کد خبر 553925
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۸

پادشاه عربستان سعودی در اولین سفر رسمی خود به مصر با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی؛ پادشاه عربستان سعودی در اولین سفر رسمی خود به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. این سفره پنج روزه که از پنج‌شنبه آغاز شده است بیانگر حمایت ملک سلمان  از عبدالفتاح سیسی بوده و قرار است دو کشور قراردادهایی را برای سرمایه گذاری در مصر به امضا برسانند.

در همین حال دو منبع در دولت قاهره به رویترز گفتند عربستان سعودی قرار است قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار برای تامین نیازهای نفتی مصر در 5 سال آتی امضا کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد سران دو کشور روز جمعه دیدار و بیش از 20 توافقنامه و یادداشت تفاهم را امضا خواهند کرد؛ یکی از این قراردادها که 1/5 میلیارد ارزش دارد برای توسعه منطقه سینا در شمال مصر است.

یک دیپلمات مصر خاطر نشان کرد وزرای مصری در ماه‌های اخیر تقریبا هر هفته با همتایان سعودی خود در ریاض دیدار کرده‌اند و قرار است این هفته از طرح‌های سرمایه گذاری عربستان که 4 میلیارد دلار ارزش دارد، پرده برداری کنند.

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی دولت سیسی است و میلیاردها دلار را در قالب کمک و سرمایه گذاری برای احیای اقتصاد بی‌جان مصر صرف کرده است.

به گزارش رسانه‌های دولتی مصر، ملک سلمان روز یکشنبه در پارلمان این کشور سخنرانی خواهد کرد.

مصر و عربستان سعودی سال گذشته پس از توافق در جریان اجلاسی که در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد، بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه قاهره» منتشر کردند و به همکاری نظامی و بهبودی روابط اقتصادی متعهد شدند.

پیشتر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت با تزریق مبلغی بالغ بر 23 میلیارد دلار در قالب محموله‌های نفت و ودیعه بانکی به اقتصاد مصر رونق تازه‌ای بخشیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس