کد خبر 569877
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در‌ رابطه با بر‌نامه‌های خود پس از انتصاب به عنوان مسئول کمیته‌ تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران اعزامی به المپیک، گفت: در سه ماه مانده به المپیک کار چندانی نمی‌توان انجام داد، تنها به دنبال هدفمند کردن بحث تغذیه ورزشکاران اعزامی به المپیک و تایید نهایی لیست مکمل ‌ها خواهیم بود.

به گزارش مشرق، دکتر محمد حضوری در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کنید در فاصله سه ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک ریو بتوانید در این مسئولیت مثمرثمر باشید، خاطر‌ نشان کرد: همان طور که به وزارت ورزش و جوانان و یکی از معاونان وی قبل از پذیرش این مسئولیت گفتم، در این مدت محدود نمی‌توان کار چندانی انجام داد و تنها می‌توانم با اولویت بندی کردن فدراسیون‌های المپیکی، مشاوران تغذیه خود را در اختیار آنها قرار دهیم تا مشکلی از نظر تغذیه نداشته باشند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: از آنجایی که هنوز فضا برای خود من نیز مبهم است که آیا حکمم به عنوان مسوول تغذیه ورزشکاران اعزامی به المپیک از سوی وزارت ورزش و جوانان زده خواهد شد یا خیر، فعلا برنامه‌ای در مسئولیت جدیدم ندارم و برای المپیک همان طور که به مسئولان وزارت نیز گفتم در حال‌ حاضر برنامه خاصی که برای المپیکی ‌ها مفید و سودمند باشد، ندارم. زیرا برای انجام کار مفید حداقل به شش ماه زمان نیاز است و در سه ماه باقی‌ مانده تا المپیک تنها می‌توانم با ارزیابی وضعیت تغذیه ورزشکاران، لیست مکمل‌ها را برای آنها تهیه کنم.

حضوری همچنین در پاسخ به این پرسش که به گفته دکتر فرج زاده هنوز لیست مکمل‌های تهیه شده برای تایید نهایی به آزمایشگاه کلن آلمان فرستاده نشده است، در این باره نظر شما چیست؟ اظها‌ر کرد: در این خصوص من هیچ اطلاعی ندارم. اگر این کار صورت نگرفته باشد باید هر‌ چه‌ سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود چون زمان زیادی تا المپیک نداریم.

وی با اشاره به این که هدفگذاری اصلی من برای باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی 2018 اندونزی است، گفت: بعد از پایان المپیک، اصلی ترین هدفگذاری روی بحث باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اندونزی و آماده سازی ورزشکاران برای حضور در این رویداد مهم خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان به عقد تفاهمنامه‌ای با کمیته‌ تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و افزود: به خاطر بالا بودن پتانسیل‌ دانشگاه‌ها در بحث تغذیه و محدود بودن تعداد مشاوران تغذیه در کشور، بنا داریم با عقد این تفاهمنامه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و فدراسیون پل ارتباطی ایجاد کنیم و از این طریق فرصت کار بیشتری را برای مشاوران تغذیه فراهم کنیم و در آینده به تربیت نیروهای بیشتری در حوزه تغذیه بپردازیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس