چه تعبير بالايي است! اگر كسي در ماه رجب اعتصام به اين ماه پيدا كند، يعني به اين حَبل و به اين ريسمان اعتصام پيدا كند.يعني بهترين موقعيت‌ها براي ما فراهم آمده است.

گروه فیلم و صوت مشرق،‌ در يك روايتي ازپيغمبر اكرم دارد که فرمود: »؛ خداوند در آسمان هفتم فرشته‌اي را نصب فرموده است اسمش داعي است. داعي يعني جارچي. وقتي ماه رجب وارد مي‌شود فرشته‌اي كه در آسمان هفتم است هر شب از ماه رجب تا به صبح ندا مي‌دهد: خوشا به حال ذاکرین؛ اين حرف او است، اين ملك مي‌گويد: اي مردم! مي‌دانيد امشب خدا دارد چه مي‌گويد؟ من هم‌نشين كسي هستم كه با من بنشيند.

 چه تعبير عجيبي! من اطاعت مي‌كنم از كسي كه از من اطاعت كند. هر چه بخواهي به تو مي‌دهم.
هر كه از من طلب غفران كند، او را مي‌آمرزم. ماه ماه من است. ماه رجب ماه خدا است. بنده هم بنده من است، هيچ كسي را طرد نمي‌كند. رحمت، رحمت من است.

 هر كه در اين ماه من را بخواند، من جوابش را مي‌دهم. هر كه در اين ماه از من درخواستي كند به آن عطا مي‌كنم. هر كه از من طلب هدايت كند، هدايتش مي‌كنم. من اين ماه را ريسماني قرار دادم بين خودم و بنده خودم.

 چه تعبير بالايي است! اگر كسي در ماه رجب اعتصام به اين ماه پيدا كند، يعني به اين حَبل و به اين ريسمان اعتصام پيدا كند، اين به من مي‌رسد؛

يعني بهترين موقعيت‌ها براي ما فراهم آمده است. مي‌خواستم بگويم اين ماه را قدر بدانيد، اين ماه مقدّمه است براي ماه مبارك رمضان. همه چيز در آن هست و مهمتر از همه اينكه خدا اين ماه را وسيله‌اي قرارداده است كه ما بتوانيم خودمان را به خدا برسانيم، خودمان را تطهير كنيم. همه چیز در اين روايت بود.

{$sepehr_media_1461045_400_300}
دانلود

برای دیدن اخبار صوتی و تصویری مشرق روی تلفن همراه خود اینجا کلیلک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    الهم ارزقنا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس