کد خبر 556029
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد منتظرقائم در یزد برگزار خواهد شد.

1429691063022_46591_171.jpg

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد درباره انتخاب شهید محمد منتظر قائم به عنوان شهید شاخص سال گفت: هر ساله سپاه پاسداران یک نفر شهید خواهر و یک نفر شهید برادر را به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌کند و به دلیل اینکه شهید منتظر قائم در مبارزه با نفوذ آمریکائی‌ها و مبارزه با استکبار جهانی در صحرای طبس به شهادت رسید، وی را به عنوان شهید شاخص کشور در سال 95 معرفی کرده‌اند.

وی افزود: ازآن جا که شهید منتظر قائم، اولین فرمانده سپاه یزد بوده به همین دلیل جلساتی با حضور مسئولان استان برگزار و تصمیم گرفته شد تا در روز پنج اردیبهشت که مصادف با سالروز شهادت این شهید عزیزاست اولین کنگره، با نام مبارک شهید و با حضور نماینده محترم ولی فقیه و مسئولان استان و چند تن از شخصیت های لشکری کشور برگزار شود.

سردار فتوحی با اشاره به دستورالعمل تجلیل از شهدای شاخص توضیح داد: مقرر شده تا تمامی استان‌ها و نواحی بسیج در کشور برای این شهید عزیز مراسم یادبود برگزار کنند و به همین جهت، در اواخر سال جاری و با اتمام برنامه‌های در نظر گرفته شده نیز کنگره عظیم‌تر دیگری تحت عنوان اختتامیه کنگره شهید منتظر قائم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت زندگی شهید به صورت انیمیشن برای کودکان،چاپ کتاب برای دانش آموزان و دانشجویان،ساخت مستند،نماهنگ و سرود ویژه شهید، تهیه نرم افزار اندروید زندگی نامه شهید، چاپ نشریه شهید با عنوان شاهد یاران به همت بنیاد شهید، برگزاری مسابقه در فضای مجازی همراه با اهدای جوایز نفیس و برگزاری همایش در موقعیت شهید رشیدی یزد از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای معرفی این شهید هستند.

فرمانده سپاه استان یزد ابراز امیدواری کرد: در این فرصت یکساله بتوان ابعاد وجودی،نقش مدیریتی ،اهداف و ولایت مداری این شهید بزرگوار را به همه کشور و جهان معرفی کرد

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس