کد خبر 555707
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

بنظر می‌رسد قرار است در جشنواره جهانی فیلم‌فجر افراد ۲۴ساعت قبل از نمایش فیلم بلیت خود را از سایت خریداری کنند که مشابه این طرح در جشنواره تئاتر شکست خورد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیگیری‌ها نحوه ورود مخاطبین به سالن‌های سینما در جشنواره جهانی فیلم فجر که در پردیس چارسو برگزار می‌شود بدین صورت است که افراد باید 24 ساعت قبل از نمایش فیلم بلیت را از سایت مربوطه خریداری کنند. تا بتوانند وارد سالن نمایش شوند. از طرفی برای افرادی که نتوانستند بلیت بخرند قسمتی تعبیه خواهد شد که آنها در آنجا بایستند و به هر اندازه که در داخل سالن صندلی خالی وجود داشت مسئولین اجازه ورود دهند.

نکته بعدی این که چند دقیقه قبل از ورود و استفاده نکردن از بلیت برای داخل شدن به سالن سینما بلیت‌ها غیر قابل استفاده خواهند شد و آن افراد نیز باید برای ورود در بخشی که طراحی شده بایستند تا در صورت خالی بودن صندلی اجازه ورود پیدا کنند.

مدیران اصلی در تصمیم‌گیری‌های لازم در جشنواره جهانی فیلم فجر. از سمت راست: رضا کیاینان، علیرضا شجاع نوری، امیر اسفندیاری و رضا میرکریمی.

در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر تنها یک سایت‌ به صورت انحصاری فروش بلیت‌ نمایش‌ها را بر عهده گرفت و برای هر خبرنگار یک کد تعریف شده بود که تنها با آن می‌توانست وارد سایت شود و ثبت‌نام کند. به محض رسیدن به زمان مقرر برای ثبت‌نام در همان دقایق ابتدایی تمام نمایش‌هایی که مورد توجه بودند به سرعت بلیت‌شان رزرو شد و رسانه‌های اصلی و خبرنگاران شناخته‌شده این حوزه از قافله عقب ماندند.

ثبت نام بیش از 400 رسانه و ارائه کارت‌ خبرنگاری برای بیش از سیصد خبرنگار در تئاتر که در آن دوره خود جای سوال داشت باعث شد سایت مورد نظر نتواند توقعات لازم را برآورده کند و مدیرکل هنرهای نمایشی تلاش کرد برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصلی که به دلیل عدم برنامه ریزی درست و ایرادات به وجود آمده نتوانسته بودند ثبت نام کنند به صورت جداگانه بلیت‌هایی را تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

برپایه این گزارش بیشتر پانصد خبرنگار برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کردند و به محض آغاز زمان فروش بلیت تعداد قابل توجهی برای خرید اینترنتی بلیت فیلم مورد نظر اقدام خواهند کرد حال باید دید برای اجرای این طرح شکست خورده چه تدبیر جدیدی اندیشیده شده است تا شاهد اجرای درست آن باشیم.

یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که در جشنواره فیلم فجر بهمن 94 با دبیری «محمد حیدری» برای اصحاب رسانه جشنواره‌ای تاریخی رقم خورد که در اذهان آنها باقی خواهد ماند. عدم برنامه‌ریزی درست باعث اذحام بیش‌ از اندازه مخاطبین در مقابل درب‌ سالن‌ها شد این شرایط در پردیس چارسو اگر رخ دهد قطعاً شرایط نامطلوب‌تری را به دلیل فضای کوچک آن به نسبت کاخ جشنواره رقم خواهد زد. با توجه به ثبت نام از بخش‌های مختلف که اعلام کرده‌اند مانند دانشجویان و علاقه‌مندان این نگرانی نیز دو چندان خواهد شد.

دبیر جشنواره در حال تصمیم‌گیری است که برای رفع این نگرانی یک سانس اختصاصی نمایش فیلم را در نوبت صبح برای اصحاب رسانه‌ در نظر بگیرد که باید دید این تصمیم در صورت اجرایی شدن می‌تواند به اجرای بهتر فروش بلیت جشنواره بدون حرف و حدیث کمک کند؟!. توصیه می‌شود که سیاستگذاران جشنواره نمونه شکت خورده این طرح را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس