کد خبر 555972
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰

وزیر امور خارجه آمریكا در هشداری شدیدالحن به كره شمالی اعلام كرد كه در صورت استمرار تحركات خطرناك و تهدیدآمیز، با تحریم ها و فشارهای بیشتری از سوی جامعه بین‌الملل مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «جان كری» این سخنان را شب گذشته (دوشنبه) و در پایان اجلاس وزیران «گروه هفت» در شهر هیروشیمای ژاپن عنوان و تاكید كرد كه اگر كره شمالی بخواهد به فعالیت های هسته ای خطرناك خود ادامه دهد، تدابیر دشوار دیگری برای آن كشور در نظر گرفته می شود.
وی افزود: ما می دانیم شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه تحریمی را علیه این كشور تصویب كرده است اما آماده ایم در صورت لزوم تحریم های سخت تر از آن را برضد كره شمالی اعمال كنیم.
سخنان «كری» پس از آن مطرح می شود كه نهاد ریاست جمهوری كره جنوبی روز گذشته در تارنمای خود اعلام كرد كه پیونگ یانگ احتمال دارد به پنجمین آزمایش اتمی خود در این هفته دست بزند.
به نظر می رسد كه وزیر خارجه آمریكا با نظرداشت همین احتمال چنین هشداری به كره شمالی داده و بار دیگر این كشور را با ابزار تحریم مورد تهدید قرار داده است.
او گفت كه ما چندین مورد تحریم شدید را بر علیه این كشور متوقف كرده ایم و منتظر اقدامات كره شمالی در ماه آینده هستیم.
وی افزود: اگر قرار باشد كارهای خطرناك و تهدید آمیز دیگری از جانب این كشور صورت گیرد، آن زمان این موارد نیز بر تحریم های موجود این كشور افزوده خواهد شد.
گزارش ها حاكیست كه وزیر خارجه آمریكا حاضر نشد به این پرسش كه تحریم های اعمال نشده چه مواردی را شامل می شود، پاسخ دهد.
اگرچه بیشتر اعضای گروه هفت در نشست خود در ژاپن بابت فعالیت های هسته ای كره شمالی با صدور «بیانیه هیروشیما» ابراز نگرانی كرده اند اما خبرگزاری یونهاپ از كره گزارش كرده است كه چین با تحریم های شدیدتر و بیشتر از موارد موجود علیه كره شمالی موافقت نخواهد كرد.
«كری» همچنین هشدار داد: بر اساس اقدامات آتی كره شمالی تصمیم خواهیم گرفت و اگر لازم باشد چرخ تحریم های بیشتر را به حركت در خواهیم آورد.
وی در عین حال گفت كه آمریكا آماده بازگشت به مذاكره از جمله گفت وگوهای صلح با پیونگ یانگ است و حاضر به ارائه كمك های اقتصادی به آن كشور می باشد اما مشروط بر آنكه كره شمالی حاضر به گفت وگو در باره خلع سلاح و رها كردن برنامه تسلیحات هسته ای خود باشد.
كشورهای آمریكا، انگلیس، كانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن عضو «گروه هفت» هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس