده‌ها و وجود تندبادها بیشتر در فصل بهار و پاییز اتفاق می‌افتد،گفت: بادهای فصلی به علت جابجایی و قرار گرفتن در شرایط جدید در همه نقاط دنیا اتفاق می‌افتد و واقعه تازه‌ای نیست که مشکل ساز شود.

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در زمینه پیش‌بینی این بادهای فصلی می‌توان از طریق مونیتورینگ جهت حرکت آنها را تشخیص داد و هشدارهای لازم را صادر کرد.

ناصری خاطر نشان کرد: پدیده تندبادها در بهار و پاییز پدیده‌ای تازه نیست و فرآیندی معمولی و طبیعی است که نمی‌توان آن را منحصر به سال‌های اخیر دانست.

وی درباره کاهش دما در فصل بهار و اینکه آیا این به خاطر تغییرات اقلیمی است،گفت: تغییرات اقلیمی فرآیند بلند مدت دارد و کاهش دما کنونی فقط مرتبط به سامانه بارشی یا موضوع هواشناسی است و هیچ ارتباطی به تغییرات اقلیمی ندارد؛این کاهش دما معمولی است و در حیطه پیش‌بینی سازمان هواشناسی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس