کد خبر 553813
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱

نیروهای ارتش و مردمی عراق در ادامه پیشروی آزادسازی شهر هیت از دست داعش بخش هایی از جنوب این شهر را پاکسازی کردند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق با اشاره به پیشروی های ارتش عراق برای بازپس گیری شهر هیت در استان الانبار از گروه تروریستی داعش گفتند نیروهای عراقی بخش هایی از جنوب این شهر را که در ۷۰ کیلومتری غرب رمادی مرکز استان الانبار قرار دارد از چنگال داعش آزاد کردند.

در این عملیات تعدادی از خودروهای گروه تکفیری تروریستی داعش توسط ارتش عراق منهدم شد و کانال هایی که به طول چند کیلومتر توسط داعش ایجاد شده بود پاکسازی شد. گروه داعش در این منطقه همچنین با استقرار بلوک های سیمانی خطوطی را به عنوان خطوط دفاعی برای خود در  ایجاد کرده بود که توسط نیروهای عراقی و نیروهای قبایلی تخریب شدند.

در عملیات آزادسازی شهر هیت گروه داعش بعد از فرار از مقرهای خود مقادیر قابل توجهی  تسلیحات و مهمات جنگی برجا گذاشته است که در میان آنها تعداد زیادی آرپی جی و مواد منفجره و مین های جاده ای مشاهده می شود.

آن چه در مقرهای گروه داعش کشف شده و توجه ها را جلب می کند تجهیزات پیشرفته مخابراتی و ارتباطات ماهواره ای است و فرماندهان عراقی هم از کشف این تجهیزات پیشرفته مخابراتی و تسلیحات گسترده در مقرهای این گروه در اطراف شهر هیت متعجب شده اند.

فرماندهان عراقی در شهر هیت اعلام کردند علاوه بر تجهیزات پیشرفته مخابراتی در مقرهای داعش در این منطقه سلاح های ممنوعه بین المللی هم از گروه داعش برجا مانده است.

هیت در استان الانبار عراق شهری راهبردی برای ارتش این کشور محسوب می شود. بازپس گیری این شهر از تروریست های داعش باعث خواهد شد که مسیرهای ارتباطی و ارسال تجهیزات برای تروریست های داعش در استان الانبار و سوریه قطع شود. فرماندهان عراقی می گویند بازپس گیری این منطقه زمینه را برای ورود به دیگر مناطق شمال غرب الانبار و همچنین زمینه را برای آزادسازی شهر فلوجه فراهم خواهد کرد.

{$sepehr_album_38290}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس