کد خبر 554002
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

حال و روز این روزهای سپاهان به هیچ وجه خوب نیست و استیماچ نتوانسته نتایج خوبی بگیرد تا سپاهان یکی از بدترین دوران خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش مشرق، در فوتبال ایران هرگاه قصد داشتیم سه باشگاه موفق در زمینه مدیریتی معرفی کنیم، قطعاً سپاهان یکی از آنها بود. در فوتبالی که تیم‌های پرطرفدار پایتخت از ثبات مدیریت رنج می‌برند و موفقیت چشمگیری کسب نمی‌کنند، طوفان زرد آسیا هر سال یک جام می‌گرفت و شعار«ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم» سر می‌داد.

اکنون از این طوفان زرد که مقام پنجم جام باشگاه‌های جهان و نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و  با پنج قهرمانی پر افتخارترین تیم لیگ ایران است، چیزی بیشتر از یک«نسیم آرام» باقی نمانده است.

حال و روز این روزهای سپاهان به هیچ‌وجه مناسب نیست. مشکل این تیم از هفته یازدهم شروع شد؛ جایی که فرکی و تیمش تا پایان این هفته با پنج امتیاز اختلاف نسبت به استقلالِ صدرنشین، وضعیت قابل قبولی در جدول داشتند اما مسئولان سپاهان به جای فرصت دادن و حمایت، در اقدامی عجولانه و با توجه به نفوذ بازیکن‌سالاری در این باشگاه، کاری کردند که فرکی برود. آنها برخلاف فصل گذشته که به فرکی اعتماد کردند و با قهرمانی نتیجه‌اش را دیدند، این فصل روند دیگری در پیش گرفتند و البته نتیجه‌اش را هم دیدند.

پس از فرکی، گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی مطرح شدند و مسئولان سپاهان پس از اینکه در جذب اسکوچیچ، سرمربی فولاد ناکام ماندند سراغ ایگور استیماچ رفتند. استیماچ در ابتدای فصل جاری گزینه هدایت استقلال بود اما حضورش در ایران چند ماه به تأخیر افتاد. استیماچ از زمانی که به سپاهان آمده چیزی جز ناکامی به همراه نداشته است. این مربی کروات 19 بازی هدایت زردپوشان را برعهده داشته که نتیجه آن 4 برد، 7 مساوی و 8 باخت بوده است.

سپاهان در جام حذفی با باخت برابر ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی حذف شد و در لیگ قهرمانان آسیا با سه امتیاز از چهار بازی قعرنشین گروه خود است و شانس اندکی برای صعود دارد. وضعیت آنها در لیگ برتر نیز چندان جالب نیست. این تیم با 30 امتیاز در رده یازدهم ایستاده‌اند و فاصله زیادی تا تبدیل شدن به ضعیف‌ترین سپاهان یک دهه اخیر لیگ ندارند.

سپاهان که همواره الگوی سایر تیم‌ها بوده در این فصل می‌تواند از تیم‌هایی همانند پرسپولیس الگوبرداری کند که در ابتدای فصل وضعیتی به مراتب بدتر از سپاهان داشت. در هفته‌ای که فرکی اخراج شد، پرسپولیس در رده دهم قرار داشت اما مدیران این تیم در تصمیمی نادر تصمیم به حمایت از برانکو گرفتند تا در پایان هفته بیست‌وچهارم این تیم فقط دو امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد و یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی باشد. روز گذشته هم قرارداد برانکو برای دو سال دیگر تمدید شد.

تیم‌هایی مثل نفت تهران و ذوب آهن نیز همین روند را در پیش گرفتند و با اعتماد به مربیان جوان خود نتایج قابل قبولی کسب کردند. به هر حال سپاهان نیاز به یک بازنگری کلی در تمام سطوح دارد، آنها باید از بازیکن‌سالاری فاصله بگیرند و باید بررسی کنند که چگونه از نایب‌قهرمانی آسیا به رده یازدهم جدول رسیدند. سپاهان با ادامه این روند و با ادامه انتخاب‌های نامناسب و تصمیم‌های نادرست تبدیل به باشگاهی خواهد شد که دیگر نمی‌توان خیلی روی آن به عنوان باشگاه موفق حساب باز کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس