کد خبر 554084
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش بین‌الملل دو ناشر و در بخش داخلی 116 ناشر محروم هستند.

به گزارش مشرق، در بخش داخلی 116 ناشر و در بخش بین‌الملل دو ناشر از حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محروم هستند.

طبق اعلام رسمی هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران، تخلف برخی غرفه‌ها، عرضه کتاب‌های سایر ناشران بوده است که مطابق آیین‌نامه علاوه بر اینکه تخلف آشکار محسوب می‌شود، حقوق هم‌صنفی‌های نشر با این اقدام، مخدوش شده و همچنین بازدیدکنندگان هم با عناوین تکراری در غرفه‌ها مواجه می‌شوند.

همایون امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه محرومین از حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال 1395، ناشران غیرحرفه ای و جدا از قاطبه صنف نشر هستند، از ذکر اسامی این 116 ناشر متخلف خودداری و در عین حال تاکید کرد: ما قصد انتشار اسامی این ناشران غیرحرفه ای را نداریم.

وی با بیان اینکه 95 درصد از آراء صادر شده ناظر بر عرضه و فروش کتاب سایر ناشران بود، ادامه داد: طبیعتا نگاه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات رسیدگی به تخلفات ناشران، معطوف به همراهی با صنوف مرتبط بوده و هیات نسبت به گزارش های درستی که از سوی تشکل ها ارائه می شود، بی توجه نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس