کد خبر 555646
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: مراحلی که برای انتخاب سه ملی‌پوش ایرانی به منظور حضور در بازی‌های المپیک در نظر گرفته شده، کاملاً عادلانه است.

به گزارش مشرق، مصطفی چایچی در خصوص برگزاری مرحله اول مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری جاده اظهار داشت: فصل جدید مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری از اهمیت زیادی برخوردار است، چون بحث انتخابی المپیک مطرح است و دوچرخه‌سواران برای کسب سهمیه ایران در این بازی‌ها تلاش می‌کنند.

وی افزود: در لیگ امسال 12 تیم حضور خواهند داشت و در دو بخش تایم تریل و استقامت رقابت دارند. بخش تایم تریل فردا (سه‌شنبه) به مسافت 16 کیلومتر در کمربندی فرودگاه امام خمینی (ره) و بخش استقامت نیز روز چهارشنبه به مسافت 200 کیلومتر در دور پارک چیتگر برگزار می‌شود. در واقع دوچرخه‌سواران باید 30 بار دور این پارک را رکاب بزنند. سعی کرده‌ایم مسیر مسابقات شبیه به مسیر رقابت در المپیک باشد تا ورزشکاران با شرایطی تقریباً مشابه آشنا شوند.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری عنوان کرد: در پایان مرحله اول لیگ 10 دوچرخه‌سوار به اردو دعوت می‌شوند تا به مدت 4 روز تست‌های لازم از آنها گرفته شود. این ورزشکاران در ادامه برای مسابقات قهرمانی کشور تمرین خواهند کرد و پس از آن نیز خود را برای تور آذربایجان آماده می‌کنند. در پایان نیز مرحله دوم لیگ برگزار می‌شود تا 6 دوچرخه‌سوار عازم اروپا شوند. پایان همه این مراحل در نهایت منجر به انتخاب سه ملی‌پوش اعزامی به المپیک 2016 ریو خواهد شد.

چایچی گفت: ما اسامی 30 دوچرخه‌سوار را به کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌ایم که احتمالاً نفرات المپیکی از بین آنها خواهند بود، البته این مسئله قطعی نیست و شاید نفرات دیگری به المپیک برسند که در این لیست حضور نداشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب نفرات ملی‌پوش با این شیوه‌ای که کمیته فنی فدراسیون در نظر گرفته، عادلانه است؟ گفت: صد درصد عادلانه است. ما به اسامی کاری نداریم و سعی‌مان بر آن است که بهترین نفرات انتخاب شوند.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در پاسخ به این موضوع که ممکن است دوچرخه‌سوارانی که در یک تیم حضور دارند، به یکدیگر کمک کنند و این مسئله عدالت در انتخاب نفرات ملی‌پوش را زیر سوال ببرد، خاطرنشان کرد: در بخش استقامت مسیر مسابقه به شکلی است که همکاری تیمی سخت خواهد بود. ضمن اینکه ما به شرایط ورزشکار نیز اهمیت می‌دهیم. همچنین فقط یک مسابقه یا یک مرحله لیگ ملاک انتخاب نخواهد بود و همه جوانب را در نظر خواهیم گرفت.

چایچی درباره صحبت‌های اخیر قادر میزبانی مبنی بر اینکه «اگر در کنترل دوپینگ سخت‌گیری شود، نفر اول دوچرخه‌سواری ایرانی می‌شوم!» و این حرف‌ها به نوعی شرایط را سخت می‌کند، تصریح کرد: ما به فدراسیون پزشکی ورزشی نامه نوشتیم و حتی من به همراه خالقی، دبیر فدراسیون حضوراً نزد رئیس این فدراسیون رفتیم. بازی‌های المپیک 2016 ریو برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خیلی مهم است و هر کاری صورت می‌گیرد تا بهترین شرایط بدون کوچکترین ایرادی رقم بخورد. به هر حال در همه مراحل انتخاب نفرات تست دوپینگ انجام خواهد شد تا سالم‌ترین ورزشکاران به پیراهن تیم ملی برسند، ضمن اینکه شاید طبق حرف‌های میزبانی اگر انتخاب ملی‌پوشان در یک مسابقه صورت می‌گرفت، ممکن بود این مسئله اتفاق بیفتد اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفته، احتمال رقم خوردن دوپینگ به صفر رسیده است.

وی در پایان در خصوص حضور دوچرخه‌سواران در اروپا گفت: از 10 خرداد تا اول مرداد نزدیک به 42 مسابقه در این قاره برگزار می‌شود که در تلاش هستیم دوچرخه‌سواران منتخب در 10 رقابت حضور داشته باشند و محک بخورند. همه این مسابقات در فدراسیون جهانی به ثبت رسیده‌اند و قرار است در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، ایتالیا، جمهوری چک و هلند برگزار شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس