کد خبر 555411
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

جدیدترین تحولات میدانی شرق سوریه از عملیات دقیق و موفق نیروی هوایی ارتش سوریه در بمباران مواضع و مقرهای داعش در شهر رقه و ادامه پیشروی نیروهای کُرد در ریف دیر الزور حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، جنگنده‌های ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه مقرهای گروه تروریستی تکفیری «داعش» در شهر «رقه»، مرکز استان رقه در شمال سوریه را بمباران کردند.

مهمترین مناطق بمباران شده در این عملیات هوایی «ملعب البلدی» (ورزشگاه شهر) بود که داعش از آن به عنوان پایگاه آموزش و استقرار عناصر خود استفاده می‌کند.

پس از تصرف شهر رقه توسط داعش، این گروه اماکن ورزشی و عمومی مانند ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را به مقری برای استقرار عناصر و انبار تجهیزات نظامی‌اش مبدل کرد، در حالی‌که هم اکنون شهر رقه، مهمترین پایگاه این گروه تکفیری در سوریه به شمار می‌آید.  

منابع محلی در این خصوص توضیح دادند: در این حملات مدرسه «هنرهای زنانه»، مقر نیروی «حسبه» یا همان پلیس دینی داعش و همچنین ساختمان شهرداری رقه و مقر حزب بعث در این شهر نیز بمباران شد که همگی به مقرهای داعش مبدل شده بودند.

به گفته این منابع این حملات علاوه بر انهدام مقرهای داعش در نقاط مذکور، کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر این گروه از جمله عناصر زن وابسته به گروه موسوم به «کتیبه الخنساء» که پلیس دینی زن داعش شمرده می‌شود، را نیز به دنبال داشت.

منابع مذکور تصریح کردند: پس از بمباران‌ها، داعش اجساد کشته‌ها و زخمی‌های خود را به دو بیمارستان «التولید» و «الطب الحدیث» شهر رقه منتقل کرد.

اما در استان «دیر الزور»، در شرق سوریه، درگیری‌ها بین یگان‌های ارتش این کشور با عناصر داعش در محورهای مختلف روز گذشته (شنبه) نیز ادامه داشت، در حالی‌که گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» موفق به پیشروی در مناطقی از ریف شمال غربی دیر الزور شدند.

درگیری‌ها بین ارتش سوریه و داعش در محورهای فرودگاه نظامی دیر الزور و کوی الصناعه و مقر لشکر 137 ارتش، در غرب شهر دیر الزور، بدون تحقق هرگونه پیشروی از سوی عناصر داعش جریان دارد.

به موازات این درگیری‌ها، توپخانه و یگان موشکی ارتش سوریه نیز مواضع داعش در کوی‌های شرقی شهر دیر الزور و نیروی هوایی نیز مسیرهای ارتباطی و امدادی این گروه در محورهای مختلف شهر را گلوله باران کرد.

در استان حسکه، منابع میدانی کُرد تاکید کردند: نیروهای سوریه دموکراتیک از درگیر بودن داعش در محورهای مختلف دیر الزور و توقف حملات این گروه به ریف جنوبی حسکه، برای ادامه عملیات نظامی و پیشروی در این منطقه استفاده کردند و موفق شدند، پیشروی‌هایی را در مثلث «ریف دیر الزور – ریف رقه – ریف حسکه» محقق کنند.

به گفته این منابع کُرد نیروهای سوریه دموکراتیک ظرف 24 ساعت گذشته تا عمق 50 کیلومتری مثلث فوق الذکر نفوذ کنند که میدان‌های نفتی مهم سوریه مانند الرویشد و پالایشگاه الجویف و شهرک ابو خشب و جاده دیر الزور – رقه – بادیه را به طور کامل دربر می‌گیرد.

اهالی شهر «المیادین»، در ریف شرقی دیر الزور نیز از شنیده شدن صدای شلیک در نزدیکی مرکز رشد و توسعه المیادین که داعش آن را به مقر خود در این شهر تبدیل کرده، خبر داده و تصریح کردند: این شلیک‌ها ناشی از حمله افراد مسلح ناشناس (احتمالا وابسته به نیروهای مقاومت مردمی منطقه) به این مقر بوده است.

پیشتر نیروهای مقاومت مردمی شهر المیادین یکی از خودروهای داعش در نزدیکی بازار دام این شهر را هدف گرفته بودند که انهدام کامل خودرو و کشته شدن 6 داعشی داخل آن را به دنبال داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس