مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از توزیع 80 هزار بن خرید 500 هزار ریالی بین دانش آموزان برای خرید کتاب از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

به گزارش مشرق، مهدی علی اکبرزاده روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این حرکت فرهنگی برای نخستین بار و با عقد قرارداد با وزارت ارشاد به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان صورت گرفت.

وی افزود: برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان هماهنگ شده مدارسی که نزدیک پایتخت هستند از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بازدید کنند که این بخشها شامل شهر تهران، شهرستان های تهران، استان قم و استان البرز می شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه سهمیه ای برای حضور این تعداد دانش آموزان تعیین شده اظهار کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت ارشاد قرار است 80 هزار دانش آموز بتوانند در سامانه ثبت نام و از این بن 50 هزار تومانی استفاده کنند.

وی گفت: بر این اساس شهر تهران 45 درصد، شهرستان های تهران 30 درصد، استان قم 10 درصد و استان البرز 15 درصد از باقیمانده دانش آموزان اعزامی به این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

علی اکبرزاده بیان کرد در این طرح که بالغ بر 45 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت ارشاد تامین شده 80 هزار دانش آموز و شش هزار فرهنگی در نمایشگاه کتاب حضور خواهند یافت.

وی افزود: برای شش هزار معلمی که همراه دانش آموزان می آیند بن 100 هزار تومانی در نظر گرفته شده و حداقل یک هزار مدرسه ای که در این طرح شرکت می کنند بن های پنج میلیون ریالی خواهند گرفت که این رقم آن هم برای نخستین بار مناسب است.

مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان از طریق ادارات کل استانی به این اداره کل معرفی و بعد از تایید نهایی اسامی آنها به وزارت ارشاد ارایه می شود تا در سیستم ثبت نام اسامی آنها تعریف شود، سپس این دانش آموزان با ورود به سامانه باید ثبت نام کنند و بن های خود را بعد از طی مراحل مشخص تحویل گیرند.

وی گفت: همه دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم مشمول این طرح می شوند که البته در برخی پایه های تحصیلی دیگر هم برنامه هایی را مدنظر داریم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روزهای دهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه امسال در شهر آفتاب برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس