کد خبر 555365
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۶

هدف راهبردی تحریم‌های فلج‌کننده امریکایی‌ها، ایجاد تزلزل در اراده ملت ایران و برهم زدن ثبات قدم ایرانی‌ها در پیمودن راه انقلاب است.

به گزارش مشرق، « یدالله جوانی» در روزنامه «جوان» نوشت:

براساس تجربه تاریخی، افراد یا ملت‌ها هنگامی گرفتار خسارت‌های بزرگ و شکست‌های جبران‌ناپذیر می‌شوند که در برآورد وضعیت و محاسبات خود، دچار اشتباه محاسباتی شوند. ملت ایران براساس یک برآورد صحیح و محاسبه درست، برای پایان‌بخشی به دوران سیه‌روزی و تحت سلطه بودن، برای پایان دادن به دوران تحقیر و ناچیز شمرده شدن، برای قطع وابستگی‌ها و خودباختگی‌ها و برای رسیدن به استقلال و آزادی قیام کرد و انقلاب شکوهمند اسلامی را به ثمر رساند. در پرتو انقلاب اسلامی، ملت ایران به خودباوری، اعتماد به نفس و عزت ملی دست یافت. در پرتو انقلاب اسلامی، جوانان ایرانی با اعتماد به نفس و تکیه بر شعار ما می‌توانیم، کارهای بزرگ انجام دادند. صدور همین ارزش‌ها و فضیلت‌ها به منطقه و جهان، ملت‌های بسیاری را خصوصاً در منطقه راهبردی غرب آسیا به حرکت درآورد. اکنون مقاومت مثال زدنی در منطقه در برابر نفوذ استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و صهیونیزم بین‌الملل با محوریت رژیم کودک‌کش صهیونیستی، محصول صدور انقلاب اسلامی به منطقه است. فرجام این حرکت و تحولات گسترده سرچشمه گرفته از انقلاب اسلامی، کاملاً روشن است. اعتلای جهان اسلام و ظهور تمدن اسلامی و رسیدن به حیات طیبه با محوریت جمهوری اسلامی از یک طرف و پایان یافتن سلطه شیطان بزرگ در جهان اسلام و رهایی قدس شریف با فرو ریختن رژیم اشغالگر قدس از طرف دیگر، بخشی از چشم‌اندازی است که نشانه‌هایی از آن هم‌اکنون رویت می‌شود.


همین آینه روشن برای انقلابیون و طرفداران انقلاب اسلامی، نظام سلطه و متحدانش در منطقه و جهان را برآشفته و آنان را برای توقف این تحولات به هر قیمت و به هر شکل به میدان آورده است. 37 سال فشار مستمر در حوزه‌های گوناگون بر ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، چنین هدفی را دنبال می‌کند. وقتی امریکایی‌ها به بهانه‌های فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای مقاصد صلح‌آمیز، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی وضع کردند، از تحریم‌های خود با عنوان بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ یاد و آن را «تحریم‌های فلج‌کننده» نامگذاری کردند. در واقع هدف اصلی امریکا و متحدانشان از اعمال تحریم‌ها علیه ایران به ستوه درآوردن ایرانی‌ها با هدف بازداشتن آنها از ادامه حرکت انقلابی است؛ حرکتی که در صورت تداوم یافتن با ثبات قدم ملت آرمانخواه و واقع‌‌نگر ایران، سرنوشت تمامی ملت‌ها در هزاره سوم را با پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی و گسترش عقلانیت، عدالت و معنویت در جهان، تغییر خواهد داد. هدف راهبردی تحریم‌های فلج‌کننده امریکایی‌ها، ایجاد تزلزل در اراده ملت ایران و برهم زدن ثبات قدم ایرانی‌ها در پیمودن راه انقلاب است.


آنها با تحریم‌ها و تشدید آنها می‌خواهند کوهی از مشکلات را بر سر راه ملت ایران پدید آورده و ملت ایران را به این جمع‌بندی برسانند که اگر می‌خواهند مشکلاتشان پایان یابد، باید تغییر را بپذیرند و با هویت انقلابی‌اش خداحافظی کنند. رسانه‌های غربی و عوامل همسو با غرب در ایران در تلاش هستند به ملت ایران بقبولانند که:


1- پافشاری بر اصول انقلاب و اصرار بر پیمودن راه انقلاب، نتیجه‌ای جز تداوم مشکلات و تشدید روزافزون آنها در پی نخواهد داشت.


2- تنها راه رهایی از مشکلات، کنار آمدن با امریکا و دوری جستن از انقلاب است.


در واقع امریکایی‌ها و متحدانشان با بهره‌گیری از تمامی امکانات رسانه‌ای و غیررسانه‌ای، تلاش می‌کنند این تفکر خاص را در میان نخبگان ایرانی تزریق کنند که ملت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و باید یکی از این دو راه را انتخاب کند.


مقام معظم رهبری در اولین روز سال نو در اجتماع باشکوه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به این نقشه و سناریوی دشمنان فرمودند: «اینگونه القا می‌کنند که ملت ایران یا باید با امریکا کنار بیاید یا به طور دائم تحت فشارهای امریکا و مشکلات ناشی از آن باشد.»


آن اشتباه محاسباتی که غربی‌ها در صدد به وجود آوردن آن در نخبگان ایرانی هستند، در همین نکته مهم قرار دارد. مقام معظم رهبری، سال قبل با صراحت تأکید فرمودند دشمنان به دنبال ایجاد اخلال در نظام محاسباتی مسئولان، نخبگان و مردم هستند. یکی از اهداف اصلی در پروژه نفوذ دشمنان، تأثیرگذاری در برآوردها و محاسبات ایرانی‌هاست. در حالی امریکایی‌ها روی این دوراهی دروغین و تصنعی، کار تبلیغی و عملیات روانی می‌کنند و عده‌ای هم در داخل کشور، متأسفانه یا دچار خطای محاسباتی شده یا به دنبال خیانت به ملت انقلابی خود هستند که:


1- امریکا عامل اصلی بسیاری از مشکلات در جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا بوده و سهم قابل ملاحظه‌ای در شکل‌دهی به مشکلات ملت ایران دارد. بنابراین امریکا برای ملت ایران مشکل‌ساز بوده و خواهد بود. امریکا از نظر کسانی مشکل‌گشا شناخته می‌شود که به صورت کامل دچار اشتباه محاسباتی شده و بدون در نظر گرفتن واقعیات و تجربه‌های گذشته در بند توهم گرفتار آمده باشند. ایران پیش از انقلاب، بهترین روابط را با امریکا داشت. آیا ایرانی‌ها در رفاه بودند و کشوری پیشرفته و توسعه‌یافته داشتند؟ جواب روشن است.


2- برای ملت ایران، راه سومی وجود دارد که نجات‌بخش است و حرکت باثبات قدم مثل گذشته در این راه، ایرانی‌ها را روی قله‌های عزت و افتخار قرار خواهد داد. این راه همان اقتصاد مقاومتی است. با اقتصاد مقاومتی و تحقق آن؛ می‌توان جنگ اقتصادی دشمنان را با شکست مواجه ساخت، رکود را پایان داد، به فضای کسب و کار رونق بخشید، ایجاد اشتغال کرد، غول گرانی را مهار و ایران را صاحب یک اقتصاد پویا و پیشرفته کرد.


بنابراین هوشیار باشیم و در این مقطع حساس، دچار اشتباه محاسباتی نشویم. هوشیار باشیم و بدانیم که «امریکا مشکل‌ساز است نه مشکل‌گشا».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس