کد خبر 555241
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

استاندار الانبار روز یکشنبه اعلام کرد که 11 هزار خانواده عراقی تاکنون به شهر رمادی بازگشته اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، «صهیب راوی» استاندار الانبار افزود: نیروهای امنیتی عراق آمادگی کامل برای آزادسازی خانواده های محاصره شده در فلوجه کسب کرده اند.

هفته گذشته وزارت مهاجرت عراق در گزارشی اعلام کرده بود که تاکنون 7 هزار و 780 خانواده آواره عراقی به استان الانبار بازگشته اند.

ارتش با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر عراق در ماه های گذشته موفق به آزادسازی شهر رمادی از دست گروهک تروریستی داعش شدند.

در همین حال فرماندهی عملیات نینوا امروز اعلام کرد که جنگنده های عراقی مواضع گروهک تروریستی داعش در روستای «خطاب» در شهرستان قیاره واقع در جنوب موصل را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع آگاه در داخل موصل گفتند که داعش تهدید کرده است که آثار تاریخی باقیمانده این شهر را نابود خواهد کرد.

پیشتر نیز «ابراهیم دبعون» فرمانده عملیات موسوم به جزیره در استان الانبار از هلاکت دستکم 35 تروریست داعشی در غرب رمادی خبر داده بود.

عراق که از اوایل سال 93 با اشغال بخش هایی از خاک خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه شده است، سعی کرده تا با پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها از یک سو و بازگرداندن خانواده های آواره عراقی به مناطق آزاد شده از سوی دیگر آرامش را به این کشور جنگ زده بازگرداند.

این در حالی است که مقامات عراقی بارها از مجامع بین المللی خواسته اند تا با کمک مالی به این کشور، تلاش های نظامی و امنیتی عراق در مبارزه با گروه های تروریستی تقویت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس