کد خبر 556394
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

با گذشت دو هفته از پاکسازی شهر تاریخی تدمر واقع در حاشیه شرقی استان حمص سوریه توسط نیروهای ارتش و بسیج مردمی این کشور، روز گذشته یکی از شهروندان سوری ساکن در آن تعدادی از آثار باستانی را که از بیم تخریب آنها بدست داعش در حیاط منزلش دفن کرده بود به موزه این شهر بازگرداند.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت دو هفته از پاکسازی شهر تاریخی تدمر واقع در حاشیه شرقی استان حمص سوریه توسط نیروهای ارتش و بسیج مردمی این کشور، روز گذشته یکی از شهروندان سوری ساکن در آن تعدادی از آثار باستانی را که از بیم تخریب آنها بدست داعش در حیاط منزلش دفن کرده بود به موزه این شهر بازگرداند.

کشف آثار تاریخی در منزل شهروند سوری+عکس

بنابر این گزارش، آثار کشف شده شامل 3 مجسمه سنگین متعلق به هزاران سال پیش می باشد که چند روز قبل از سیطره کامل داعش بر تدکر از سوی این شهروند سوری بصورت پنهانی به منزل وی منتقل و در حیاط خانه دفن گردید. در حمله سال گذشته نیروهای داعش به تدمر بخش اعظم آثار باستانی موجود در محوطه تاریخی آن به سرقت رفته و بخش باقیمانده نیز با ممواد منفجره تخریب گردید. گزارش های رسانه ها نشان می دهد که آثار باستانی تدمر توسط داعش به بازار سیاه دولتی ترکیه فروخته و نهایتا به اسراییل منتقل گردیده است.

کشف آثار تاریخی در منزل شهروند سوری+عکس

کشف آثار تاریخی در منزل شهروند سوری+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چقدر حجاریها هنر مندانه است گفته میشود این شهر یک شهر دوران اشکانی بود ه است دوستان اگر اطلاعی دارند ذکر کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس